Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pavargęs „Admirolas Kuznecovas“ neišleidžiamas į pensiją – bus remontuojamas

„Admirolas Kuznecovas“ – pasaulį juokinantis Rusijos lėktuvnešis. Nuolat gendantis, po savęs paliekantis juodus dūmų debesis ir nelaimių persekiojamas laivas, atrodo, turėtų išeiti į užtarnautą (galbūt) poilsį. Tačiau „Admirolas Kuznecovas“ ilsėsis tik penkerius metus, o po jų pasikeitęs bus minimaliai.
„Admirolas Kuznecovas“
„Admirolas Kuznecovas“ / „Sputnik“/„Scanpix“ nuotr.

Buvo planuojama, kad pajuokos objektu tapęs lėktuvnešis bus restauruojamas iš pagrindų. Kalbėta apie 866 milijonų dolerių investiciją, kuri „Admirolą Kuznecovą“ būtų pasukusi į XXI amžių, kiek tai įmanoma. Tačiau tiek lėšų Rusija laivui skirti negali. „Admirolas Kuznecovas“ bus remontuojamas penkerius metus už 433 milijonus dolerių. Nors ir tokia investicija atrodo nemaža, jos nepakanka, norint laivą prikelti antram gyvenimui.

Juodais dūmų debesimis apie save pranešantys varikliai taip pat nepasižymi patikimumu – „Admirolą Kuznecovą“ visada lydi vilkikas, jei vieninteliam Rusijos lėktuvnešiui kartais reikėtų pagalbos.

„Admirolas Kuznecovas“ pradėtas statyti Ukrainoje dar 1981 metais, tarnybą pradėjo 1990-aisiais, o jau 1996–1998 metais buvo remontuojamas. Lėktuvnešiai garsėja savo patruliavimu visame pasaulyje. Tai yra svarbus globalus didžiųjų galingųjų valstybių ginklas, leidžiantis efektyviai veikti praktiškai bet kuriuose pasaulio kraštuose. „Admirolas Kuznecovas“ į tokias patruliavimo misijas 1991–2015 metais keliavo vos 6 kartus.

Nors Rusija ne visada sutinka, kad šis laivas yra katastrofiškos būklės, o ir pastatytas buvo nekaip, vienas nelaimingas nutikimas po kito rodo ką kitą. 2009 metais vienas įgulos narys žuvo, kuomet pasenusi elektros instaliacija sukėlė gaisrą. Juodais dūmų debesimis apie save pranešantys varikliai taip pat nepasižymi patikimumu – „Admirolą Kuznecovą“ visada lydi vilkikas, jei vieninteliam Rusijos lėktuvnešiui kartais reikėtų pagalbos.

2012 metais „Admirolas Kuznecovas“ sugedo Biskajos įlankoje ir turėjo būti nutemptas vilkiko „Nikolajus Čikeris“. Pastarasis laivas niekada nesitraukia nuo „Admirolo Kuznecovo“, nors nuotraukose šie partneriai retai kada pasirodo kartu. Penkerius metus truksiantis remontas turėtų pakeisti šią apgailėtiną situaciją, tačiau vargu ar kas nors radikaliai keisis.

Per penkerius metus „Admirolas Kuznecovas“ turėtų gauti keturis naujus boilerius (iš viso turi šešis), naują denio dangą ir lėktuvų stabdymo įrangą. Taip pat turėtų būti išplėsta ir patobulinta lėktuvų laikymo vieta, priešlėktuvinės gynybos sistemos, „Admirolas Kuznecovas“ turėtų gauti ir elektroninei karybai reikalingą įrangą, naujas komunikacijos, žvalgybos, navigacijos ir mūšių valdymo sistemas. Dabar planai yra šiek tiek apkarpyti riboto biudžeto, tačiau tikimasi, kad po remonto „Admirolas Kuznecovas“ galės tarnauti dar bent 25 metus.

Optimistiškai tikimasi, kad Rusijos ekonomika atsigaus ir biudžetą pavyks padidinti. Tačiau realistiškai žiūrint, „Admirolas Kuznecovas“ pilnai atnaujintas nebus. Kita vertus, net ir tie 866 milijonai dolerių nepastumtų šio pasenusio lėktuvnešio į šiuolaikinės karybos laikus. Jis ir toliau mes juodus dūmus ir, greičiausiai, jam ir toliau reikės vilkiko pagalbos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius