Dabar populiaru
Publikuota: 2013 gruodžio 13d. 22:31

Rusijos teismas pripažino Kremlių kritikuojantį žurnalą „The New Times“ kaltu dėl šmeižto

Zoja Svetova su žurnalu „The New Time“
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Zoja Svetova su žurnalu „The New Time“

Maskvos teismas penktadienį pripažino vieną opozicinį žurnalą ir jos reporterę kaltais dėl šmeižto ir nurodė jiems sumokėti 33 tūkst. dolerių kompensaciją dviem teisėjams.

Žurnalas „The New Times“ buvo pripažintas kaltu dėl dviejų Maskvos teisėjų apšmeižimo straipsnyje, kuriame buvo teigiama, kad jie plagijavo savo disertacijas.

Žurnalistės Zojos Svetovos straipsnyje buvo panaudota informacija, skelbta interneto svetainėje „Dissernet“, kuri analizuoja Rusijos pareigūnų akademinius darbus ieškodama galimo plagiato – lygindama juos su kitų autorių darbais.

Tame straipsnyje „Plagiatoriai su mantijomis“ sakoma, kad teisėjas Dmitrijus Gordejukas, garsėjantis tuo, kad nuolat atmeta Rusijos opozicijos aktyvistų, sulaikytų po 2012 metų gegužės 6 dienos masinės demonstracijos prieš Vladimirą Putiną, apeliacijas, parašė disertaciją, kuri yra labai panaši į vieną ankstesnį jo patarėjo straipsnį.

D.Gordejukas ir jo patarėjas, Jurijus Bespalovas, iškėlė bylą žurnalui ir teigia, kad tas straipsnis yra šmeižikiškas ir netikslus.

Maskvos Presnios rajono teismas palaikė teisėjus ir nurodė žurnalo redakcijai sumokėti po 500 tūkst. rublių (15 tūkst. dolerių) kompensacijas kiekvienam jų, be to, nurodė Z.Svetovai sumokėti 100 tūkst. rublių (3 tūkst. dolerių).

25 tūkst. egzempliorių tiražu leidžiamas savaitraštis „The New Times“ yra vienas priešiškiausių Kremliui Rusijos leidinių.

Z.Svetova yra žurnalistikos veteranė, rašanti žmogaus teisių klausimais, ir taip pat aktyvistė, dalyvaujanti visuomeniniame Rusijos kalėjimų sistemos stebėjime.

Ji sakė, kad verdiktas galėtų būti pavojingas precedentas ir kelti grėsmę kitiems žurnalistams, rašantiems apie Rusijos teismų sistemą.

Bylą ji pavadino „teisiškai skysta“ ir sakė, jog ieškovai nesugebėjo įrodyti, kad tie straipsniai padarė žalos, nes net nepasirodė teisme. Tuo tarpu gynybai nebuvo leista išsikviesti savo liudytojų.

„Teisėja iš esmės buvo jų teisinė atstovė, – sakė ji AFP. – Ji paprasčiausiai pakartojo ieškinio tekstą“.

„Verdiktas yra žodžio laisvės pažeidimas, – sakė Z.Svetova. – Tai atsimokėjimas žurnalistams“.

Beje, analogiška byla buvo iškelta ir laikraščiui „Novaja gazeta“ Basmano rajono teisme. Jame buvo nagrinėjama publikacija „Jūsų plagiatas, jūsų malonybe?“, kurioje taip pat nagrinėtos D.Gordejuko ir J.Bespalovo disertacijos.

Laikraščiui „Novaja gazeta“ ir jo korespondentui Nikitai Girinui priteista sumokėti ieškovams 410 tūkst. rublių (12,5 tūkst. dolerių). Taip pat laikraštis įpareigotas paskelbti anksčiau spausdintos informacijos paneigimą kaip neatitinkančios tikrovės.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Grąžinti verta

Kuriu ir apsaugau

Sveikata

„Susitikime lauke“

Parašykite atsiliepimą apie 15min