-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

JAV pirkėjai „juodąjį penktadienį“ šluoja parduotuves

Tradicionalistai jos nemėgsta, bet vadinamojo Juodojo penktadienio apsipirkimo karštligė Jungtinėse Valstijose yra tokia pati Padėkos dienos švenčių dalis kaip ir kalakutas ar moliūgų pyragas.
Juodojo penktadienio išpardavimas Jungtinėse Amerikos Valstijose
Juodojo penktadienio išpardavimas Jungtinėse Amerikos Valstijose / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Per keturias šventines dienas amerikiečiai išleis dešimtis milijardų dolerių ir jokio dvejojimo tikrai nėra Virdžinijos prekybos centre „Leesburg Corner“, esančiame netoli JAV sostinės Vašingtono.

Žmonėms nė nespėjus gerai suvirškinti kepto kalakuto, dauguma parduotuvių ketvirtadienį – Padėkos dieną – čia jau buvo 28 valandoms atidarytos beatodairiško vartotojiškumo šventei, kuri be sustojimo truks visą naktį ir dieną iki penktadienio 22 valandos.

Po nedrąsios pradžios daugelyje parduotuvių vidurnaktį buvo sausakimša: beveik 100 žmonių laukė eilėje prie madingų drabužių, avalynės ir aksesuarų parduotuvės „Kate Spade New York“, nors vakare oro temperatūra nukrito dar vienu ar dviem laipsniais.

Prie parduotuvės „Coach“ durų žmonės laukė dar iki jos atidarymo. Kaip ir prie „J. Crew“ ar „Sunglass Hut“.

Hide ir Miho, pora iš Tokijo, bet jau senokai gyvenanti čia, pirmąją DKNY parduotuvės darbo valandą pasičiupo du žieminius paltus.

„Gavome 50 proc. nuolaidą, bet su dar viena 20 proc. nuolaida papildomai. Paltai yra po vieną mums abiems, nes čia gana šalta“, – sakė Hide, rankoje laikydamas tris maišus.

„Galbūt visą naktį“

Ilgu Padėkos dienos savaitgaliu JAV prasideda šventinio apsipirkimo sezonas ir „juodasis penktadienis“ jau seniai laikomas lemiama diena prekybininkams.

Tačiau buvo kritikuojami tie prekybininkai, kurie duris atveria jau Padėkos dieną, nelaukdami paties penktadienio. Kai kas klausia, ar parduotuvių darbuotojai, kaip ir visi kiti, nenusipelno laisvos dienos praleisti su šeimomis.

Kai kas klausia, ar parduotuvių darbuotojai, kaip ir visi kiti, nenusipelno laisvos dienos praleisti su šeimomis.

„Jie neprivalo dirbti. Spėju, kad jie tai daro už pinigus. Jie čia neverčiami“, – sakė 17-metis Henri Brownas, kuris drauge su 15-mečiu broliu Willu buvo tarp pirmųjų pirkėjų.

„Ir jiems gali patikti žmonių antplūdis“, – pridūrė Henri, kuris pirmąją valandą išleido daugiau kaip 130 dolerių ir džiaugėsi savo pirkiniais: dviem striukėmis, tarp jų – tamsiai mėlyna, kurią jau buvo apsivilkęs, akiniais nuo saulės ir kelnėmis.

19-metė Vera Luo iš Kinijos, kuri studijuoja Vašingtone, atvyko apsiginklavusi lagaminu ir buvo pasirengusi jį kimšte prikimšti naujais pirkiniais, kurie, pasak jos, Kinijoje būtų brangesni.

Ji su dviem draugais sumokėjo 60 dolerių už taksi iš JAV sostinės ir nusiteikė ilgai „medžioklei“.

„Nė nenumanau, kur mano draugai ar kada aš juos surasiu, – sakė ši ekonomikos studentė, laikydama daugiau kaip 100-o parduotuvių tame prekybos komplekse katalogą. – Kol kas nusipirkau tik kontaktinių lęšių skysčio, bet turiu 500 dolerių ir noriu nusipirkti krepšį iš „Coach“. Nežinau, kiek ilgai čia būsime. Galbūt visą naktį“.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Juodojo penktadienio išpardavimas Jungtinėse Amerikos Valstijose
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Juodojo penktadienio išpardavimas Jungtinėse Amerikos Valstijose

Taktinė prieiga

48 metų kibernetinio saugumo inžinierius Mamadou Niassas, kuris yra kilęs iš Senegalo, pareiškė jau gerai įvaldęs apsipirkimo po Padėkos dienos meną.

„Tai nėra pigiausias laikas metuose. Po Kalėdų būna pigiau, bet aš atėjau šiandien, nes yra didesnis pasirinkimas – po Kalėdų nieko nelieka“, – išmintingai kalbėjo jis.

Tai nėra pigiausias laikas metuose. Po Kalėdų būna pigiau, bet aš atėjau šiandien, nes yra didesnis pasirinkimas – po Kalėdų nieko nelieka, – sakė vienas pirkėjas

Jis taip pat atvyko anksti, bet laikėsi labiau taktinės prieigos ir nepuolė stačia galva į pirkimo sūkurį.

„Esu gerai pasirengęs ir turiu sąrašą keturių prekės ženklų, kurių noriu: „Columbia“, „Tommy Hilfiger“, „Calvin Klein“ ir „Ralph Lauren“. Ir aš (tai) gausiu“, – pasakė jis tvirtai.

Vietos gyventoja Jeanette, kuri sakė, kad jai – „104-eri“, taip pat nesileido įtraukiama didesnių nei 50 proc. nuolaidų karštligės.

Atsisėdusi atsipūsti ant suolelio, kol jos dukra ir provaikaitė lakstė aplinkui, ji papasakojo, kad internete patikrino „Michael Kors“, prieš išleisdama kiek daugiau nei 100 dolerių.

„Anksčiau nenorėjau mokėti didelės kainos, bet tai buvo su gana didele nuolaida“, – sakė ji spindinčiomis akimis ir trindama šąlančius skruostus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius