Gegužės 16 dieną piratai atakavo du netoli vienas kito buvusius laivus – „Argo“ ir „North Spirit“, apiplėšė „Argo“ bei pagrobė kapitoną Lietuvos pilietį Dmitrijų Baškirovą ir du Rusijos piliečius iš laivo „North Spirit“ , pranešė Lietuvos bendrovė „Limarko Shipping“ ir Rusijos jūrininkų sąjunga.
Pastarosios atstovas Vadimas Ivanovas pranešė, jog lig šiol nėra jokio ryšio su pagrobėjais. Pasak jo, pagrobtas „North Spirit“ kapitonas yra Borisas Tersincevas, kitas pagrobtasis – vyriausiasis mechanikas Igoris Šumikas.
Komentarų iš Kamerūno pareigūnų kol kas negauta jokių. Pastarasis piratų išpuolis – vienas naujausių Gvinėjos įlankoje, kuri nutįsusi nuo Gvinėjos šiaurės vakaruose iki Angolos pietuose, aiškiai rodo, jog piratai ėmė veikti labiau į pietus nuo Kamerūno ir Nigerijos sienos, kur lig šiol būdavo daugiausia piratų išpuolių.
„Atrodo, kad keičiasi vaizdas. Jie juda į pietus, – sako Rolake Akinola, Eurazijos grupės analitikas Afrikos klausimais. – Tai kelia tikrą susirūpinimą. Duala yra CEMAC (Centrinės Afrikos ekonomikos ir valiutos bendrijos) regiono centras. Nesaugumas, regis, čia atsiranda po lig šiol didėjusio investuotojų aktyvumo“.
Dualos uostu naudojasi savo uostų neturinčios valstybės – Čadas ir Centrinė Afrikos Respublika, dalis abiejų Kongo valstybių.
Kamerūnas praėjusį mėnesį skundėsi, kad dėl piratavimo 2009 metais 13 proc. sumažėjo naftos gavyba nuo 84 tūkst. barelių per parą 2008–aisiais iki 73 tūkst. barelių per parą 2000–aisiais.
Prie Gvinėjos įlankos yra dar tokios svarbios naftos versloves eksploatuojančios šalys kaip Nigerija, Angola, Gabonas, Pusiaujo Gvinėja; naftos eksportuotoja greit bus ir Gana.
Anot analitikų, piratų veikla didina nesaugumą ir gali paveikti laivybą bei investicijas dar didesniame regione.