Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 05 01, 16:06

Rusijos „trolių“ fabrikas dirba išsijuosęs: britai skelbia „nesveikos“ operacijos taikinius

Rusija seną gamyklą Sankt Peterburge pavertė vadinamuoju trolių ūkiu, kad skleistų dezinformaciją ir pultų Kremliaus kritikus, įskaitant pasaulio lyderius, rodo sekmadienį paviešintos Jungtinės Karalystės vyriausybės finansuoto tyrimo išvados. Jose teigiama, kad ši vieta yra naudojama „skleisti melą“ socialiniuose tinkluose ir populiarių interneto svetainių komentarų skiltyse, nurodoma Didžiosios Britanijos užsienio reikalų ministerijos pareiškime, kuriame išsamiai aprašoma tai, ką ji pavadino „nesveika“ operacija.
Vladimiras Putinas ir Kamila Valijeva per olimpiečių pasveikinimą Kremliuje.
Vladimiras Putinas / „Scanpix“/AP nuotr.

Ministerija šio tyrimo rezultatais planuoja pasidalinti su socialiniais tinklais. Ji teigia nustačiusi, kad atlyginimus gaunantys „trolių“ fabriko darbuotojai taikosi į politikus, taip pat į muzikantus ir muzikos grupes įvairiose šalyse, įskaitant Didžiąją Britaniją, Pietų Afriką ir Indiją.

Jie naudojasi internetinėmis platformomis, kad užverbuotų ir valdytų naujus rėmėjus, kurie vėliau taikosi į Kremliaus kritikų paskyras socialiniuose tinkluose ir juose rašo komentarus, kuriuose reiškiamas pritarimas Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui ir karui Ukrainoje.

Pasak ministerijos, „trolių“ taikiniu yra tapęs ir Didžiosios Britanijos ministras pirmininkas Borisas Johnsonas, kiti JK vyriausybės nariai, taip pat kiti pasaulio lyderiai, įskaitant Vokietijos kanclerį Olafą Scholzą ir ES užsienio politikos vadovą Josepą Borrellį.

Minėtas tyrimas atskleidė, kad dezinformacijos operacijos taikiniais taip pat tapo grupių ir muzikantų, įskaitant „Daft Punk“, Davidą Guettą, Tiesto ir „Rammstein“, socialinių tinklų paskyros.

„Negalime leisti, kad Kremlius ir jo šešėliniai „trolių“ ūkiai užvaldytų mūsų internetinę erdvę savo melu apie neteisėtą V. Putino karą, – pareiškė JK užsienio reikalų sekretorė Liz Truss. – Jungtinės Karalystės vyriausybė įspėjo tarptautinius partnerius ir toliau glaudžiai bendradarbiaus su sąjungininkais ir žiniasklaidos platformomis, kad pakenktų Rusijos informacinėms operacijoms.“

Rusijos operacijos pėdsakai aptikti aštuoniose interneto platformose, įskaitant „Telegram“, „Twitter“ ir „Facebook“, tačiau ypač daug jų buvo „Instagram“, „YouTube“ ir „TikTok“ platformose, sakoma pranešime.

Teigiama, kad „TikTok“ tinkle veikiantiems nuomonės formuotojams mokama už tai, kad jie platintų „prokremlišką naratyvą“.

Skelbiama, kad „Telegram“ kanalui, pavadintam „Cyber Front Z“ (raidė Z reiškia paramą karui Ukrainoje), šioje operacijoje tenka pagrindinis vaidmuo. Teigiama, kad jo būstinė įsikūrusi nuomojamose patalpose Sankt Peterburgo mašinų gamykloje „Arsenal“, kuri gamina karinę įrangą ir kuria technologijas.

Pasak tyrėjų, atrodo, kad ši grupė yra daug ko išmokusi iš sąmokslo teorijų kūrėjų, taip pat iš teroristinės grupuotės „Islamo valstybė“ naudojamos taktikos.

Pasak JK užsienio reikalų ministerijos, įtariama, jog visa ši „trolinimo“ operacija susijusi su artimu V.Putino sąjungininku Jevgenijumi Prigožinu. Manoma, kad jis kontroliuoja liūdnai pagarsėjusį Sankt Peterburge įsikūrusį vadinamųjų „botų“ ūkį pavadinimu „Interneto tyrimų agentūra“.

Didžioji Britanija ir JAV anksčiau yra taikiusios sankcijas ir J.Prigožinui, ir šiam „botų“ ūkiui.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min