Dabar populiaru
Publikuota: 2019 birželio 6d. 07:59

Prancūzija kyla į kovą su neparduotų ar grąžintų prekių naikinimu

Paryžiaus suvenyrai
123rf.com / Paryžiaus suvenyrai

Antradienį Prancūzijos ministras pirmininkas paskelbė apie ketinimą uždrausti prekybininkams naikinti neparduotas ar grąžintas prekes, o toks žingsnis turėtų įtakos internetiniams prekeiviams, tokiems kaip „Amazon“ ar prabangių prekių pardavėjams.

Ministras pirmininkas Edouard'as Philippe'as pareiškė, kad draudimas naikinti ne maisto prekes, pavyzdžiui, drabužius, elektrinius gaminius, higienos produktus ir kosmetiką, įsigalios per ateinančius ketverius metus.

Apie tokius planus paskelbta po praėjusį mėnesį įvykusių rinkimų į Europos Parlamentą, kurie tapo itin sėkmingi žaliųjų partijoms visoje Europoje, ypač Prancūzijoje, kur žaliųjų partija EELV užėmė trečią vietą, surinkusi 13,5 proc. balsų.

Pasak Prancūzijos ministro pirmininko biuro, kiekvienais metais Prancūzijoje išmetama arba sunaikinama naujų prekių už daugiau nei 650 mln. eurų – penkis kartus daugiau nei tokių produktų paaukojama.

Jeigu ši priemonė būtų patvirtinta, ji įpareigotų prekeivius perduoti tokius nerealizuotus produktus pakartotiniam naudojimui ar perdirbimui.

„Toks švaistymas nesuvokiamas sveiku protu. Tai skandalas“, – kalbėjo ministras pirmininkas E.Philippe'as, pristatęs priemonę nukainotų prekių parduotuvėje Paryžiuje.

Reikalavimas yra įtrauktas į ekonomikos įstatymo projektą, kurį ministrų kabinetas svarstys liepos mėnesį. Patvirtintas įstatymas įsigaliotų nuo 2021–2023 metų.

Prancūzijos aplinkos ministerijos valstybės sekretorius Brunas Poirsonas prakalbo apie tokį įstatymą sausio mėnesį, kai buvo parodytas dokumentinis filmas apie tai, kaip internetinės prekybos milžinė „Amazon“ naikina milijonus pirkėjų grąžintų prekių.

Slapta kamera nufilmuotą medžiagą parodė televizijos kanalas M6. Filme buvo parodyta, kaip konteineriai neparduotų ar grąžintų prekių iš „Amazon“ sandėlių siunčiami sunaikinti remiantis sutartimis, pasirašytomis tarp interneto milžinės ir trečiųjų šalių–mažmenininkų.

Praėjusiais metais britų mados bendrovė „Burberry“ taip pat sukėlė pasipiktinimo bangą, kai prisipažino, jog kasmet sudegindavo neparduotų drabužių, aksesuarų ir kvepalų už 28,6 mln. JAV dolerių.

Tokiu būdu bendrovė siekė išlaikyti prekės ženklo išskirtinumą ir prabangos mistiškumą. Vėliau paaiškėjo, kad tokia praktika yra gana plačiai paplitusi visoje pramonėje.

Prancūzijos ministro pirmininko biuras pareiškė, kad tikimasi atitinkamų susitarimų prabangių prekių sektoriuje, kuriais būtų skatinamas prekių perdirbimas.

Taip būtų išvengta autorių teisių pažeidimų, nes prabangos prekių gamintojai baiminasi, kad jų prekės nebūtų paprasčiausiai atiduodamos trečiosioms šalims, pareiškė Prancūzijos ministro pirmininko biuras.

Išimtis būtų padaryta produktams, kurie negali būti naudojami po tam tikros datos.

Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas siekia save pozicionuoti kaip žaliųjų judėjimo draugą, ypač kovoje su klimato kaita.

Visgi jo įvaizdys patyrė smūgį, kai populiarus judėjimo aktyvistas Nicolas Hulot, kurį E.Makronas paskyrė aplinkos ministru, atsistatydino praėjusį rugpjūtį pareiškęs, kad jo kolegos ministrai deda per mažai pastangų kovai su klimato kaita.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

16:44
03:16
03:00

Esports namai

Parašykite atsiliepimą apie 15min