Traukinys „Sapsan“, galintis važiuoti 250 kilometrų per valandą greičiu, nuvežė keleivius iš Maskvos į Sankt Peterburgą per 3 valandas 45 minutes. Traukiniui buvo duotas rusiškas sakalo keleivio (Falco peregrinus) pavadinimas.
Nuo gruodžio 18 dienos „Sapsan“ važinės pagal reguliarų grafiką – trys traukiniai važiuos rytą, vidudienį ir vakare iš Maskvos į Sankt Peterburgą ir trys tuo pačiu laiku grįš atgal. Iš Sankt Peterburgo į Maskvą „Sapsan“ važiuoja vieną valandą ilgiau.
Antros klasės vagono bilieto kaina – apie 3 300 rublių (257 litai), o pirmos klasės – 5 300 rublių (413 litų), pranešama Rusijos geležinkelių tinklalapyje.
Traukinių „Sapsan“ gamintoja – Vokietijos bendrovė „Siemens“. Aštuonių traukinių, kainuojančių 276 mln. eurų, pirkimo sutartis buvo pasirašyta 2006 metų gegužę. Dar brangiau Rusijos geležinkeliams atsieis techninė priežiūra – 30 metų numatytoje darbo sutartyje nurodyta 354,1 mln. eurų kaina.
„Sapsan“ teks didžioji dalis populiariausios krypties Maskva–Sankt Peterburgas keleivių srauto. Šia kryptimi taip pat važinėja liūdnai pagarsėjęs „Nevsij ekspres“, kuris jau du kartus buvo susprogdintas.
Pastaroji katastrofa lapkričio pabaigoje nusinešė daugiau kaip 20 žmonių gyvybes ir žiniasklaida ėmė spėlioti, kad „Nevskij ekspres“ reisai bus nutraukti.
Tačiau Rusijos geležinkeliai neigia šiuos pranešimus.
„Mes sprendžiame, ką su juo („Nevskij ekspres“) daryti toliau. Dabar rengiamas kursavimo tvarkaraštis, šio traukinio atsisakyti nenumatoma“, – sakė geležinkelių monopolijos atstovas.