Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kitokie vaikai vis dar nepageidaujami?

Du vaikai
„Shuterstock“ nuotr. / Du vaikai
Šaltinis: 15min
0
A A

Specialiųjų ugdymo poreikių turinčius vaikus neretai tenka ugdyti naudojant specialius metodus, todėl bendrojo lavinimo mokyklose jie kartais nepageidaujami. Tačiau tėvai ir ugdymo specialistai teigia, kad diskusijos gali pakeisti požiūrį į specialių poreikių turinčius vaikus ir padėti jiems integruotis ne tik į bendrojo lavinimo mokyklas, bet ir visuomenę.

Lapkričio 21–23 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vyksiančios parodos „Mokykla 2014“ metu pirmą kartą bus sukurta „Vaiko gerovės erdvė“, kurioje tėvai, pedagogai ir ugdymo strategijų kūrėjai diskutuos apie specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdymo problemas. Tėvai bei mokytojai galės pasikonsultuoti, kaip integruoti specialiųjų poreikių turinčius vaikus į visuomenę, apie jų brandą ir pasiruošimą mokyklai. Vilniaus „Vilties“ specialiosios mokyklos atstovai pasakos apie tai, kaip meninis ugdymas padeda kompleksinių sutrikimų turinčiam vaikui pažinti save ir aplinką, kokios komunikavimo priemonės padeda ugdyti tokio vaiko gebėjimus. Taip pat vyks diskusija apie autizmu sergančių vaikų integraciją į visuomenę, paskaita „Kaip suprasti akląjį ar silpnaregį?“.

Lietuvos autizmo asociacijos „Lietaus vaikai“ narė, autizmo spektro sutrikimų turintį sūnų auginanti Gintė Zurbaitė – Butkuvienė teigia, kad diskusijos apie specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų ugdymą yra būtina, nes aplinkiniai turi žinoti, kokie tokių žmonių poreikiai, o taip pat privalu suprasti ir aplinkinių poreikius. Tik tuomet bus galima ieškoti visiems priimtinų kompromisų.

„Siekiame, kad autizmo spektro sutrikimų turintiems vaikams būtų sudarytos galimybės integruotis į bendrojo lavinimo mokyklas, todėl viešos diskusijos tarp tėvų, mokytojų ir ugdymo strategijų sudarytojų metu mėginsime išsiaiškinti, kodėl gražios deklaracijos ne visuomet virsta realybe. Tai ypač pastebi, kai rudienį vedi vaiką į mokyklą – apie vaiko sutrikimus sužinojusios mokytojos neretai tiesiog pasimeta. O tokį vaiko kitoniškumą būtų galima išnaudoti tobulėjimui. Pavyzdžiui, pasidomint kitokiomis ugdymo metodikomis“, - pasakoja G. Zurbaitė – Butkuvienė.

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro Specialiosios pedagogikos skyriaus specialistė Rūta Liubinavičienė atkreipia dėmesį, kad specialiųjų ugdymo poreikių turinčio vaiko ugdymosi sėkmė priklauso nuo visos jį supančios aplinkos ir jį supančių žmonių, o integracija į visuomenę gali prasidėti dar bendrojo lavinimo mokykloje.

Vilniaus „Versmės“ katalikiškoji gimnazija – viena iš nedaugelio šalies ugdymo įstaigų, kurioje kartu mokosi ir specialiųjų ugdymo poreikių turintys mokiniai, ir tokių poreikių neturintys jų bendraamžiai. Kiekvienoje šios mokyklos klasėje mokosi apie 30 mokinių, iš kurių bent 2-5 mokiniai turi klausos, regos ar judėjimo sutrikimų. Bendrojo lavinimo įstaigoje yra ir klasė, kurioje mokosi vaikai su smulkiais intelekto sutrikimais.

Vienas svarbiausių mokyklos uždavinių – paskatinti specialiųjų poreikių turinčių mokinių ir jų bendraklasių bendradarbiavimą, ugdyti jų socialinius įgūdžius

Vienas svarbiausių mokyklos uždavinių – paskatinti specialiųjų poreikių turinčių mokinių ir jų bendraklasių bendradarbiavimą, ugdyti jų socialinius įgūdžius. Tai ypač svarbu toje pačioje mokykloje besimokantiems, intelekto sutrikimų turintiems mokiniams.

„Mūsų mokykloje specialiųjų poreikių turintys vaikai bendraudami su tokių poreikių neturinčiais savo bendraklasiais įgauna pasitikėjimo savimi, noro siekti gerų mokymosi rezultatų, todėl kartais net pranoksta juos bei išmoko tolerancijos „kitokiems“ žmonėms. Kartais į mokyklą atėję buvę mūsų moksleiviai džiaugiasi turėję galimybę mokytis su tam tikrą negalią turinčiais mokiniais, nes tai padėjo jiems suprasti, kad neįgalūs žmonės sugeba dirbti tokius pačius darbus kaip ir kiti“, - pasakoja Vilniaus „Versmės“ katalikiškosios gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rita Meškelevičiūtė.

Tačiau specialiųjų ugdymo poreikių turintiems vaikams nemažiau svarbus ir neformalusis ugdymas. Palaipsniui į jį įsijungia ne tik mokyklos, bet ir, pavyzdžiui, muziejai. Įgyti socialinių įgūdžių vaikams gali padėti delfinų terapija, kuri atliekama Lietuvos jūrų muziejuje.

„Delfinų terapija gali būti naudojama siekiant padėti specialiųjų poreikių žmonėms mokytis. Delfinariume vykdyta habilitacijos programa išmokė daugelį jos lankytojų daryti tai, ko jie anksčiau negalėjo. Kai kurie vaikai, turintys autizmo sutrikimą, pradėjo kalbėti, kitiems ši terapija padėjo atsikratyti baimių. Tyrimai rodo, kad ši terapija yra iš tiesų veiksmingas būdas gerinti vaikų, turinčių autizmo sutrikimą, psichoemocinę būklę, elgesio ir socialinę abilitaciją. Teigiami pokyčiai šiose sferose nustatyti net 80-90 proc. tiriamųjų“, - pasakoja Lietuvos Jūrų muziejaus ryšių su visuomene skyriaus vedėja Nika Puteikienė.

Išsamiai ir visapusiškai apie specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų integraciją bus diskutuojama „Vaiko gerovės erdvėje“. Ketvirtą kartą Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO organizuojama paroda „Mokykla 2014“ vyks lapkričio 21-23 dienomis. Tradiciškai šalia įsikurs visai šeimai skirta paroda „Vaikų šalis“. 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min