Prancūzijos avarijų tyrimo agentūros vadovas Paulas Louisas Arslanianas taip pat sakė, jog optimistiškai nevertina tikimybės, kad gelbėtojai ras lėktuvo juodąsias dėžes, kurios, kaip manoma, guli nelygiame jūros dugne kelių kilometrų gylyje.
To 447-uoju reisu skridusio lėktuvo, kuriame buvo 228 žmonės, ryšys su skrydžių kontrolieriais nutrūko jam išskridus iš Rio de Žaneiro į Paryžių sekmadienį vakare. Įgula prie katastrofą nepasiuntė jokio nelaimės signalo, bet lėktuvo sistema prieš pat jam dingstant pasiuntė automatinį pranešimą, kad kabinoje krito slėgis ir dingo elektra.
Katastrofos priežastys tebėra neaiškios, tarp galimų nelaimės scenarijų minima smarki audra, žaibas ar nelemta priežasčių kombinacija.
P.L.Arslanianas spaudos konferencijoje Le Buržė oro uoste į šiaurę nuo Paryžiaus sakė, kad tyrėjai studijuoja lėktuvo priežiūros ir kitus įrašus ir kad nėra „jokių elementų“, kurie rodytų buvus kokių nors problemų prieš pakylant.
Jis pabrėžė, kad tyrimas tik prasideda ir tikriausiai truks ilgai. Pasak P.L.Arslaniano, tyrėjai neturi pakankamai informacijos, kad nustatytų, ar lėktuvas subyrėjo ore, ar atsitrenkęs į vandens paviršių.
„Mes net nežinome tikslaus nelaimės laiko“, – sakė jis.
Paklaustas, ar pagrindinis pilotas buvo pilotų kabinoje, kai lėktuvas nukrito, P.L.Arslanianas atsakė: „Šiuo metu atsakymo neturime.“ Pilotai per ilgus skrydžius dažnai keičiasi, kad neprarastų budrumo.
„Iki paskutinės minutės visi tikėjomės, kad tai tik kontakto praradimas. Labai sunku susitaikyti su tokia nelaime“, – sakė jis.
Kariškių lėktuvai ir laivai iš Brazilijos bei Prancūzijos trečiadienį renka lėktuvo nuolaužas 640 km į šiaurės rytus nuo Fernando de Noronjos salų, esančių prie šiaurinių Brazilijos krantų, kur dieną anksčiau buvo pastebėta viena lėktuvo sėdynė, degalų dėmė ir baltų nuolaužų gabalų.
Rinkti nuolaužų taip pat plaukia kelių valstybių gelbėjimo laivai. P.L.Arslanianas sakė, kad jei gelbėtojai neras juodųjų dėžių, tyrėjams teks toliau dirbti be jų.
Už tyrimą atsakingas Alainas Bouillard'as 2000 metais vadovavo tyrimui dėl viršgarsinio lėktuvo „Concorde" avarijos. Trečiadienį jis sakė, kad avarijų tyrimo agentūra BEA savo pirmąją preliminarią ataskaitą pateiks birželio pabaigoje.