NASA paleido į kosmosą teleskopą juodųjų skylių medžiotoją

JAV kosmoso tyrimų agentūra NASA trečiadienį iškėlė į kosmosą sudėtingiausią orbitinį teleskopą „NuStAR“, kuris tikrindamas kosmose plintančių rentgeno spindulių vaizdus ieškos juodųjų skylių Visatoje.
„NuStAR“
„NuStAR“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Teleskopas NASA

Branduolinį spektroskopinį teleskopą (Nuclear Spectroscopic Telescope Array – NuSTAR) į dangų pirmiausia pakėlė „Orbital Sciences“ lėktuvas „L-1011“, o iš jo papilvės raketa nešėja – tolyn į kosmosą, pranešė NASA, pridurdama, kad raketa "užsikūrė puikiai".

„Sudegus pirmajai ir antrajai pakopai, bei joms atsiskyrus, aparatas dabar yra laisvo skriejimo fazėje“, – pranešė NASA.

Šis projektas parengtas tirti tokius reiškinius kaip juodosios skylės ir masyviųjų žvaigždžių sprogimai.

Korporacija „Orbital Sciences“ teleskopą sukonstravo, pagamino ir į orbitą iškėlė savo gamybos raketa „Pegasus“, kuri pritaisoma po lėktuvo „L-1011 Stargazer“ pilvu.

Lėktuvas pakilo iš Kvadžaleino atolo Maršalo salose.

Pirmųjų teleskopu užfiksuotų duomenų nesitikima gauti anksčiau kaip per mėnesį.