Pasaulio žiniasklaida nuolat praneša apie incidentus ore, kai Rusijos kariniai lėktuvai, skrendantys neutralioje oro erdvėje išjungtais atsakikliais ir transponderiais, kelia pavojų civilinei aviacijai. Naujausias atvejis paviešintas po gruodžio 12 d., kai Rusijos karinis lėktuvas netoli Malmės (Švedija) vos nesusidūrė su keleiviniu laineriu, kilusiu iš Kopenhagos ir skridusiu į Romą.
Rusijos Gynybos ministerijos atstovas tvirtino, kad jokio pavojaus nebuvo, lėktuvus skyrė 70 km.
Žinią, kad Suomija nutarė apsidrausti, nelaukti nelaimės ir patraukti savo civilinės aviacijos lainerius rusams iš kelio, pranešė televizijos kanalas Yle, remdamasis Suomijos transporto saugumo agentūros „Trafi“ pranešimu. Agentūros vadovų teigimu, Rusijos karinius lėktuvus, keliančius pavojų civilinei aviacijai, pastebėjo ir Suomijos karinių oro pajėgų pilotai. Pastarąjį kartą tai nutiko gruodžio 10 d.
Rusijos pilotai skrido savo „akluoju“ stiliumi – išjungę transponderius. Todėl kitų lėktuvų pilotai negalėjo jų laiku pastebėti.
Šiame pranešime nepatikslinta, kuri neutralios oro erdvės zona virš Baltijos laikoma pavojingiausia ir kiek Suomijos civilinės aviacijos maršrutų keisis. Tačiau jau akivaizdu, kad populiariausias Rusijos pilotų maršrutas – iš Sankt Peterburgo į Karaliaučių.