Dabar populiaru
Publikuota: 2020 vasario 19d. 11:06 , Atnaujinta: 2020 vasario 19d. 12:35

Kinija dėl antraštės apie „ligonį“ atšaukė tris „The Wall Street Journal“ akreditacijas

„The Wall Street Journal“
AFP/„Scanpix“ nuotr. / „The Wall Street Journal“

Kinija trečiadienį paskelbė atšaukusi trijų JAV verslo laikraščio „The Wall Street Journal“ reporterių akreditacijos pažymėjimus Pekine ir pasmerkė bei rasistine pavadino vienos anksčiau šį mėnesį publikuotos nuomonių skilties antraštę.

Toks žingsnis, vienas griežčiausių pastaraisiais metais užsienio žiniasklaidos atžvilgiu, buvo žengtas Pekinui taip pat užsipuolus Vašingtono sprendimą sugriežtinti taisykles Kinijos valstybinėms žiniasklaidos organizacijoms Jungtinėse Valstijose ir priskirti jas užsienio misijų kategorijai.

Kinijos užsienio reikalų ministerijos atstovas Geng Shuangas sakė, kad minėta antraštė „Kinija yra tikrasis Azijos ligonis“ buvo „rasiškai diskriminuojama“ ir „sensacinga“. Atstovas taip pat kritikavo laikraštį dėl to, kad jis nepaskelbė oficialaus atsiprašymo.

„Kinija nusprendė, kad nuo šiandien trijų „The Wall Street Journal“ reporterių Pekine akreditacijos bus atšauktos“, – trumpoje spaudos konferencijoje sakė Geng Shuangas.

„The Wall Street Journal“ pranešė, kad redakcijos vadovo pavaduotojui Joshui Chinui ir reporteriui Chao Deng, kurie yra JAV piliečiai, ir australui Philipui Wenui buvo liepta per penkias dienas palikti Kiniją.

Šie trys žurnalistai dirba leidinio naujienų skyriuje, kuris nėra atsakingas už redaktoriaus ir nuomonių skiltis.

Minėtame straipsnyje, kurį parašė Bardo koledžo profesorius Walteris Russellas Meadas, taip pat kritikuojamas pirminis Kinijos vyriausybės atsakas į koronaviruso protrūkį. Viruso epicentre atsidūrusio Uhano miesto valdžia tame tekste vadinama „slapta ir savanaudiška“, o priemonės, kurių imtasi nacionaliniu mastu, atmetamos kaip neveiksmingos.

Vasario 3 dieną paskelbtame straipsnyje „šmeižiamos Kinijos vyriausybės ir Kinijos žmonių pastangos kovoti su epidemija“, tvirtino Geng Shuangas.

Naujojo koronaviruso epidemija Kinijoje jau pareikalavo daugiau kaip 2 tūkst. gyvybių. Virusas diagnozuotas virš 74 tūkst. žmonių ir išplito mažiausiai dviejose dešimtyse valstybių.

„The Wall Street Journal“ redaktoriai patys prikalė save ant gėdos stulpo“, – antradienį, kai sprendimas dėl užsieniečių žurnalistų dar nebuvo priimtas, rašė Kinijos nacionalistinis bulvarinio stiliaus leidinys „Global Times“.

Pasak „Global Times“, JAV verslo laikraštyje pasirodę komentarai „skamba kaip piktdžiuga, ir jie kelia pasišlykštėjimą Kinijos žmonėms“.

„The Wall Street Journal“ žurnalistų akreditacijas Pekinas atšaukė kitą dieną po to, kai JAV supykdė Kiniją priskirdamos užsienio misijų kategorijai penkias valstybinės žiniasklaidos organizacijas, įskaitant naujienų agentūrą „Xinhua“ ir transliuotoją „China Global Television Network“.

Valstybės departamento pareigūnų teigimu, tos organizacijos priklauso augančiam Pekino „propagandos aparatui“.

Pasak Pekino, tai yra „neprotinga ir nepriimtina“.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Ypatingos

09:00
07:59

Esports namai

URBAN˙/

Metas ruošti automobilį

Parašykite atsiliepimą apie 15min