Pirmadienį lenkų dienraštyje „Gazeta Prawna“ svarstoma, ar Smolensko šiaurinio oro uosto dispečeris lėktuvo įgulai perdavė neteisingus duomenis, ar kaltas rusų radaras.
Ekspertų nuomone, likus 25 sekundėms iki katastrofos Skrydžių kontrolės centras neturėjo teisės įgulai perduoti tokio pranešimo: „Kursas 2 ir leidimasis.“
Likus keturiems kilometrams iki oro uosto, rusų dispečeriai informavo Lenkijos prezidento lėktuvo įgulą, kad lėktuvas yra reikiamame aukštyje prieš pradėdamas leistis.
Taip buvo ir likus dviem kilometrams iki nusileidimo tako. Lėktuvo šturmanas tada nurodė, kad lėktuvas yra 100 metrų aukštyje. Iki katastrofos buvo likusios 25 su puse sekundės.
Pasak dienraščio, lenkų prokurorai prašys rusų pateikti radaro duomenis.
Tačiau kaip neoficialiai sakė vienas lenkų prokurorų, neaišku, ar tie įrašai iš viso yra, tačiau reikėtų gauti originalius įrašus.