Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvas Tu-154 sudužo šalia Smolensko oro uosto 2010 metų balandžio 10 d. Tu-154 katastrofos priežastis buvo nusileidimas žemiau mažiausio leistino aukščio dideliu greičiu, sakoma Lenkijos komisijos, tyrusios katastrofos aplinkybes, galutinėje ataskaitoje.
Viskas apie L.Kaczynskio lėktuvo katastrofos aplinkybes.
Visas ataskaitos tekstas publikuojamas Lenkijos VRM interneto svetainėje.
Lenkijos Vyriausybinės aviacijos komisijos, tyrusios aviakatastrofos aplinkybes, užduotis buvo tiksliai nustatyti tragedijos priežastis ir aplinkybes. Tai turėtų padėti išvengti panašių katastrofų ateityje.
Ataskaitoje vengiama kuriai nors pusei (Rusijai ar Lenkijai) užkrauti atsakomybę dėl katastrofos.
Kas rašoma ataskaitoje
Dokumente kalbama apie tai, kad Lenkijos vyriausybinių pilotų parengimo programa yra nepakankama ir nešiuolaikiška.
Taip pat rašoma, kad prezidento lėktuvas skrydžio metu atitiko techninius reikalavimus, buvo praėjęs techninę apžiūrą. Ekspertai pažymi, kad Smolensko oro uosto apšvietimo sistema veikė nepatenkinamai. O medžių, augusių šalia pakilimo juostos, aukštis viršijo leistinas normas.
Vis dėlto ekspertai priėjo prie išvados, kad, nepaisant „daugybės trūkumų“, nusileidimo schemos buvo pakankamai saugios, lėktuvas tikrai galėjo nusileisti ant tako. Kita vertus, Smolensko oro uosto darbuotojai nebuvo pasiruošę vadovauti saugiam orlaivių nusileidimui.
Aviakatastrofos aukomis tapo 94 keleiviai. Tarp jų – prezidentas L.Kaczynskis su žmona ir vyriausybės nariai.
Rusija po katastrofos tvirtino, kad dėl nelaimės kalti prezidento pilotai. Jie sudėtingomis oro sąlygomis bandė nutupdyti lėktuvą atsarginiame aerodrome.