Pranešama, kad išsiskyrė šio tyrimo dalyvių nuomonės dėl katastrofos aplinkybių. „Kommersant“ rašo, kad lenkų tyrėjai linkę manyti, jog Smolensko šiaurinio oro uosto dispečeriai per vėlai davė svarbiausias komandas ir nuorodas. O rusai teigia, kad „Tu-154“ sudužo dėl ekipažo kaltės.
Lenkijos tyrėjai akventuoja, kad dispečerių duota komanda „Šimtas pirmas, horizontas“ nuskambėjo jau tuomet, kai lėktuvas buvo nusileidęs žemiau nei 100 metrų riba. Rusai sutinka su šiuo argumentu, tačiau jų ekspertai mano, kad dispečeris nespėjo sekti žymių dėl to, jog lėktuvas pernelyg greitai žemėjo.
Tarptautinio tyrimų departamento vadovas Aleksejus Marozovas pranešė, kad, jo manymu, pilotams pritrūko patirties. Lėktuvo įgula buvo sufromuota tik prieš keletą dienų iki skrydžio. Lainerio vadas tokio tipo lėktuvu buvo skraidęs 530 valandų, antrasis pilotas – 160 valandų, borto inžinierius – 235 valandas, o šturmanas – tik 60 valandų. Be to, ekipažo nariai nesitreniravo specialiu „Tu-154“ įgulos veiksmų simuliatoriumi, nes lenkai neturėjo tokios programinės įrangos.
Vis dėlto visus kitus Rusijos pusės teiginius, pavyzdžiui, kad pilotų kabinoje buvę pašaliniai žmonės trukdė pilotams, lenkai atmeta.