Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2013 sausio 4d. 11:25

Kinija uždarė reformų pareikalavusį liberalios pakraipos tinklalapį

Cenzūra
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Cenzūra
Vienas liberalios pakraipos Kinijos žurnalas penktadienį turėjo uždaryti savo tinklalapį po to, kai paragino šaliai vadovaujančius komunistus, dažnai žadančių reformas, laikytis konstitucijos.

Pekine leidžiamas žurnalas „Yanhuang Chunqiu“ („Geltonojo imperatoriaus analai“) buvo uždarytas praėjus kelioms dienoms po to, kai jis paskelbė straipsnį, argumentuojantį, jog Kinijos konstitucija nubrėžia gaires politiniams pokyčiams.

Mėginant pasiekti tą tinklalapį penktadienį atsidarydavo paveikslėlis, kuriame pavaizduotas policininkas su užrašu „Tinklalapis, kuriame lankote, buvo uždarytas, nes jis nebuvo įtrauktas į registrą“.

Kinijos liberalai argumentuoja, kad valdančioji Komunistų partija nesilaiko konstitucijoje apibrėžiamų teisių, tokių kaip žodžio, spaudos ir susirinkimų laisvė.

Anksčiau panašų raginimą paskelbė vienas svarbus liberalios pakraipos laikraštis, kurį cenzūruoja Kinijos valdžia.

Kinijos liberalai argumentuoja, kad valdančioji Komunistų partija nesilaiko konstitucijoje apibrėžiamų teisių, tokių kaip žodžio, spaudos ir susirinkimų laisvė.

„Šiandien apie devintą valandą dienos tinklalapis buvo uždarytas“, – sakoma žinutėje, paskelbtoje oficialioje „Yanhuang Chunqiu“ paskyroje socialiniame tinklą „Sina Weibo“, panašiame į „Twitter“.

Žurnalo redaktoriai praėjusį mėnesį gavo internetą reguliuojančios Pramonės ir informacinių technologijų ministerijos pranešimą, kad jų tinklalapis buvo „atšauktas“, sakoma „Sina Weibo“ žinutėje.

Ministerija kol kas neatsakė į penktadienį naujienų agentūros AFP faksu išsiųstus klausimus.

Šis tinklalapis buvo uždarytas kitą dieną po to, kai cenzūra blokavo vieną straipsnį populiariame liberaliame savaitraštyje „Southern Weekly“, kuriame raginama įgyvendinti „konstitucinės santvarkos svajonę Kinijoje“, kad būtų apsaugotos piliečių teisės.

Visos Kinijos žiniasklaidos organizacijos yra pavaldžios vyriausybės propagandos departamentams, kurie dažnai blokuoja naujienas, laikomas „neigiamomis“ Komunistų partijos, nors kai kurie leidiniai laikosi labiau kritikuojančios pozicijos.

Pagal žiniasklaidos laisvę Kinija užima 174 vietą iš 179 šalių, tirtų 2011–2012 metais nevyriausybinės organizacijos „Žurnalistai be sienų“ (Reporters Sans Frontieres). Palyginti su ankstesniais metais, ši šalis nusmuko per tris pozicijas.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

15MAX

Metas rinktis

Auk, Lietuva

Esports namai

Kiekvienas gali

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie 15min