Piloto pasakojimas dar kartą įrodo, kad visos saugumo priemonės, kurių imasi Europos aviacijos kompanijos, tikrai yra būtinos. Nes ugnikalnio pelenų dalelės tieisog „nužudo“ lėktuvo variklius. Tad ir Lietuvos respublikos prezidentės Dalios Grybauskaitės atsargumas (ji nusprendė neskristi į Krokuvą, o važiuoti automobiliu) yra labai pateisinamas.
70 metų sulaukęs buvęs „British Airways“ pilotas prisimena savo skrydį 1982 m. birželio 24 d. virš Indonezijos. Lėktuvas, kuriuo skrido 247 keleivių, pateko į didžiulį ugnikalnio pelenų debesį. Netrukus sustojo visi lėktuvo varikliai. Į saloną ėmė skverbtis sieros kvapą turinčios dujos. Bet pilotui pavyko išvengti katastrofos.
„Man sunku pasakyti, kiek pelenai kenkia žmonėms. Bet aš žinau, kad lėktuvams jie labai labai pavojingi“, – sakė Moody.
Pasak piloto, tokiu atveju tikrai geriau atidėti skrydį ir nerizikuoti gyvybe. Nes gamtos jėgos yra labai galingos. „Kartais geriau pripažinti, kad esame silpnesni ir kad technika gali turėti trūkumų“, – sako legenda tapęs pilotas.
Moody sako, kad tą kartą gerai net nesuprato, kas atsitiko, kai jo valdomas lėktuvas nėrė į nematytą debesį. Staiga nustojo veikti radaras, užgeso vienas variklis. Vėliau jam buvo pranešta, kad užgeso visi keturi varikliai. Susiekė su žeme, tačiau kolegos nieko nesugebėjo patarti. Kartais geriau pripažinti, kad esame silpnesni už gamtą ir kad technika gali turėti trūkumų.
Nors apie incidentą pilotas kalba labai nenoriai, pripažįsta, kad išvengti katastrofos tąkart buvo labai sunku. Lėktuvas staiga ėmė žemėti nuo 37000 iki 13000 pėdų, ir Moody jau ruošėsi leistis jūroje.
Jis žinojo, kad tai bus nepaprastas nusileidimas, bet nebuvo kitos išeities. Beliko pasikliauti savo 24 metų piloto patirtimi.
Kapitonas taip kreipėsi į keleivius: „Sveiki, čia kalba kapitonas. Sustojo visi keturi varikliai. Mes velniškai stengiamės vėl juos atgaivinti. Tikimės, neturėsite didelių nepatogumų“.
Laimei, pradėjus kristi pavyko užkurti stringančius variklius, pabėgti nuo debesies ir išlaikyti lainerį horizontalioje padėtyje iki pat Džakartos.
„Nusileidę apžiūrėjome lėktuvą. Jis tikrai labai nukentėjo – visi varikliai jau buvo nebetinkami naudoti. Net žibintai išdaužyti. Taip pat ir kai kurie langai. Visas lėktuvo salonas buvo tarsi pripustytas smėlio“, – sakė anglas, sėkmingai skraidęs iki 1996 metų.
Piloto Erico Moody profilis Wikipedijoje