Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2011 rugpjūčio 2d. 20:08

Lecho Kaczynskio lėktuvo įgulai buvo daromas psichologinis spaudimas

Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvas
„Scanpix“ nuotr. / Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvas

Lėktuvo Tu-154, kuriuo į Smolenską skrido Lenkijos prezidentas Lechas Kaczynskis, įgulai buvo daromas psichologinis spaudimas, pareiškė Tarpvalstybinio aviacijos komiteto (TAK) techninės katastrofos tyrimo komisijos pirmininkas Aleksejus Morozovas.

„Prieš skrydį karinių oro pajėgų vyriausiasis vadas pats pranešė (Lenkijos) prezidentui apie pasirengimą skristi. Iš iššifruotų pokalbių matyti, jog kai įgula apsvarstė su protokolo direktoriumi, kad negalima, pasak įgulos, tūpti paskirties aerodrome, ir nėra būtino svarbiausio keleivio sprendimo dėl tolesnio skrydžio tvarkos, vyriausiasis vadas pasirodė kabinoje, ir iš esmės, nebendradarbiaudamas su įgula, vykdė kontroliuojamą pilotavimą, duodamas komandas dėl skrydžių aukščio, informaciją apie skrydžių aukštį“, – sakė A.Morozovas spaudos konferencijoje antradienį.

„Visa tai aiškiai, remiantis skraidymo specialistų išvada, gali ir turi būti laikoma kaip psichologinis spaudimas įgulai“, – pridūrė jis.

Pasak jo, tai patvirtino ir bendra Rusijos ir Lenkijos psichologų grupė, nagrinėjusi katastrofos aplinkybes ir psichologinių testų, kuriuos pateikė Lenkijos atstovai, rezultatus. 

A.Morozovas taip pat sakė, kad TAK techninė Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvo katastrofos priežasčių tyrimo komisija nemėgino nuslėpti Smolensko Šiaurės aerodromo techninių trūkumų, bet ne jie buvo katastrofos priežastis.  

„Techninė komisija nemėgino nuslėpti aerodromo ir jos įrenginių trūkumų, kurie atspindėti gana išsamiai galutinėje ataskaitoje. Tačiau, komisijos ir nepriklausomų ekspertų nuomone, techniniai trūkumai, susiję su aerodromo infrastruktūra, radijo techninių ir šviesos signalų įrenginių, antžeminių objektyvios kontrolės priemonių būkle ir techniniu lygiu, katastrofos priežasčiai neturėjo įtakos“, – spaudos konferencijoje antradienį pranešė Maskvoje TAK techninės Lenkijos prezidento lėktuvo katastrofos tyrimo komisijos vadovas A.Morozovas.

Pasak jo, uždaryti aerodromą ir uždrausti tūpti dėl meteorologijos sąlygų nenumato Rusijos ir tarptautinės normos. „Kiekvienam aerodromui nustatyti atitinkami meteorologiniai tūpimo minimumai. Sprendimą dėl galimybės tūpti priima orlaivio vadas, prisiimdamas visą atsakomybę“, – sakė A.Morozovas.

A.Morozovas pažymėjo, kad lenkų ataskaitoje apie katastrofą nurodoma, jog 3-jasis pulkas buvo tiesiogiai pavaldus Lenkijos KOP vyriausiajam vadui. Joje taip pat minima, kad, 2008-aisiais atleidus patyrusius vadus ir prireikus skubiai parengti lėktuvų Tu-154 pilotus, jų parengimą tiesiogiai prižiūrėjo pats KOP vyriausiasis vadas.

Pasak A.Morozovo, faktinį spaudimą pilotams patvirtina ir tokios ekipažo frazės: „Aš nežinau, bet jeigu mes nenutūpsime, jis prie manęs kabinėsis, jis pasius.”

Visi šie faktai Lenkijos ataskaitoje droviai vadinami šalutiniu spaudimu, kuris, „buvo tik elementas, drauge vykstantis įvykis paskutinėje skrydžio fazėje”.

Be to, Lenkijos KOP vyriausiasis vadas Andrzejus Blasikas neturėjo būti Tu-154 pilotų kabinoje – tai laikoma pažeidimu, tvirtina TAK.

„Vyriausiasis vadas neturėjo būti ekipažo kabinoje, kuri pagal tarptautines sąlygas turi būti sterili, bent nuo 10 tūkst. pėdų (3000 metrų) aukščio, o iš esmės, ji turi būti sterili viso skrydžio metu”, – pareiškė A.Morozovas.  Aš nežinau, bet jeigu mes nenutūpsime, jis prie manęs kabinėsis, jis pasius.

Pasak jo, net lenkų ataskaitoje pažymima, kad Lenkijos KOP vyriausiasis vadas buvo tiesioginis 36-ojo pulko, vykdžiusio skrydį tą lemtingą dieną, viršininkas ir buvo atsakingas už Tu-154 parengimą.

TAK techninės komisijos narys, nusipelnęs lakūnas bandytojas Rubenas Esajanas, savo ruožtu, patvirtino, kad pilotų kabinoje pagal visas taisykles turi būti tik ekipažas, įrašytas skrydžio užduotyje.

„Nepriklausomai nuo to, kokias pareigas eina bet kurio rango viršininkas, jis neturi teisės būti pilotų kabinoje leidžiantis ar ruošiantis tūpti“, – pabrėžė jis.

O nuomonę, jog ekipažas negalėjo girdėti KOP viršininko nurodymų, nes šis neturėjo mikrofono, R.Esajanas pakomentavo taip: „Šiame lėktuve puikus girdimumas – varikliai užpakalyje, triukšmo kabinoje nėra.“

Lenkijos KOP lėktuvas Tu-154 sudužo netoli Smolensko 2010 metų balandžio 10 dieną. Jame buvo oficiali Lenkijos delegacija, vadovaujama prezidento Lecho Kaczynskio, kuri skrido į Katynę dalyvauti atminimo renginiuose. Žuvo 96 žmonės – 88 keleiviai ir aštuoni įgulos nariai.

Liepos 29 dieną Varšuvoje buvo paskelbta aviakatastrofą tyrusios Lenkijos valstybinės komisijos ataskaita. Pagrindinė atsakomybė dėl lainerio sudužimo teko ekipažui, kuris, lenkų ekspertų vertinimu, padarė daug šiurkščių pilotavimo klaidų.

Lenkai taip pat pateikė pretenzijų Smolensko Šiaurės aerodromo skrydžių vadovams bei nurodė silpną techninį aerodromo aprūpinimą.

Rusijoje 2011-ųjų sausį Tarptautinis aviacijos komitetas (TAK) paskelbė savo ataskaitą, kurioje apibendrinti L.Kaczynskio lėktuvo katastrofos techninio tyrimo rezultatai. Tiesiogine lėktuvo sudužimo priežastimi joje nurodytas ekipažo sprendimas neskristi į atsarginį aerodromą, o sisteminės priežastys – skrydžio aprūpinimo trūkumai ir nepakankama ekipažo parengtis.

TAK tyrimo duomenys perduoti Rusijos tyrimo organams, kurie tęsia baudžiamąjį aviakatastrofos tyrimą, palaikydami ryšį su Lenkijos teisėsaugos organais.

Tokiu būdu, šios katastrofos tyrimą tęsia Rusijos Federacijos Tyrimų komitetas.

Lenkija, savo ruožtu, atlieka savą lėktuvo sudužimo aplinkybių tyrimą. 

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Amelijos gyvenimas aukštyn kojomis apsivertė po planinio skiepo: mergaitei teko išgyventi tikrą košmarą

24sek

Kauno valdžia ketina Š.Jasikevičių paskelbti miesto garbės piliečiu

Tiesiogiai Deuce

„Roland Garros“ gyvai: R.Berankis – A.Zverevas

Pasaulis kišenėje

Kelionė po Šiaurinę Australiją: 4 įspūdingos vietos, kurias aplankyti būtina

Kultūra

Kauniečio namuose atgijo seni daiktai: virtuvės spintelė – bibliotekos kartoteka, kilimas – buvę džinsai

Gazas

„Formulės 1“ Monako GP finišas: nukraujavęs D.Ricciardo privertė S.Vettelį ir L.Hamiltoną sekti iš paskos

„Apie ką negalima kalbėti“ su rašytoju Herkumi Kunčiumi

Aktualu

Seimo vadovybę piktina piktžolėmis želiantis gėlynas prie parlamento rūmų

Savaitės Lietuvos įvykiai – 15min fotografų kadruose (2018 m. gegužės 21 d.-27 d.)

Vardai

Kylie Jenner tobulą kūną po gimdymo susigrąžino be jokių pastangų – nei sportavo, nei laikėsi dietos

Verslas

Po dvejų metų automobiliai per Kuršių neriją bus keliami greičiau

Mokslas.IT

Lenkų sukurto strateginio žaidimo „Ancestors: Legacy“ apžvalga

Aktualu

Sodas batuose ir dėžėse: ant Klaipėdos kultūros fabriko stogo – ir braškės, ir pomidorai

Mokslas.IT

Aktyvistai ragina „Amazon“ nebetiekti policijai veidų atpažinimo technologijos

Aktualu

Kolumbijoje prasidėjo prezidento rinkimai, laikomi susitarimo su FARC išbandymu

Pasaulis kišenėje

Oregonas: gamtos rojus, kur desertui – gigantiškos bandelės, o lauktuvėms – dantys

Vardai

10 km pirma atbėgusi V.Žūsinaitė gavo ne tik medalį: jai pasipiršo baidarininkas R.Nekriošius

Aktualu

Sirijoje per IS ataką žuvo 26 Damasko režimo ir devyni rusų kariai

Sportas

Košmariškai klydęs „Liverpool“ vartų sargas prašo atleidimo: „Mano klaidos kainavo titulą“

Gyvenimas

20 supermaisto produktų, kuriuos turėtų vartoti vyresni nei 50 metų žmonės

Naujienos

Gyvenimas

Amelijos gyvenimas aukštyn kojomis apsivertė po planinio skiepo: mergaitei teko išgyventi tikrą košmarą

Kultūra

15min rekomenduoja: kokių renginių nepraleisti kitą savaitę?

Tiesiogiai Deuce

„Roland Garros“ gyvai: R.Berankis – A.Zverevas

Kultūra

Kauniečio namuose atgijo seni daiktai: virtuvės spintelė – bibliotekos kartoteka, kilimas – buvę džinsai

Gazas

„Formulės 1“ Monako GP finišas: nukraujavęs D.Ricciardo privertė S.Vettelį ir L.Hamiltoną sekti iš paskos

24sek

Kauno valdžia ketina Š.Jasikevičių paskelbti miesto garbės piliečiu

„Apie ką negalima kalbėti“ su rašytoju Herkumi Kunčiumi

Vardai

Kylie Jenner tobulą kūną po gimdymo susigrąžino be jokių pastangų – nei sportavo, nei laikėsi dietos

Savaitės Lietuvos įvykiai – 15min fotografų kadruose (2018 m. gegužės 21 d.-27 d.)

Pasaulis kišenėje

Kelionė po Šiaurinę Australiją: 4 įspūdingos vietos, kurias aplankyti būtina

Aktualu

Seimo vadovybę piktina piktžolėmis želiantis gėlynas prie parlamento rūmų

Verslas

Po dvejų metų automobiliai per Kuršių neriją bus keliami greičiau

Vardai

Jogą išbandžiusi Karolina Meschino ją keistų į aktyvesnį laisvalaikį: „Su Jonu norime išmokti šokti“

Aktualu

Eidintuose kaimynus iššaudęs ir nusišovęs vyras paleido keletą šūvių ir į pareigūnus

Aktualu

Pulkininkas leitenantas Eugenijus Lastauskas: „Kas būtų pagalvojęs, kad trys milijonai stos prieš sovietinę imperiją ir sugebės nugalėti?“

Gyvenimas

12 mineralinių medžiagų, nuo kurių priklauso mūsų savijauta

Vardai

V.Montvydienė vaikus mitybos moko nuo mažumės: „Bijau pagalvoti apie mokyklose siūlomus „skanėstus“

Mokslas.IT

Lenkų sukurto strateginio žaidimo „Ancestors: Legacy“ apžvalga

Aktualu

Sodas batuose ir dėžėse: ant Klaipėdos kultūros fabriko stogo – ir braškės, ir pomidorai

Mokslas.IT

Aktyvistai ragina „Amazon“ nebetiekti policijai veidų atpažinimo technologijos

Vardai

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Video

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Remontas be nervų

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie 15min