Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Siūloma mokyti dėstytojus mokyti

ES aukšto lygio grupė aukštojo mokslo modernizavimo klausimams spręsti antradienį skelbia savo pirmąją ataskaitą, kurioje nagrinėja mokymo(si) aukštosiose mokyklose kokybės gerinimo klausimus.
Studentas
Studentas / 123rf nuotr.

Grupė, kuriai vadovauja buvusi Airijos prezidentė Mary McAleese, pateikė šešiolika rekomendacijų, kuriose, be kita ko, raginama užtikrinti privalomą dėstytojų ir kitų studentus mokančių universitetų darbuotojų mokymą, labiau padėti studentams ugdytis verslumo ir inovacinius gebėjimus ir įsteigti Europos mokymo(si) akademiją.

Už švietimą, kultūrą, daugiakalbystę ir jaunimo reikalus atsakinga Europos Komisijos narė Androulla Vassiliou kalbėjo: „Suburdama šią grupę turėjau tikslą – paskatinti mąstyti ir ieškoti naujų idėjų. Šios praktinės rekomendacijos pateikiamos pačiu laiku, o joms įgyvendinti nebūtinai prireiks papildomų lėšų. Kokybiškas mokymas mūsų mokyklose yra be galo svarbus užtikrinant, kad studentai įgytų gebėjimų, kurių reikia jų asmeniniam ir profesiniam tobulėjimui. Komisija padarys viską, ką gali, kad prisidėtų prie šių rekomendacijų įgyvendinimo.“

Grupės pirmininkė Mary McAleese pridūrė: „Kokybiško mokymo ir mokymosi garantas – atsidavę žmonės ir atsidavusios institucijos bei adekvačios politinės priemonės, itin daug dėmesio skiriant pedagoginei ir mokymosi veiklai. Aukštųjų mokyklų dėstytojams turi būti suteikta galimybė mokytis ir gauti visokeriopą pagalbą, kad galėtų gerai atlikti savo darbą. Iš mūsų ataskaitos matyti, kad tai įmanoma.“

Pernai rugsėjo mėn.komisijos narės A. Vassiliou suburta darbo grupė, be kita ko, plačiai konsultavosi su suinteresuotosiomis šalimis. Buvo nustatyta, kad daugelis aukštojo mokslo įstaigų moksliniams tyrimams skiria gerokai daugiau dėmesio nei mokymui, nors abu šie veiksniai yra lygiaverčiai aukštojo mokslo misijos elementai. „Turime siekti didesnės pusiausvyros. Mokymo veiklai reikia skirti daugiau dėmesio vertinant akademinius nuopelnus ir geriau ją pripažinti, visų pirma suteikiant galimybių kilti karjeros laiptais, – kalbėjo Komisijos narė. – Pritariu pasiūlymui, kad visi aukštųjų mokyklų dėstytojai turi būti rengiami specialiai šiam darbui atlikti.“

Aukšto lygio grupė tęs darbus – ji sieks nustatyti, kaip būtų galima maksimaliai padidinti naujų aukštojo mokslo kokybės didinimo metodų (pavyzdžiui, atvirų masinio nuotolinio mokymo kursų (angl. MOOC)) poveikį. Naudodamiesi minėtu metodu žmonės gali studijuoti aukštosiose mokyklose neišeidami iš namų. Partneriai iš 11 šalių, remiami Komisijos, neseniai pradėjo pirmuosius visos Europos atvirus masinio nuotolinio mokymo kursus (IP/13/349). Kitą ataskaitą aukšto lygio grupė ketina paskelbti 2014 m. birželio mėn.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius