Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Po Malaizijos lėktuvo numušimo – neatsakyti klausimai dėl skrydžių saugumo

Oro endrovės „Qantas Airways“ ir „Air Berlin“ pakeitė savo skrydžių kelius jau prieš keletą mėnesių, kad aplenktų Ukrainos oro erdvę, kur vyksta intensyvus susirėmimai tarp Ukrainos pajėgų ir prorusiškų smogikų. Neseniai įvykusi nelaimė verčia susimąstyti, kodėl to nepadarė kitos bendrovės.
Pasaulis gedi Malaizijos lainerio „Boeing 777“ aukų
Pasaulis gedi Malaizijos lainerio „Boeing 777“ aukų / Scanpix/Reuters, AFP nuotr.

Intensyvios diskusijos, ar civiliniams lėktuvams derėtų vengti skrydžių virš konflikto teritorijų, iškilo po to, kai ketvirtadienį Ukrainos teritorijoje buvo numuštas Malaizijos oro linijų laineris, skridęs reisu MH17, skraidinęs 298 žmones, įskaitant ir įgulos narius.

Tarptautinės civilinės aviacijos departamentas nenurodė jokių draudimų skristi virš teritorijos, kurioje kovoja Ukrainos ir separatistų pajėgos, todėl dauguma bendrovių toliau vykdė skrydžius populiariu ilgų distancijų maršrutu, skrendant iš Europos į Aziją, kuris nusidriekęs virš konflikto kamuojamos Rytų Ukrainos teritorijos.

Tačiau tai, kad keletas avialinijų nusprendė aplenkti ginčijamą teritoriją, atskleidžia oro bendrovių nesusišnekėjimą priimant sprendimus dėl keleivių saugumo.

Aviacijos ekspertai teigia, kad padriki ir kartais vienas kitam prieštaraujantys patarimai iš aviacijos saugumo agentūrų dar labiau supainiojo padėtį ir reikalauja aiškesnių nurodymų, kurias teritorijas oro linijoms derėtų aplenkti.

Tačiau tai, kad keletas avialinijų nusprendė aplenkti ginčijamą teritoriją, atskleidžia oro bendrovių nesusišnekėjimą priimant sprendimus dėl keleivių saugumo.

Tarp bendrovių, kurios anskčiau pakeitė savo skrydžio maršrutą, patenka ir „Asiana Airlines Inc“, Korean Air Lines Co Ltd“, „Cathay Pacific Airways Ltd“ ir Taivano „China Airlines“.

Šios bendrovės skrydžių virš Ukrainos teritorijos atsisakė prieš keletą mėnesių.

„Nors maršruto pakitimai padidina skrydžio trukmę ir jo kainą, sprendimą keisti skrydžio kelią priėmėme dėl saugumo“, – teigia „Asiana“ bendrovės atstovė spaudai, kurios atstovaujama įmonė jau nuo kovo 3-iosios pailgino savo savaitinį skrydžio maršrutą beveik 150 km, kad išvengtų Ukrainos oro erdvės.

Europos aviacijos saugumo agentūra, kartu su rekomendacijomis iš Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (TCAO) ir Briuselyje įsikūrusio „Eurocontrol“, balandžio 3d. išplatino pranešimą, kuriame patariama vengti oro erdvės esančios virš Rusijos aneksuoto Krymo.

Tačiau direktyvos, nurodytos išplatintame pranešime, nebuvo taikomos oro erdvei, kurioje skrido numuštas MH17 reiso lėktuvas.

Vienas iš Malaizijos oro linijų vadovų, kuris norėjo išlikti anonimu, teigė: „lėktuvas laikėsi visų saugumo nurodymų. Kai kurios oro linijų bendrovės teigia vengusios Ukrainos teritorijos, tačiau tai klaidinanti informacija. Nebuvo jokios priežasties vengti šios teritorijos“, – sakė bendrovės atstovas, pridėdamas, kad keleiviniai lėktuvai reguliariai skraidydavo virš Afganistano, kai jame vyko kariniai konfliktai.

Malaizijos susisiekimo ministras Liow Tiong Lai penktadienį sakė, kad jo šalies oro linijos neprisiėmė papildomos rizikos skrisdamos virš Ukrainos, maršrutu, kuris buvo patvirtintas TCAO ir kuris buvo plačiai naudojamas ir kitų oro  linijų bendrovių. TCAO maršrutą uždarė tik po tragiško MH17 reiso įvykio.

Vienas iš Malaizijos oro linijų vadovų, kuris norėjo išlikti anonimu, teigė: „lėktuvas laikėsi visų saugumo nurodymų. Kai kurios oro linijų bendrovės teigia vengusios Ukrainos teritorijos, tačiau tai klaidinanti informacija. Nebuvo jokios priežasties vengti šios teritorijos“.

„Šį maršrutą naudojome daugelį metų, jis saugus, todėl mes jį ir renkamės“, – teigė L.T.Lai spaudos konferencijoje, kurioje buvo dažni klausimai, kodėl Malaizijos oro linijos pasirinko skristi virš karo zonos.

„Thai Airways International“, kurie iki nelaimės taip pat skraidė maršrutu, kertančiu Ukrainos oro erdvę, teigė, kad nebuvo jokios priežasties tuo keliu neskristi. „Ukraina nėra karo zona, Krymas yra“, – teigė bendrovės atstovė Charlene Suddhimondala.

„Ar skrisime virš Ukrainos teritorijos priklausydavo nuo oro sąlygų ir degalų kiekio. Jei oras būdavo tinkamas, kartais lakūnai pasirinkdavo skristi virš Rusijos teritorijos, o tai reiškia, kad tekdavo kirsti Ukrainos oro erdvę“, – teigė „Thai Airways International“ atstovė.

Aviakatastrofų tyrėjas ir Australijos „CQUniversity“ saugumo specialistas Geoffas Dellas sakė, kad oro bendrovės turi savo žinių šaltinius, kurie padeda priimti sprendimus panašiose situacijose: „Akivaizdu, kad jie neturėjo artintis prie Ukrainos teritorijos.“

Lėktuvų maršruto pakeitimai brangiai kainuoja avialinijų bendrovėms, tad nesant aiškiems nurodymams, kai kurios bendrovės nekeičia numatyto skrydžio maršruto.

Reiso MH17 laineris skrido iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą ir buvo 10 km aukštyje kai buvo pamuštas Rusijos teroristų paleistos raketos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius