Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

Tiesdama „Nord Stream“ Rusija siekia suskaldyti Europą

Vokietijos laikraščio „Die Welt„ vertinimu, Maskva tiesdama „Nord Stream“ siekia suskaldyti Europą ir suskirstyti klientus į „blogus ir gerus“.
Vladimiras Putinas
Vladimiras Putinas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Die Welt“ redakcijos straipsnyje pažymima, kad Rusijos ministras pirmininkas Vladimiras Putinas ir buvęs Vokietijos kancleris Gerhardas Schroederis, kuris dabar dirba bendrovei „Gazprom“, argumentavo būtinybę nutiesti naują dujotiekį, nurodydami praėjusią savaitę kilusią krizę.

Laikraštis priminė V.Putino žodžius, kad „Nord Stream“ padės eksportuoti dujas iš Rusijos į Europą „apeidama šalis, kurios nekelia pasitikėjimo“.

„Kokias konkrečiai šalis jis turėjo omenyje, vadindamas partnerėmis, nekeliančiomis pasitikėjimo? Mūsų partnerius Europos Sąjungoje ir NATO Estiją, Latviją, Lietuvą ir Lenkiją?“, – klausia „Die Welt“.

„Jeigu ir yra prasmės tiesti „Nord Stream“, tai jis turi eiti žeme per šias šalis. Negalima priimti Rusijos taktikos padalyti Europos į "gerus ir blogus klientus“, – priduriama laikraštyje.

Laikraščio vertinimu, metų pradžioje kilusi dujų krizė parodė, kad būtina užbaigti dujotiekį „Nabucco“, kuriuo dujos iš Vidurinės Azijos galėtų būti tiekiamos į Europą apeinant Rusiją.

„Die Welt“ primygtinai teigia, jog vienas karo Gruzijoje tikslų buvo sukurti nestabilumo situaciją regione, per kurį turėjo eiti dujotiekis „Nabucco“.

Pagrindinė pastarosios dujų krizės kilimo priežastis, rašo „Die Welt“, buvo Rusijos noras sudaryti nuomonę, kad Ukraina, kaip partnere, negalima pasitikėti, ir tuo nubausti šalį už tai, kad ji pasirinko kursą į Vakarus.

„Tačiau tokia veikla turi savo padarinių. Europoje vėl iškelta priklausomybės nuo Rusijos dujų tema“, – mano „Die Welt“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis
Reklama
95 metų gimtadienį atšventusi „Astra LT“ į modernius sprendimus investavo kiek daugiau nei 600 tūkst. eurų