Dabar populiaru
Publikuota: 2019 gruodžio 4d. 19:18

Sakartvelo nepriklausomi televizijos kanalai smerkia valstybės jiems daromą spaudimą

Protestai Sakartvele
„Sputnik“ nuotr. / Protestai Sakartvele

Sakartvelo televizijų įžymybės ir vadovai trečiadienį apkaltino valdančiąją partiją bandant užgniaužti nepriklausomą žiniasklaidą ir didinant spaudimą savo kritikams prieš kitais metais turinčius įvykti rinkimus.

Beveik visų Sakartvelo vyriausybę kritikuojančių vietos televizijos kanalų savininkai ir vadovai naujienų agentūrai AFP sakė, kad keletą pastarųjų mėnesių prokurorai imasi prieš juos politiškai motyvuotų tyrimų.

Skundų dėl bandymų nutildyti valdančiuosius kritikuojančią žiniasklaidą šioje 3,7 mln. gyventojų turinčioje provakarietiškoje šalyje pasigirdo vykstant antivyriausybiniams protestams.

Nika Gvaramia, populiariausio opoziciją palaikančio televizijos kanalo „Mtavari“ savininkas, sakė sulaukęs „sufalsifikuotų ir politiškai motyvuotų kaltinimų ekonominiais nusikaltimais“. Jeigu bus pripažintas kaltu, jam gresia iki 12 metų įkalinimo bausmė.

„Sulaukiau grasinimų iš žmonių, susijusių su vyriausybe, ir bijau dėl savo vaikų saugumo“, – sakė N.Gvaramia. Vyras taip pat teigė iš prokurorų gavęs vaizdo įrašą, kuriame matyti, kaip policija seka jo žmoną ir paauglę dukterį.

„Formula TV“ generalinio direktoriaus Zurabo Gumbaridzės teigimu, prokurorai iškėlė „sufabrikuotas baudžiamąsias bylas beveik visų Sakartvelo nepriklausomų televizijos stočių savininkams ir vadovams“.

„Tai yra koordinuota ataka prieš žiniasklaidos laisvę Sakartvele“, – sakė jis AFP.

Garsi žurnalistė Inga Grigolia, vienos žiūrimiausių politinių pokalbių laidų vedėja, taip pat kalbėjo apie šalies nepriklausomai žiniasklaidai iškilusią grėsmę, nes „jų savininkai gali būti įkalinti pagal sufabrikuotus kaltinimus“.

Teisių grupės irgi išreiškė susirūpinimą dėl žiniasklaidos laisvės Sakartvele, atkreipdamos dėmesį į nepriklausomoms televizijoms neva daromą spaudimą prieš kitą spalį numatytus parlamento rinkimus.

„Padėtis dėl žiniasklaidos laisvės Sakartvele jau kelia nerimą“, – sakė nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ Sakartvelo skyriaus vadovė Eka Gigauri.

„Praktiškai visi nepriklausomi Sakartvelo televizijos kanalai jaučia vyriausybės spaudimą“, – sakė ji, kalbėdama apie pradėtus tyrimus prieš žiniasklaidos priemonių vadovus.

Valdančioji partija „Sakartvelo svajonė“ šiuos kaltinimus atmetė pareiškusi, kad žiniasklaida gali nevaržomai kritikuoti vyriausybę.

„Buvimas žurnalistu arba žiniasklaidos priemonės vadovu nesuteikia teisinės neliečiamybės“, – sakė parlamento pirmininkas Arčilas Talakvadzė naujienų agentūrai AFP.

Per pastarąsias tris savaites šalies sostinėje opozicijos šalininkai surengė virtinę masinių demonstracijų po to, kai valdančioji partija sutrukdė parlamente priimti įstatymą dėl proporcingojo atstovavimo sistemos 2020 metų rinkimams.

Vyriausybė atsakė policijos susidorojimu su protestuotojais ir valdantieji atmetė bet kokių nuolaidų galimybę.

Nuo 2012 metų valdžioje esančios „Sakartvelo svajonės“ populiarumas smarkiai sumenko, visuomenėje tvyrant nepasitenkinimui dėl valdančiųjų nesugebėjimo išvesti šalį iš ekonominio sąstingio ir įgyvendinti žadėtų demokratinių reformų.

Kritikai kaltina partijos vadovą oligarchą Bidziną Ivanišvilį, daugelio laikomą de facto šalies vadovu, politinių oponentų persekiojimu, bandymu nutildyti valdžią kritikuojančią žiniasklaidą ir kuriant korumpuotą politinę sistemą, kurioje vyriausybės sprendimų priėmimas priklauso nuo jo privačių interesų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

00:52
08:29
03:24

Esports namai

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie 15min