-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 01 25

Verslo idėja – tobulos kelionių kuprinės ieškojusi Simona pasisiuvo ją pati

Trisdešimtmetį rudenį atšventusi Simona Laiconaitė gerai prisimena lengvą nerimą, kai palikusi užtikrintą vadovės poziciją leidosi į savarankiškos veiklos „avantiūrą“. Entuziazmo nestokojanti mergina dabar šio sprendimo tikrai nesigaili, mat šiandien vysto jau ne vieną, o kelias veiklas.
Simonos Laiconaitės kuriamos kuprinės „Madmona“
Simonos Laiconaitės kuriamos kuprinės „Madmona“ / Daliaus Pacevičiaus nuotr.

Simona – stilingų ir originalių vienetinių kuprinių kūrėja, taip pat – socialinio verslo konsultantė. Mergina turi ir individualią veiklą, ir verslo liudijimą, mintyse generuoja vis naujus kūrybinius planus ir juokauja, kad serga lengva „paranoja“ dėl pensijos.

Iš komforto zonos

Teisę ir valdymą Mykolo Romerio universitete studijavusios Simonos pirmoji darbinė patirtis buvo susijusi su studijomis. Nors patys mokslai merginai patiko, pradėjusi dirbti pagal specialybę netruko suprasti, kad tai – ne ta sritis, kurioje ji galėtų save realizuoti.

„Turiu savybę stačia galva pasinerti į naujai atrastus dalykus, tad ilgai netruko, kol susidomėjau kitomis sritimis. Jose prireikdavo šiek tiek daugiau kūrybiškumo, charakterio ir dinamikos. Greitai kaupiau vadybinę, projektų inicijavimo bei valdymo patirtį, nuolat domėjausi verslumu ir asmeninio tobulėjimo sritimis.

Taip natūraliai susiklostė, kad augdama tarp stiprių asmenybių vieną dieną tapau vadove, atsakinga už sėkmingą vienos Švedijos organizacijos veiklą Lietuvoje. Tačiau tai nereiškė, kad atsisakiau kitų dominusių veiklų, nuolat atsirasdavo ir naujų idėjų, niekaip nesusijusių su tiesiogine darbo veikla“, – atviravo Simona.

Taigi merginos darbo diena pradėjo trukti po keliolika valandų per parą ir atėjo metas, kai teko pasirinkti, kuria kryptimi nori judėti toliau.

Daliaus Pacevičiaus nuotr./Simona Laiconaitė
Daliaus Pacevičiaus nuotr./Simona Laiconaitė

Pašnekovė neslepia, kad lengva nebuvo, tačiau iškeisti užtikrintumą į savų idėjų realizavimą Simona vis dėlto ryžosi. „Pradėjau dirbti savarankiškai ir plėtoti dvi skirtingas veiklas: nepriklausomai konsultuoti socialinius verslus, vesti mokymus žmonių grupėms ir užsiimti kūrybine veikla.

Tąkart dar nebuvau visiškai tikra, prie ko tai prives, bet štai šiandien mes kalbamės todėl, kad esu įkūrusi prekės ženklą „MadMona“ – kūrybinė kryptis išsikerojo plačiau, nei tąkart būčiau pamaniusi“, – savo riziką teigiamai vertino Simona.

Ieškojo tobulos kuprinės

Po prekės ženklu „MadMona“ „slepiasi“ originalios rankų darbo odinės kuprinės, kurias gamina pati Simona. Mergina pasakoja, kad šią verslo idėją savotiškai įkvėpė aistra kelionėms.

„Esu aistringa keliautoja, mėgstanti savuosius nuotykius planuotis savarankiškai ir keliauti nepriklausomai nuo kitų grafiko ar planų. Viena iš mano laisvo keliavimo formų yra motociklas, tapęs idealia transporto priemone mieste šiltuoju sezonu. Dažnai žiemas leisdavau ieškodama su motociklų sezonu susijusių aksesuarų, kad nereikėtų stresuoti pavasarį. Man tinkanti ir patinkanti kuprinė buvo tas daiktas, kurio niekur neradau.

Atrodė, jau nebuvo likę nė vieno interneto kampelio, kurio nebūčiau iššnipinėjusi, tačiau vis tiek nebuvo tokios, kuri man tiktų savo estetine ir funkcionalumo prasme.

Man juk reikėjo, kad ji būtų itin talpi, tačiau kad tas talpumas neatrodytų griozdiškai. Norėjau, kad kuprinės talpumas būtų dailus, kad jis keltų nuostabą“, – sau nuolat pieštą kelionių kuprinės viziją pasakojo pašnekovė.

Taigi vieną dieną Simona tiesiog pradėjo pati modeliuoti savo svajonių kuprinę.

Pirmąją savo kuprinę Simona nešiojo jau 2016-ųjų rudenį, tad būtent nuo tada ir skaičiuoja „MadMona“ prekinio ženklo gimimą. Mergina juokauja, kad kol tėvai žiūrėjo į šią veiklą kreivai, ji iš aplinkinių sulaukdavo vis daugiau pagyrimų ir užklausų pagaminti kuprines. Jomis mugėse ir per „MadMona“ „Facebook“ paskyrą domisi net tik lietuviai, bet ir užsieniečiai, originalias savo siūtas kuprines Simona siunčia ir į JAV bei Japoniją.

Individuali veikla ar verslo liudijimas?

Mergina neslėpė, kad lengvos baimės dėl to, kaip viskas klostysis – tikrai buvo ir turbūt dar bus, tačiau Simona tai priima natūraliai – stengiasi įveikti veiklumu, kūrybiškumu ir pozityvumu.

Vienas iš dalykų, dėl ko mergina pamena, kad teko pasukti galvą, kokią veiklos rūšį pasirinkti – verslo liudijimą ar individualią veiklą.

„Daug informacijos radau internete, straipsniuose, forumuose, labai pagelbėjo pažįstami žmonės, kurie yra dirbę su verslo liudijimu arba individualios veiklos pažyma. Pagrindiniai mano sprendimai renkantis veiklos formą buvo padaryti atsižvelgiant į konkrečių veiklų tęstinumą ir galimybę prognozuoti pajamas bei į mokesčių mokėjimo tvarką“, – dėstė Simona.

Pagrindiniai mano sprendimai renkantis veiklos formą buvo padaryti atsižvelgiant į konkrečių veiklų tęstinumą ir galimybę prognozuoti pajamas bei į mokesčių mokėjimo tvarką.

„Štai praėjusiais metais turėjau dvi individualios veiklos pažymas – konsultavimui bei „MadMonos“ veiklai, kurių GPM tarifai buvo skirtingi. Konsultavimo veikla buvo 15 proc., o odos kūrinių gamybai taikomas 5 proc. tarifas. Ir dar turėjau verslo liudijimą, kurį išsiimdavau mokymų vedimui konkrečiomis datomis.

Su verslo liudijimu dirbti kiek paprasčiau, kadangi mokesčiai sumokami iš anksto ir vėliau tereikia deklaruoti pajamų sumą, tačiau verslo liudijimas išduodamas konkrečioms datoms ir todėl man jis buvo netinkamas norint realizuoti savo odos kūrinius.

Negalėjau būti tikra, kada tiksliai gausiu pajamų, tad individuali veikla pagal pažymą man tiko labiau dėl veiklos tęstinio pobūdžio. O drauge ir dėl to, kad jei pajamų nebūtų, nebūtų ir nuo ko mokėti mokesčių. Konsultavimo veiklai individualios veiklos pažyma dėl tęstinumo ir sunkiau prognozuojamo pajamų gavimo momento taip pat labiau tiko“, – kas nulėmė apsisprendimą dėl veiklos rūšies, vardijo Simona.

Daliaus Pacevičiaus nuotr./Simonos Laiconaitės kuriamos kuprinės „Madmona“
Daliaus Pacevičiaus nuotr./Simonos Laiconaitės kuriamos kuprinės „Madmona“

„Esu kaupikė

Dažnai jaunam žmogui pensija atrodo tolimas ir svarstymų šiandien nevertas dalykas. O nelaimingi nutikimai ir ligos, kol neužklumpa, taip pat neatrodo dalykai, dėl kurių verta sukti galvą. Vis dėlto Simona, kiek juokaudama, save priskiria prie kitokio pobūdžio žmonių. Tų, kuriems rūpi „o jei“.

„Aš sergu lengva pensijos paranojos forma. O ir šiaip esu kaupikas, tad prieš rinkdamasi ne darbo sutartį, o individualią veiklą pagal pažymą, gilinausi į pensijos ir motinystės atostogų formalumus.

Pensijai kaupiu papildomai, o dėl motinystės atostogų taip pat tvarką žinau, tad jaučiuosi rami“, – tikino mergina.

Aš sergu lengva pensijos paranojos forma. O ir šiaip esu kaupikas, tad prieš rinkdamasi ne darbo sutartį, o individualią veiklą pagal pažymą, gilinausi į pensijos ir motinystės atostogų formalumus.

Vienintelis rūpestis, anot jos, yra tik tas, kad jei neturi galimybės samdyti buhalterio, turi apsišarvuoti kantrybe ir į kiekvieną detalę gilintis pats. Tačiau, anot Simonos, priimdamas sprendimą dirbti savarankiškai, turi pats viską įvertinti.

„Turi suprasti, kada verta įmokas mokėti kas mėnesį, o kada pakanka kartą per metus deklaruojant pajamas. Visgi tikiu, kad savarankišką individualią veiklą pasirinkę asmenys šį sprendimą priima sąmoningai ir taip pat pasidomi galiojančia tvarka ir reikalavimais, kuriuos turi išpildyti norėdami ramiai eiti motinystės atostogų“, – savo nuomonę dėstė mergina.

Vertindama esamą socialinio draudimo sistemą Simona atkreipė dėmesį į kelis svarbius dalykus: „Nesu ekspertė ir negaliu pateikti idealaus sprendimo idėjos socialinio draudimo sistemai, tačiau neatrodo normalu, jei iš pensijos nepavyksta padengti kasdienių pagyvenusio asmens poreikių. Pasitikiu, kad kol kas turima sistema yra geriausia, kokią galime turėti šiandien, bet ji turi būti persvarstyta ir patobulinta artimiausioje ateityje.

Iš kitos pusės, aš suprantu ir tai, jog kiekvienas esame sistemos dalimi. Kad esame atsakingi už savo pačių pajamų bei mokamų mokesčių skaidrumą ir tik tokiu būdu prisidedame prie savo, savo vaikų, tėvų ar senelių gerovės dabar ir ateityje.“

Pašnekovė tikino, kad nors naudojasi papildomo kaupimo pensijai galimybėmis, kartkartėmis pasvarsto ir apie daugiau individualių būdų užsitikrinti patogų gyvenimą ateityje. „Nėra labai ramu, ypač girdint, kiek senyvo amžiaus žmonių skursta, tačiau tikiu, kad ir sprendimai jau pakeliui“, – vylėsi Simona.

Planas – nesustoti

Artimiausius keletą metų Simona pasakoja norinti skirti būtent „MadMonos“ kūrimui ir stiprinimui. „Ten dar tikrai liko nemažai neįgyvendintų planų. Noriu kaip įmanoma labiau pasimėgauti šiuo etapu, nenoriu jo užleisti rutinai“, – žvelgia į ateitį mergina. Pašnekovė atskleidžia, kad dalį savo laiko ketina „atriekti“ ir pamėgtai projektų, renginių organizavimo veiklai.

„Kita mano dalis vis šaukiasi naujų projektų. Jau pusantrų metų organizuoju renginius apie verslo nesėkmes (FuckUp Nights Vilnius), taip pat neketinu sustoti artimiausiu metu. Paragavusi istorijų renginių, nenoriu užmigti ties vienu, mintyse jau sukasi vis konkretesnės idėjos apie dar vieną renginių seriją su nauju formatu. Tad tikiu, kad per artimiausius kelis mėnesius galėsiu pasigirti dar vienu naujai įgyvendintu projektu, kuriam, beje, jau dabar svarstau, kokią veiklos formą geriausia būtų pasirinkti“, – atviravo Simona.

Galiausiai po kelerių metų įdirbio Simona svajoja ir išvykti bent trejetui metų pakeliauti, nes dar ne visi pasaulio kampeliai aplankyti. Tačiau iki tol, šypsosi mergina, laukia nemažai darbo – nori užsitikrinti pajamų, kurių galėtų gauti kelionės metu, o jos, tikėtina, bus iš individualios veiklos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius