Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ispanijos žiniasklaida pateikė 550 mln. eurų ieškinį prieš „Meta“

Daugiau kaip 80 Ispanijos žiniasklaidos priemonių atstovaujanti grupė pirmadienį pateikė 550 mln. eurų ieškinį „Instagram“ savininkei „Meta“ dėl, kaip nurodoma, Europos Sąjungos asmens duomenų apsaugos taisyklių pažeidimo.
REUTERS-Scanpix nuotr.
REUTERS-Scanpix nuotr.
Temos: 1 „Meta“

„Meta“, kuriai taip pat priklauso „Facebook“ ir „WhatsApp“, iš savo naudotojų išgauna asmeninę informaciją ir parduoda ją reklamuotojams. Bendrovė jau ilgą laiką vargsta bandydama pagrįsti šią praktiką, kad ji atitiktų ES duomenų privatumo įstatymus.

Ispanijos laikraščių leidėjų asociacija AMI teigė, kad „Meta“ nuo 2018-ųjų gegužės iki 2023-ųjų liepos sistemingai naudodama savo platformų naudotojų asmens duomenis pažeidė bloko taisykles, pagal kurias reikalaujama, kad įmonės gautų naudotojų sutikimą naudoti jų asmens duomenis reklamai.

Asociacijos pareiškime, kuriame aiškinamas komercinių bylų teismui pateiktas ieškinys, teigiama, kad tokia praktika sukūrė nesąžiningą konkurenciją reklamos rinkoje, nes JAV technologijų milžinė, naudodamasi esą neteisėtai gautais duomenimis, galėjo siūlyti suasmenintus skelbimus, o tai yra nesąžininga konkurencija.

Asociacija vienija pagrindines Ispanijos žiniasklaidos įmones, tokias kaip „Prisa“, populiariausio dienraščio „El Pais“ leidėja, ir „Vocento“, konservatyvaus dienraščio ABC savininkė.

AMI pirmininkas Jose Joly (Chosė Džoli) pareiškime teigė, kad „Meta“ užėmė dominuojančią padėtį reklamos rinkoje nepaisydama asmens duomenų apsaugos taisyklių ir taip padarė „akivaizdžią žalą Ispanijos žiniasklaidai, sukeldama pavojų jos tvarumui“.

„Meta“ naujienų agentūrai AFP neatsakė į prašymą pakomentuoti.

Praėjusį mėnesį bendrovė Europoje pradėjo siūlyti mokamą „Instagram“ ir „Facebook“ prenumeratos, leidžiančios naudotis platformomis be skelbimų, paslaugą. „Meta“ teigimu, paslauga atitinka ES taisykles, pagal kurias naudotojams turi būti suteikta galimybė pasirinkti, ar jų duomenys gali būti renkami ir naudojami tikslinei reklamai. Vartotojai vis dar gali rinktis nemokamą, reklamomis palaikomą paslaugą.

Skaitmeninių teisių grupė Austrijoje šalies reguliavimo institucijai pateikė skundą dėl naujosios „Meta“ paslaugos, teigdama, kad tai prilygsta mokesčiui už privatumo užtikrinimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius