Dabar populiaru
Publikuota: 2009 rugsėjo 21d. 08:00

Krizė keičia vartotojų skonį

Coca-Cola“ išlieka garsiausias ir brangiausias pasaulyje prekių ženklas.
AFP/„Scanpix“ nuotr. / „Coca-Cola“ išlieka garsiausias ir brangiausias pasaulyje prekių ženklas.

Siaučiant ekonomikos krizei vartotojai praranda pasitikėjimą garsiais prekių ženklais.

Kad ir kokie būtų laikai, „Coca-Cola“ išlieka garsiausias ir brangiausias pasaulyje prekių ženklas. Jo vertė padidėjo 3 proc., iki 68,734 mlrd. dolerių. „Coca-Cola“ yra 100 geriausių pasaulio prekių ženklų lyderė.

Pirmame šio sąrašo dešimtuke dominuoja amerikiečių kompanijos. Garbinga antroji vieta atiteko kompiuterių milžinei IBM. Šio prekių ženklo vertė per pastaruosius metus išaugo 2 proc. ir dabar siekia 60,211 mlrd. dolerių. „Coca-Cola“ ir IBM jau antrus metus yra brangiausių pasaulyje prekių ženklų lyderės.

Siaučiant ekonomikos krizei vartotojai praranda pasitikėjimą garsiais prekių ženklais.

Trečias brangiausias prekių ženklas – „Microsoft“. Jį specialistai įvertino 56,6 mlrd. dolerių – 4 proc. mažiau nei anksčiau. Toliau prekių ženklai pagal savo vertę rikiuojasi taip: GE, „Nokia“, „McDonald's“, Google, „Toyota“, „Intel“ ir „Disney“. Taigi iš viso 8 amerikiečių kompanijos ir po vieną Suomijos bei Japonijos.

Palyginti su pernai, labiausiai padidėjo „Google“ vertė – 25 procentais. Tuo gali pasidžiaugti ir kiti prekių ženklai: „Amazon“ (22 proc.), „Zara“ (14 proc.), „Nestle“ (13 proc.), „Apple“ (12 proc.). Labiausiai nuvertėjo bankų, tokių kaip UBS (50 proc.) ir „Citygroup“ (43 proc.) prekių ženklai, taip pat motociklų firmos ženklas „Harley Davidson“ (43 proc.).

Šiemet pirmą kartą per dešimtmetį, kai pradėta šitaip vertinti prekių ženklus, smuko ir bendra viso 100 brangiausių pasaulio prekių ženklų vertė. Ji sumažėjo maždaug 4,6 proc. ir sudarė 1,15 trln. dolerių.

„Tai daug pasako apie mus supančias sąlygas, ypač turint galvoje, kad prekių ženklai nėra tokie pažeidžiami kaip pats verslas“, – mano indeksą sudariusios kompanijos „Interbrand“ vadovas Jezas Framptonas. Jo manymu, kompanijos turėtų branginti savo prekių ženklą kaip vertingiausią aktyvą.

Recesija smarkiai pakirto vartotojų pasitikėjimą kai kuriais specifiniais prekių ženklais, pirmiausia finansų kompanijų – jos beveik visos prarado pozicijas, o „Merrill Lynch“ bei AIG apskritai iškrito iš reitingo, – taip pat mažmenininkų.

Vertindama prekių ženklus „Interbrand“ atsižvelgė į pajamų, kurias pritraukė prekių ženklas, dydį, taip pat į būsimą prekių ženklo paveikumą ir gebėjimą sukurti paklausą. Kompanijos raginamos skirti ypatingą dėmesį naujų produktų kūrimui ir inovacijoms, kurios palaiko susidomėjimą prekių ženklu ir verčia vartotojus leisti pinigus net išgyvenant nuosmukį.

Šiemet labai nukrito automobilių prekių ženklų vertė, nes dėl recesijos pardavimas šiame sektoriuje katastrofiškai smuko. Be to, stambiausi JAV automobilių gamintojai „General Motors“ ir „Chrysler“ gavo valstybės paramą, o tai sukėlė labai neigiamą vartotojų reakciją. Nė vienas šis prekių ženklas nepakliuvo į „Interbrand“ šimtuką. Pozicijas prarado net „Toyota“ – lyderė tarp automobilių. Jos vertė nukrito 8 proc., iki 31,33 mlrd. dolerių.

„Lietuvos žinios“
Temos: 1 Prekė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Video

26:48
01:44
23:52

Maistas

Kinas

Parašykite atsiliepimą apie 15min