Atitinkamos Lenkijos tarnybos specialiame laiške kreipėsi į Rusiją dėl šio klausimo dar kovo 18 dieną, dienraščiui patvirtino Lenkijos oro pajėgų vadovybės atstovas spaudai papulkininkis Robertas Krupaczas.
Tame pačiame laiške taip pat buvo prašoma duomenų apie netoli Smolensko oro uostą, kuriame turėjo tūpti Lenkijos vyriausybinių delegacijų lėktuvai.
Šie laiškai buvo perduoti Lenkijos ambasadai Maskvoje ir Lenkijos URM.
Kadangi Rusija savo navigatorių neatsiuntė, buvo nuspręsta, kad į Smolenską skris rusų kalbą mokantys Lenkijos lakūnai.
Dėl šios priežasties Lenkijos prezidento lėktuvo vadas į Smolenską skrido du kartus: per D.Tusko vizitą jis buvo antrasis, o skrendant L.Kaczynskiui – pirmasis lainerio pilotas. Abiem atvejais su Smolensko skrydžių kontrolės dispečeriais buvo kalbama rusiškai.
Buvę 36-ojo specialaus oro transporto pulko, aptarnaujančio Lenkijos VIP skrydžius, lakūnai sakė „Rzeczpospolita“, jog skrendant lėktuvais „Tu–154“ į Rusiją ir kai kurias kitas buvusias Sovietų Sąjungos respublikas lėktuvo įguloje tradiciškai būdavo rusų navigatorius.