Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Kruizinio laivo „Costa Concordia“ savininkų bendrovės vadovas dėl jo avarijos kaltina kapitoną

Kruizinio laivo „Costa Concordia“ kapitonas buvo neleistinai nukrypęs nuo užprogramuoto kurso, negavęs tam jokio leidimo, o ši „žmogiškoji klaida“ nulėmė šešių žmonių žūtį, kai laivas užplaukė ant uolų netoli vienos Toskanos salos ir apvirto, pirmadienį pareiškė jį valdanti Italijos bendrovė.
„Costa Concordia“ keleivių gelbėjimo operacija
„Costa Concordia“ keleivių gelbėjimo operacija / „Scanpix“ nuotr.

Šie bendrovės „Costa Crociere“ valdybos pirmininko ir generalinio direktoriaus Piero Luigi Foschi komentarai padidino spaudimą kapitonui, dėl kurio veiksmų teisėsauga jau pradėjo tyrimą.

Be to, įtariama, kad kapitonas paliko laivą anksčiau, nei buvo užtikrintas keleivių saugumas, pažeisdamas Italijos laivybos kodeksą.

„Costa Concordia“ kliudė povandeninį rifą penktadienio vakarą ir vėliau pradėjo svirti ant šono netoli Džiljo salos uosto, todėl jame buvusius žmones teko skubiai evakuoti.

Italijos pakrančių sargyba nerimauja, kad ant šono gulintis laivas gali nuslysti nuo uolų, ant kurių jis šiuo metu yra įstrigęs.

Pirmadienį gelbėjimo darbai buvo sustabdyti, subjurus orams. P.L.Foschi sakė, kad šis sprendimas buvo priimtas ne dėl to, kad laivas pasislinko – jame dirbantys narai išgirdo „garsus“ ir nežinojo, kokia jų priežastis.

P.L.Foschi sakė žurnalistams, kad bendrovė, kuri priklauso didžiausiam pasaulyje pramoginių jūrinių kelionių tinklui „Carnival Corp.“, palaikys laivo kapitoną Francesco Schettino ir užtikrins jam teisinę pagalbą, tačiau atsiriboja nuo jo veiksmų.

„Costa Crociere“ laivų maršrutai yra užprogramuoti, o nuo jų nukrypus įsijungia pavojaus signalas, bendrovės vadovas sakė per spaudos konferenciją.

„Šis kursas buvo nubrėžtas teisingai. Faktas, kad jis nukrypo nuo šio kurso, susijęs vien su kapitono manevru, apie kurį „Costa Crociere“ nežinojo ir nebuvo davusi jam leidimo“, – sakė jis.

Tuo tarpu F.Schettino tvirtino, kad nepaliko lainerio per anksti, o televizijai „Mediaset“ sakė padaręs viską, kad būtų išgelbėti žmonės.

„Mes buvome paskutinieji, palikę laivą“, – teigė jis.

P.L.Foschi sakė, kad laivas per praeitais metais atliktą patikrą atitiko visus saugumo ir techninius reikalavimus. Vadovas pridūrė, kad jo bendrovei dabar labiausiai rūpi keleivių ir įgulos saugumas bei gerovė, taip pat bus siekiama užtikrinti, kad iš lainerio prasiskverbę degalai neužterštų jūros prie Džiljo salos.

Pasak jo, 17 laivo cisternų likę apie 1,9 mln. litrų degalų.

Kol kas nesama „jokių taršos ženklų“, tačiau pareigūnai budriai stebi, ar laivas nepasislinks dėl blogėjančių orų, aiškino P.L.Foschi. Prie laivo buvo pritvirtinti jutikliai, kurie padėtų užfiksuoti korpuso judėjimą.

Kol kas negaunama atsakymų į klausimus, kodėl „Costa Concordia“ plaukė taip arti pavojingų uolų prie rytinės Džiljo pakrantės. Kaip įtariama, kapitonas mėgino suteikti pramogą saloje esantiems turistams, priplaukdamas arčiau kranto.

Džiljo gyventojai teigė, jog dar niekada nebuvo matę, kad „Costa Concordia“ būtų priplaukęs taip arti pavojingų Skolės rifų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius