-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Jei lėktuvams būtų tebetaikomi 1973 metų saugumo reikalavimai, jie kristų kas antrą parą

Kelionės lėktuvu dar niekada nebuvo tokios saugios, kaip dabar. Jei dabar tebegaliotų 1973 m. taikyti reikalavimai aviacijos saugumui, o skrydžių vyktų tiek, kiek vyksta šiomis dienomis, lėktuvai kristų kas 41 valandą, skelbia „The Wall Street Journal“, remdamasis pasaulinio Aviacijos saugumo tinklo duomenimis.
„Germanwings“ lėktuvas
Prancūzijos gelbėtojai netoli vietos, kur sudužo oro skrydžių bendrovės „Germanwings“ lėktuvas „Airbus A320“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tokios didžiulės lėktuvo katastrofos, kokia įvyko antradienį sudužus „Germanwings“ lėktuvui, Vakarų Europoje nebuvo nuo 2008 m. Prancūzijos teritorijoje tokių nelaimių nebūta nuo pat 2000 m., kai „Air France“ lėktuvui įsirėžus į viešbutį žuvo 113 žmonių.

Praėjusieji metai aviacijoje apskritai buvo patys saugiausi istorijoje, teigia Aviacijos saugumo tinklas.

„Vakarykštė tragedija yra labai neįprasta, atsižvelgiant į dabartinę aviacijos saugumo situaciją Vakarų Europoje“, – „The Wall Street Journal“ teigė Aviacijos saugumo tinklo vadovas Harro Ranteris.

Pastaraisiais metais, pasak jo, aviacijos saugumas Vakarų pasaulyje sustiprintas taip, kaip nebuvo niekada anksčiau. Dėl to, pavyzdžiui, pernai, daugiau nei 200 avialinijų vienijančios Tarptautinės oro transporto asociacijos duomenimis, iš milijono skrydžių dėl lėktuvų gedimų nevykdavo vos 0,15. Dar 2009-2013 m. šis procentas buvo gerokai didesnis ir siekė 0,24.

Kol kas neaišku, kodėl antradienį Alpėse sudužo „Germanwings“ orlaivis, tačiau nebeabejojama, kad katastofos neišgyveno nė vienas lėktuvo keleivis. Tai reiškia, kad ši tragedija Prancūzijoje nusinešė daugiausia gyvybių nuo pat „Adria Airways“ katastrofos 1981 m., per kurią žuvo 180 žmonių.

Pernai žuvo 692 žmonės, 2005 m. – 1074

Pernai dėl orlaivių nesaugumo įvykusiose lėktuvų katastrofose žuvo 692 žmonės, teigia H.Ranterio vadovaujama organizacija. Tiesa, į šią statistiką nėra įtrauktos Rytų Ukrainoje tyčia numušto „Malaysia Airlines“ lėktuvo aukos, nes ši nelaimė nebuvo tiesiogiai susijusi su aviacijos sauga. 2013 m. žuvusiųjų lėktuvų katastrofose buvo dar mažiau – 265.

Palyginimui, prieš dešimtmetį – 2005-aisiais – lėktuvų katastrofos nusinešė net 1074 gyvybes. 

Gal dėl to, kad nelaimės ištinka taip retai, žmonėms jos geriau įsimena, – svarstė P.Hayesas.

Tokie skaičiai stebina ir dėl to, kad skrydžių 2005-aisiais pasaulyje vykdavo kur kas mažiau nei šiuo metu.

Pagal pernai metų statistiką krenta vos vienas iš 4,4 mln. skrydžiui pakilusių lėktuvų. Į šią statistiką taip pat neįskaičiuojami tyčia numušami ar užgrobiami orlaiviai, tačiau, net, jei jie ir būtų įtraukiami, skaičiai smarkiai nepasikeistų, pažymi aviacijos konsultantas Paulas Hayesas.

„Gal dėl to, kad nelaimės ištinka taip retai, žmonėms jos geriau įsimena“, – svarstė jis, primindamas, kad prieš kelis dešimtmečius lėktuvų katastrofos buvo tapusios vos ne kasdienybe.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius