Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Paryžiaus merė nori apriboti automobilių eismą centre, uždrausti dyzeliną

Paryžiaus merė sekmadienį išdėstė planą apriboti automobilių eismą istoriniame miesto centre ir sakė norinti iki 2020 metų uždrausti dyzelinu varomas mašinas.
Eifelio bokšte
Eifelio bokšte / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Paryžius Dyzelinas

„Keturiuose centro rajonuose, be dviračių, autobusų ir taksi, vienintelės leidžiamos transporto priemonės bus gyventojų automobiliai, pristatymo mašinos ir gelbėtojų mašinos“, – interviu savaitraščiui „Journal du Dimanche“ sakė Anne Hidalgo.

Pasak jos, siūloma kovos su užteršimu schema bus pradėta vykdyti savaitgaliais, bet greitai gali būti išplėsta ir taikoma visas savaitės dienas.

„Noriu, kad dyzelinių automobilių Paryžiuje neliktų iki 2020 metų ir, jei įmanoma, iki periferijos“, – sakė merė, paminėdama amžinai užsikimšusį žiedinį kelią aplink sostinę.

„Šiandien 60 proc. paryžiečių neturi nuosavų automobilių, o 2011 metais jų buvo 40 procentų. Tai juda greitai“, – sakė merė.

Vertinant Europos mastais, Paryžiaus centras yra gana tankiai apgyvendintas, ir turistus dažnai nustebina eismo intensyvumas prie lankomiausio pasaulio miesto istorinių vietų.

Mieste taip pat periodiškai didėja tarša, dėl kurių valdžia būna priversta įvesti laikinus greičio apribojimus automobilininkams ir net uždrausti automobiliams važinėti tam tikromis dienomis.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Paryžiuje
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Paryžiuje

Nori „švarių“ transporto priemonių

A.Hidalgo sakė norinti, kad kai kuriose iš labiausiai teršiamų gatvių, tokiose kaip Eliziejaus laukai, važinėtų tik „švarios transporto priemonės“.

Kaip „eksperimentinę“ priemonę ji pasiūlė leisti šiomis svarbiomis gatvėmis važinėti tik itin mažai aplinką teršiančiais automobiliais.

Merė taip pat ketina plėsti zonas, kur greitis ribojamas 30-čia km per val., kad tai taptų „norma Paryžiuje“.

„Važiavimas 50 km per val. pagrindinėse magistralinėse gatvėse taptų išimtimi“, – sakė ji.

O siekdama, kad žmonės iš automobilių persėstų ant dviračių, merė ketina iki 2020 metų padvigubinti dviračiams skirtų takų skaičių – pagal 100 mln. eurų vertės dviračių eismo plėtros planą.

A.Hidalgo sakė, jog taip pat nori išplėtoti elektrinių dviračių sistemą tuose pačiuose takuose.

Oro kokybė prilygo pasyviam rūkymui

Miesto transporto aukščiausio rango pareigūnas Christophe'as Najdovski praėjusį mėnesį sakė, kad apribojimai labiausiai aplinką teršiantiems automobiliams Paryžiaus centre bus įvesti nuo 2015 metų vidurio.

Per praėjusį oro taršos padidėjimą, 2013 metų gruodį, oro kokybė mieste buvo tokia bloga, kad prilygo rimtam pasyviam rūkymui, teigiama vienoje ekspertų ataskaitoje.

Tuo metu Paryžiaus valdžia uždraudė važinėti pusei automobilių ir parūpino nemokamą visuomeninį transportą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius