Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistemos įtvirtinimas Lietuvoje muzikams primena džiazą

Šaltinis: 15min
0
A A

Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistemos (ECTS) įtvirtinimas Lietuvos aukštajame moksle muzikams yra tarsi vieno bendro tono paieškos ir susiderinimas tam, kad suskambėtų darniu orkestru, palygino projekto „Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistemos (ECTS) nacionalinės koncepcijos parengimas: kreditų harmonizavimas ir mokymosi pasiekimais grindžiamų studijų programų metodikos kūrimas ir diegimas“ ekspertė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Studijų prorektorė doc. dr. Vida Umbrasienė.

„Projekte, pagrįstame Tuning filosofija, slypi gili prasmė, kurioje galima įžvelgti nemažai muzikinių paralelių.  Tuning reiškia ne tik derėjimą, bet ir susiderinimą. Muzikoje nepataikyti į toną – reiškia mirtiną ligą, kuri užkerta kelią būti scenoje. Ten, kur groja daugiau nei 100 muzikantų, susiderinti ir darniai skambėti – tai ne tik dirbti, bet ir  kvėpuoti vienu ritmu. Derinimasis, bendro žodyno formavimas, sutarimo ir darnaus skambesio ieškojimas –  taip galima vaizdžiai apibūdinti visų mūsų veiklos projekte patirtį“, – paraleles veda ekspertė.

Pasak doc. dr. V. Umbrasienės, visi mes esame Europos aukštojo mokslo polifonijos dalis – atskiri, savarankiški, bet harmoningai derantys balsai didelėje bendruomenėje. Todėl pirmasis etapas buvo tam tikras ieškojimų laikas, kai bandyta surasti tą „bendrą toną“, nuo kurio galėtume atsispirti ir pradėti derintis, kad, būdami skirtingi, skambėtume harmoningai. „Jeigu ir toliau kalbėtume pasitelkdami muzikines paraleles, galėtume pastebėti, kad mūsų darbas primena partitūrą. Pagrindinė tema būtų kompetencijos. Iš vienos pusės jos turi būti aiškiai susiję su kvalifikaciniais reikalavimais ir profesinio lauko tyrimais, iš kitos pusės – su studijomis, t. y. kokiu būdu jos turi būti įgyvendintos. Kompozicijos kontrapunktai – tai studijų siekiniai, studento pasiekimai, kreditai, o leitmotyvas – į studentą orientuotos studijos,“ – muzikinę logiką ECTS erdvėje dėsto prorektorė.

Ekspertės manymu, vakarykštė situacija rodo, kad turėjome labiau į dėstytoją ir į dalyko turinį orientuotas studijas, nuleidžiamas iš viršaus žemyn, kur studentui tenka stebėtojo ar klausytojo vaidmuo. Šiandien dėstytojas tampa studento kolega, moderatoriumi, kelrodžiu. Jis padeda, skatina, bendradarbiauja, o įgyta aktyvaus studijų proceso dalyvio patirtis studentui tampa kelialapiu sėkmingo gyvenimo link.

Doc. dr. V. Umbrasienė pripažįsta, kad „išsiderinimo“ rizika išlieka. Todėl nuosaikūs reglamentai ir standartai reikalingi kaip susikalbėjimo įrankis. Tačiau jie neturėtų tapti nepajudinamais varžtais. Menininkams gyvybiškai būtina, kad būtų leista kurti, atrasti, nuolat atsinaujinti, kad būtų leista augti tokiems, kokie jie yra.

„Muzikoje – tai džiazas. Kam teko prie jo šiek tiek prisiliesti, žino, kad muzikantas negroja bet ko, kas šauna į galvą. Džiazo improvizacijos laisvės šaltinis – daugybė išmoktų standartų, kurie tampa priemone kurti tai, ko dar nebuvo. Taigi standartas, tarnaujantis kūrybai, yra geras standartas. Tačiau standartas, „nurodantis“ kaip ir ką reikia kurti, tampa paminklu mirusiam kompozitoriui“, – menininkų terminais projekto esmę ir nelankstaus studijų reglamentavimo grėsmę apibūdino ekspertė.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min