Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Šveicarijos Alpėse baigiamas kasti ilgiausias pasaulyje tunelis

Gotardo tunelis
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Gotardo tunelis
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Ilgiausias pasaulyje tunelis penktadienį bus baigtas kasti giliai po Alpių kalnais Šveicarijoje, kai didžiulė gręžimo mašina įveiks paskutinius metrus, atverdama maršrutą greitaeigiam geležinkeliui pačioje Europos širdyje.

„Gotardo (tunelis) visada bus įspūdingas ir grandiozinis paminklas, su kuriuo bus lyginami visi kiti tuneliai“, – pareiškė Šveicarijos susisiekimo ministras Moritzas Leuenbergeris.

„Gotardo mitas bus sulaužytas trečią kartą. Mūsų protėviai nuo Viduramžių stengėsi pasiekti, kad kalnas būtų praeinamas“, – savo ruožtu Federalinės transporto valdybos direktorius Peteris Fueglistaleris pareiškė žurnalistams, kurie susirinko, kad galėtų dalyvauti 12 val. 30 min. Grinvičo (15 val. 30 min. Lietuvos) laiku vyksiančioje tunelio baigimo ceremonijoje.

57 kilometrų ilgio Gotardo bazinis tunelis taps centriniu naujos magistralės, sujungsiančios Europos šiaurės ir pietryčių regionus, elementu. Geležinkelis, kurį planuojama atidaryti 2017 metais, turėtų sumažinti sunkvežimių ir lengvųjų automobilių eismo intensyvumą centrinės Šveicarijos Alpėse.

Keleiviai galės nuvažiuoti iš Italijos šiaurinio miesto Milano į Ciurichą greičiau nei per tris valandas, o šiuo metu tokia kelionė trunka apie keturias valandas. Šiuo tuneliu taip pat bus patogiau pasiekti toliau šiaurėje esančią Vokietiją.

Tačiau 9,8 mlrd. Šveicarijos frankų (25 mlrd. litų) kainuosiantį projektą šalis taip pat ryžosi įgyvendinti paskatinta visuomenės susirūpinimo dėl didelės Alpių taršos, kurią lemia intensyvėjantis automobilių tranzito srautas iš šalių kaimynių.

Po 15 metų trukusių darbų 9,5 metro skersmens gręžimo mašina įveiks paskutinius 1,5 metro uolienų ir sujungs dvi tunelio dalis maždaug dviejų kilometrų gylyje po kalnais.

Tunelio viduryje vyksiančioje ceremonijoje dalyvaus 200 garbingų svečių. Ji taip pat bus tiesiogiai transliuojama Šveicarijos televizijos ir stebima Liuksemburge susirinkusių Europos Sąjungos (ES) šalių susisiekimo ministrų.

Tačiau dėmesio sulauks ir kai kurie iš maždaug 2 500 tunelio statytojų. Daugelis jų tunelio kasimo darbų pabaigą švęs tiesiai virš požeminės magistralės abiejų dalių sujungimo vietos esančiame kalnų kaime Sedrune.

Kasant šį tunelį didelėje kaitroje ir drėgmėje išgręžta ir išsprogdinta 13 mln. kubinių metrų uolienų. Atlikdami šiuos darbus iš viso žuvo aštuoni žmonės.

Gotardo tunelis pranoks 53,8 kilometro ilgio Seikan geležinkelio tunelį, jungiantį Japonijos salas Honšiū ir Hokaidą, taip pat ilgiausią pasaulyje požeminį automobilių kelią – 24,5 kilometro ilgio Lerdalio tunelį Norvegijoje.

Šveicarija praėjusiame dešimtmetyje siekė įtikinti skeptiškai nusiteikusias šalis kaimynes prisidėti lėšomis prie jos ambicingų ir brangių Alpes kertančio geležinkelio planų.

Tačiau šie planai įgijo didesnį svorį, kai per 1994 metais vykusį referendumą Šveicarijos piliečiai pritarė žaliųjų pasiūlymui apriboti Alpėse sunkvežimių eismą, tuo pačiu suvaržant didėjantį prekių tranzitą tarp ES šalių.

Trečiadienį paskelbti apklausos rezultatai byloja, kad šveicarų nuomonė nuo to laiko nepasikeitė. 67 proc. respondentų pasisako už draudimą sunkvežimiams važiuoti San Gotardo automobilių tuneliu, rodo apklausa, kurią užsakė viena Alpių gamtos apsaugos lobistų organizacija.

Pastaraisiais metais Austrija, Prancūzija ir Italija ėmė įgyvendinti du kitus įspūdingus geležinkelio tunelių statybos projektus Alpių rytinėje ir vakarinėje dalyse.

Dvigubu Gotardo tuneliu kasdien galės važiuoti apie 300 traukinių. Kaip nurodo projekto vadovai, keleiviniai traukiniai šiuo tuneliu galės skrieti iki 250 kilometrų per valandą greičiu.

Šiuo metu veikiančio pasenusio ir palyginti siauro 15 kilometrų ilgio geležinkelio tunelio, iškasto aukščiau nei naujasis Sen Gotardo kalnų perėjos pakraštyje, laidumas žymiai mažesnis, o traukiniai juo važinėja dvigubai lėčiau.

Tačiau šis prieš 128 metus įrengtas tunelis anksčiau buvo pasaulinis inžinerijos stebuklas, nors jį statydami žuvo 200 darbininkų.  

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min