Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Nors Vladimiras Putinas visaip smaugia opoziciją Rusijoje, vis tiek atsirado tūkstančiai žmonių, pasisakančių prieš Krymo okupaciją

Mitingas Maskvoje
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Mitingas Maskvoje
Šaltinis: 15min
0
A A

Šeštadienį Maskvoje vyko dvi didžiulės demonstracijos. Viena – remianti Krymo aneksiją, kita – „Taikos maršu“ pavadintas Rusijos prezidento Vladimiro Putino oponentų protestas. Į pastarąjį susirinko mažiausiai 30 tūkst. žmonių. Tai piliečiai, kuriuos Rusijos prezidentas nori nutildyti.

V.Putinas buvo sukrėstas prieš dvejus metus vykusių antiputiniškų protestų. Jis dabar stengiasi paveikti žmonių jausmus, primindamas, kaip nuo nacių Vokietijos kentėjo Sovietų Sąjunga. Valdžia per valstybines televizijas varo propagandą ir bando nutildyti nepriklausomus balsus internete, sekmadienį rašo „The New York Times“.

„Youtube.com/Double Power“ stop kadras/Vladimiro Putino didžiulė karikatūra ant Libereco miesto rotušės
„Youtube.com/Double Power“ stop kadras/Vladimiro Putino didžiulė karikatūra ant Libereco miesto rotušės

Rusai, net ir liberalai, mėgsta sakyti, kad Krymas yra neabejotinai Rusijos žemė, kuri buvo atiduota Ukrainai 1954 metais. Bet dalis protestuotojų, užplūdusių Maskvą šeštadienį, sakė, kad V.Putino užmojai yra kur kas platesni – jis greičiausiai nori Rusijai sugrąžinti daugiau žemių, prarastų XX amžiuje.

Į „Taikos maršą“ susirinko kur kas daugiau žmonių, nei planuota. Žmonės, pasisakantys prieš Rusijos karinę intervenciją į Ukrainą, buvo izoliuoti, prasidėjus krizei. Keli protestuotojai pripažino, kad nuomonių skirtumai dėl Krymo netgi išdraskė jų šeimas į skirtingus socialinius ratelius. Bet didelė minia – skaičiai, kurių Kremlius negali ignoruoti – sukūrė džiugią nuotaiką.

Keli kabelinės televizijos ir interneto tiekėjai atsisakė transliuoti liberalių pažiūrų „Dožd“ televiziją. Jos generalinis direktorius pareiškė, kad ji bus uždaryta per du mėnesius.

„Mano manymu, atiduoti Krymą Ukrainai buvo istorinė klaida, bet tai, ką dabar daro Rusija, yra dvigubai didesnė klaida“, – sakė radijo žurnalistas Andrejus Jegorševas.

Į mitingą atėjusi Jeliaveta Muravjova, 73 metų amžiaus moteris, sakė, kad V.Putiną veža imperinė nuotaika ir nuojauta, kad jo valdžios gali laukti tokie protestai, kokie buvo surengti prieš Ukrainos buvusį prezidentą Viktorą Janukoyčių.

Sekmadienį visas dėmesys pasaulyje yra sutelktas į Ukrainą. Tuo metu Rusijos valdžia ieško nepriklausomų naujienų šaltinių ir juos žlugdo, o protestams vadovavę jauni žurnalistai tuoj stos į bedarbių eiles. 

Keli kabelinės televizijos ir interneto tiekėjai atsisakė transliuoti liberalių pažiūrų „Dožd“ televiziją. Jos generalinis direktorius pareiškė, kad ji bus uždaryta per du mėnesius.

Trečiadienį Lenta.ru redaktorę pakeitė Rusijos valdžios statytinis, iš solidarumo atsistatydino 39 iš 84 portalo darbuotojų.

Ketvirtadienį trys opozicijos tinklalapiai ir vienas tinklaraštis buvo užblokuoti. Keli interneto tiekėjai laikinai uždraudė prieigą prie liberalios radijo stoties tinklalapio „Echo Moskvy“.

Opozicijos atstovė Maria Baranova, dirbanti „Dožd“ televizijoje, sakė, kad jai visko jau tiesiog per daug.

„Nuoširdžiai vakar gėriau taip, lyg tą daryčiau paskutinį kartą. Pirmą kartą gyvenime gėriau ne dėl to, kad smagu, bet todėl, kad apie nieką nebegalvočiau“, – parašė ji savo „Twitter“ paskyroje.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min