-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prestižinio Nyderlandų universiteto studentas: „Pasiruošimas genų inžinerijos studijoms prasidėjo Klaipėdoje“

Ar Klaipėda gali būti patraukliu miestu siekti mokslo pasiekimų? Į šį teiginį teigiamai atsakytų prieš keletą metų iš Šiaulių rajono į Klaipėdą mokytis atvykęs Augustas Jasiūnas. Pasak gabaus jaunuolio, mokslai Klaipėdoje jam padėjo geriau pasiruošti sudėtingoms genų inžinerijos studijoms prestižiniame Mastrichto universitete Nyderlanduose, o buvusi mokymo įstaiga Klaipėdoje lyg šiol kelia sentimentus.
Augustas Jasiūnas
Augustas Jasiūnas / Asmeninio archyvo nuotr.

Į Klaipėdos licėjų Augustas iš Šiaulių rajono atvyko mokytis prieš pat vienuoliktą klasę. Gabus mokinys tuomet turėjo prisitaikyti ne tik prie naujos aplinkos, miesto, bet ir kitokios tarptautinės ugdymo programos. Nepaisant to, Augustas ne tik greitai prisitaikė prie pokyčių, bet ir įgijo galimybę privačioje tarptautinėje mokykloje mokytis nemokamai.

Apie pirmuosius įspūdžius atvykus į Klaipėdą, tarptautinės ugdymo programos išskirtinumus, pasirinktą neeilinį karjeros kelią ir studijas Nyderlanduose su Augustu kalbėjomės atvirame interviu.

123RF.com nuotr./DNR
123RF.com nuotr./DNR

– Ar prisimeni savo pirmąsias dienas Klaipėdos licėjuje? Kas labiausiai tau įstrigo atmintyje iš to laikotarpio, kai atvykai mokytis iš Šiaulių rajono į Klaipėdą?

– Tai buvo gana neramus laikotarpis mano gyvenime, kadangi viskas buvo labai nauja. Didelį įspūdį man tuo metu paliko mano mokytojai, kurie atrodė ypač kompetentingi bei nusiteikę tobulėti. Ne prastesni buvo ir patys mokiniai, pasižymintys rimtu nusiteikimu mokytis. Visa įstaiga, rodos, buvo susikūrusi atmosferą, skatinančią atkakliai lavintis. Iki to laiko nieko panašaus man nebuvo tekę matyti.

– Papasakok, prašau, plačiau, kaip apskritai prasidėjo tavo kelias Klaipėdos licėjuje? Kodėl nusprendei mokslus tęsti būtent šioje ugdymo įstaigoje?

– Mano prieš tai lankyta Kužių gimnazija nesurinko pakankamai mokinių, kad galėtų suformuoti III-iąją gimnazinę klasę, tad visi mano bendraklasiai išsiskirstė į netoli esančias gimnazijas. Kadangi mano vyresnis brolis ir sesuo jau kurį laiką gyveno Klaipėdoje, pasirinkti šį miestą man buvo palanku.

Klaipėdos licėjaus nuotr./Klaipėdos licėjaus laboratorija
Klaipėdos licėjaus nuotr./Klaipėdos licėjaus laboratorija

Tuo laikotarpiu svarsčiau nemažai mokymosi įstaigų, bet Klaipėdos licėjus su visais savo nuopelnais atrodė patraukliausias. Be abejo, tuo metu nesijaučiau užtikrintas, kad man gali pasisekti įstoti, nes Klaipėdos licėjus – tai privati mokykla, tad svarsčiau ir alternatyvas. Nuvykau apžiūrėti Klaipėdos licėjų gyvai daugiausiai vien iš smalsumo. Tuomet Klaipėdos licėjaus administracija įkvėpė mane pabandyti pretenduoti. Tad aš ir pabandžiau, mažai tikėdamasis, kad šis bandymas bus labai sėkmingas.

– Per paskutiniuosius dvejus vidurinės mokyklos metus tau ne tik teko pakeisti mokyklą, miestą, bet ir mokytis pagal tarptautinio bakalaureato (angl. International baccalaureate) programą. Kokį įspūdį ji tuomet tau paliko ir kuo ji savo specifika skyrėsi nuo programos, pagal kurią mokeisi iki 11-os klasės?

– Tarptautinio bakalaureato programa man pasirodė labai kitokia. Pirmiausia, ji buvo labai moderni. Buvo nesunku pastebėti, kad dirbti pagal šią programą buvo iššūkis ir mūsų mokytojams, nes jos tikslai gana stipriai skiriasi nuo nacionalinės programos.

Mano įsitikinimu, tarptautinio bakalaureato programa prioretizuoja mąstančio žmogaus ugdymą, o ne teorinių žinių įsisavinimą. Be to, tarptautinio bakalaureato programa suteikia galimybę sutelkti jėgas į dalykus, kurie mokiniui atrodo svarbiausi.

– Kokie mokomieji dalykai tuomet buvo tavo prioritetas?

Mano atveju tai buvo chemija ir biologija. Tarptautinio bakalaureato programos metu man pavyko nemažai prisiliesti prie šių mokomųjų dalykų praktiškai: ar tai per fizinius eksperimentus laboratorijoje, ar rašant savo vidinio vertinimo darbus, ar rengiant savo didįjį dvejų metų darbą – išplėstinę esė.

Būtent praktikos labai pasigesdavau nacionalinėje programoje. Apibendrinant galima pasakyti, kad tarptautinio bakalaureato programoje labiau pasitikima mokiniais, o tai skatina ugdyti tokias svarbias savybes, kaip kritinis mąstymas, savarankiškumas ir atsakomybės jausmas.

– Kaip manai, kas tau atvėrė kelius nemokamai mokytis Klaipėdos licėjuje ir gauti stipendiją?

– Nors mano pažymiai buvo tikrai geri, nemanau, kad tai buvo pagrindinė mano sėkmės priežastis. Kužių gimnazijoje aš buvau labai aktyvus mokinys, dalyvaudavau gausybėje įvairiausių olimpiadų, konkursų ir konferencijų, nemažai prisidėdavau prie vietinės mokinių savivaldos veiklos bei vietinės bendruomenės kultūrinio gyvenimo.

Be viso šito, aš tiesiog degiau aistra tobulėti toliau. Taigi anksčiau mano sukaupta patirtis greičiausiai indikavo mano gabumus, o mano motyvacinis laiškas atskleidė ir mano ateities troškimus. Manau, kad tai padėjo įtikinti Klaipėdos licėjų, jog esu pasiruošęs bei nusiteikęs rimtai pradėti mokytis pagal tarptautinio bakalaureato programą.

Žinoma, esu labai dėkingas ir Klaipėdos Rotary klubui „Aditė“, kurio narės labai prisidėjo prie galimybės mokytis licėjuje nemokamai ir pasirūpino stipendijos finansavimu.

– Šiandien studijuoji prestižiniame Mastrichto universitete Nyderlanduose. Kaip sekasi studijos ir kokius iššūkius teko įveikti prisitaikant naujoje kultūroje?

Pačiame Mastrichto mieste yra sunkoka prisiliesti prie tikros nyderlandiškos kultūros, kadangi jis yra pripildytas tarptautinių studentų, atvykstančių iš įvairiausių pasaulio kraštų. Visiems esant panašioje situacijoje, nebuvo sunku atrasti draugų ir bendraminčių.

Prisitaikyti prie Mastrichto universiteto taip pat buvo pakankamai lengva, o tai, manau, yra tarptautinio bakalaureato programos nuopelnas, kuri mane puikiai paruošė universitetinėms studijoms. Atvirai kalbant, tikriausiai nebuvo kažko, kas man būtų užkirtę kelią kokybiškai bei sklandžiai čia mokytis.

Klaipėdos licėjaus nuotr./Klaipėdos licėjaus inžinerinio ugdymo laboratorija
Klaipėdos licėjaus nuotr./Klaipėdos licėjaus inžinerinio ugdymo laboratorija

– Mokaisi gamtos mokslų. Kas paskatino pasirinkti būtent šią studijų kryptį?

– Visuomet jaučiau potraukį gamtos mokslams. Ateidamas į licėjų jau tiksliai žinojau, kad savo ateitį noriu sieti su genų inžinerija. Manau, kad mano pasirinkimą lėmė dvi esminės priežastys: pirma – iš prigimties jaučiausi tiksliukas, antra – man buvo labai smalsu, kaip veikia materialusis pasaulis ir nieko pasaulyje nemačiau sudėtingesnio už biologinius organizmus.

Genetiniai tyrimai, ties kuriais noriu dirbti ateityje, ne tik dar labiau praplės mūsų supratimą apie svarbius molekulinius biologinius mechanizmus, bet ir pagerins visos visuomenės gyvenimo kokybę. Todėl šiandien jaučiuosi gana užtikrintas, kad noriu paskirti savo likusį gyvenimą būtent žinių gilinimui gamtos mokslų srityje.

– Kiek mokslai Klaipėdoje turėjo įtakos tau renkantis tolimesnes studijas ir profesinį kelią?

– Aš atėjau į Klaipėdos licėjų jau tvirtai tikėdamas, kad noriu savo ateitį sieti su genų inžinerija. Per du mokymosi metus mano nuomonė nepasikeitė. Renkantis bakalauro studijas sulaukiau pagalbos iš mokyklos karjeros specialistės. Suteikta informacija buvo labai naudinga, bet manau, kad daugiausiai mano pasirinkimą lėmė mano tvirtas apsispendimas ir per daug pagalbos man tiesiog neprireikė.

– Ko labiausiai šiandien pasiilgsti iš mokslų licėjuje laikų?

– Šiuo metu labiausiai pasiilgstu žmonių, o įsimintinų žmonių Klaipėdos licėjuje yra gausu. Turiu omenyje savo mokytojus, tam tikrus administracijos atstovus, klasės draugus. Labai norėčiau tiesiog prisėsti prie kavos puodelio ir nuoširdžiai su jais pasišnekėti bei pasiteirauti, kaip jiems sekasi.

– Ką galėtum patarti dabartiniams mokiniams, kurie šiandien rimtai svarsto mokytis pagal tarptautinio bakalaureato programą?

– Tarptautinio bakalaureato programa gali apdovanoti mokinius labai svarbiais bei plačiai pritaikomais akademiniais įgūdžius ir atverti globalias perspektyvas. Visgi linkėčiau ateities šios programos mokiniams rimtai apsvarstyti, ar jie jaučiasi pasiruošę priimti visus jos siūlomus iššūkius, kurių yra nemažai.

Linkiu ateities mokiniams stengtis būti strategiškais bei išmintingais. Jei nutarėte prisijungti prie tarptautinio bakalaureato programos, tuomet įsitikinkite, kad esate jai pasiruošę. Taip pat įsiklausykite ir į tarptautinio bakalaureato programos mokytojų patarimus, nes šiandien jie jau tikrai spėjo įgauti vertingos praktinės patirties.

– Kokios, tavo manymu, yra pačios stipriausios Klaipėdos licėjaus, kaip ugdymo įstaigos, pusės?

– Didžiausias Klaipėdos licėjaus turtas – mokytojai. Jie yra kupini patirties, žinių bei noro visu tuo dalintis. Tai yra kiekvienos geros mokymo įstaigos pamatas. Nors Klaipėdos licėjus yra sudaręs puikias materialias mokymosi sąlygas savo mokiniams siekti aukščiausių rezultatų, tai tikrai neapibrėžia Klaipėdos licėjaus.

Ši įstaiga yra gyva dėl savo stiprios bendruomenės, aktyviai įsitraukiančių mokytojų, mokinių bei jų tėvelių. Manau, kad Klaipėdos licėjus turi širdį ir tai jį daro ypatingu.

– Ar jau pagalvojai apie tolimesnį savo profesijos kelią pasibaigus studijoms Nyderlanduose. Ar planuoji studijuoti toliau ir ar savo profesinę ateitį labiau įsivaizduoji Lietuvoje ar užsienio šalyje?

– Mano profesinis kelias man atrodo jau didele dalimi suplanuotas. Pabaigęs savo bakalauro studijas planuoju pradėti magistro studijas labiau specializuotoje, genetinės inžinerijos srityje. Pabaigus magistro studijas per daug nelaukęs sieksiu mokslų daktaro laipsnio. Aš esu akademikas iš prigimties, tad glaudžiai sieju savo ateitį su universitetu bei naujais moksliniais tyrimais laboratorijoje.

Kadangi mokytis dar teks ilgai, sunku numatyti, kur norėčiau apsistoti ateityje. Manau, kad teks pabūti įvairiuose pasaulio kampeliuose. Tačiau kad ir kaip būtų, Lietuvą visada nešiosiuosi savo širdyje.

– Kodėl šiandien rekomenduotumei kitiems mokytis Mastrichto universitete? Kuo šis universitetas tave labiausiai žavi?

– Mastrichto universitetas yra tikrai geras pasirinkimas gamtamoksliams. Jis labai liberalus bei tarptautinis. Tokia aplinka skatina atrasti save iš naujo, o tai svarbu kiekvienam jaunam žmogui, ypač šiame plačių galimybių pasaulyje. Taip pat mane labai žavi „Garbės programa“, prie kurios neseniai prisijungiau. Jos dėka jau savo bakalauro studijų metu įgausiu labai daug praktinės patirties genetikos srityje.

Įdomu tai, kad šio universiteto mokymo modelis stipriai koreliuoja su Tarptautinio bakalaureato programos mokymo modeliu. Dėl šios priežasties man buvo lengva adaptuotis savo studijų pradžioje. Taigi Mastrichto universitetas yra geras pasirinkimas, bet galbūt ne kiekvienam studentui.

– Kodėl ne kiekvienam? Kas kitiems šiame universitete gali būti sudėtinga?

– Kai kuriems mano kursiokams neimponuoja poreikis prisiimti didžią dalį atsakomybės susidarant savo studijų eigą bakalauro metais (kiekvienas „Maastricht Science Programme“ studentas gali pasirinkti, kuriuos kursus jie pageidauja turėti savo studijų metais) ir taip vadinamas „problem-based“ bei „research-based“ mokymosi modelis. Tad kiekvienas studentas turėtų apmąstyti, ar šis universitetas atlieptų visus jų poreikius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius