Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Šiaulių universitete – dėmesys inkliuziniam ugdymui ir mokytojų rengimui

Šiaulių universitete – inkliuzinis ugdymas
Zenono Ripinskio nuotr. / Šiaulių universitete – inkliuzinis ugdymas. Prof. dr. Hafdis Gudonsdottir.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Ar mokytojai pasiruošę dirbti su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių? Kokie yra šiuolaikiniai reikalavimai pedagogo profesinei kompetencijai? Ką kalba užsienio patirtis? Tokius klausimus, susijusius su inkliuziniu ugdymu, nagrinėjo į tarptautinę konferenciją „Mokytojo ugdymas inkliuzinei mokyklai“ susibūrę Lietuvos ir užsienio mokslininkai.

Rugsėjo 26–27 dienomis Šiaulių universitete vykstančioje konferencijoje siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į specialiųjų poreikių turinčius vaikus ir jų mokymąsi įprastose mokyklose.

Pasidalyti žiniomis ir nustatyti tokiame kontekste dirbančio mokytojo prioritetus. Inkliuzinis ugdymas reiškia mokyklos pasirengimą priimti visus besimokančiuosius, nepaisant jokių individualių ypatybių, kliūčių ar sunkumų ir užtikrinti kiekvieno efektyvų ugdymąsi.

Zenono Ripinskio nuotr./Šiaulių universitete – inkliuzinis ugdymas
Zenono Ripinskio nuotr./Šiaulių universitete – inkliuzinis ugdymas

Inkliuzinis ugdymas – tai specialiųjų poreikių turinčių vaikų mokymasis kartu su bendraamžiais tokiam ugdymui parengtoje mokykloje.

Konferencijoje dalyvavusio Švietimo ir mokslo ministerijos Neformalaus ugdymo ir švietimo pagalbos skyriaus vedėjo dr. Rolando Zuozos teigimu, inkliuzinio ugdymo srityje dar yra kur tobulėti, nors kai kuriais atžvilgiais Lietuva lenkia kitas užsienio šalis, turime aukštos kvalifikacijos specialiųjų pedagogų, švietimo sistema yra palanki kurti ir tobulinti tokį ugdymą.

Tačiau, pasak jo, to neužtenka ir reikia dirbti ne tik su įstatymais, peržiūrėti ugdymo sistemos mechanizmus, bet ir tikslingai formuoti palankų visuomenės supratimą apie inkliuzinio ugdymo reikšmę ir poveikį asmenims, kurie turi specialiųjų poreikių.

Su šiuo teiginiu sutinka ir Reikjaviko universiteto (Islandija) profesorė ir Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo agentūros ekspertė Hafdis Gudjonsdottir pažymėdama, kad inkliuziniame ugdyme svarbiausias yra požiūris, kad vaikas negali ir neturi būti atskirtas nuo aplinkos.

„Jau prieš dvidešimt metų, kuomet pradėjau mokytojauti, buvau tokios nuostatos – vaikai turi mokytis kartu. Jie turi tai daryti ne tik pagal numatytų dalykų programas, bet ir turėti laisvę semtis žinių vieni iš kitų, būti lygūs. Visa tai turi suprasti pirmiausia pati visuomenė. Be abejo, sėkmingam ugdymosi procesui mokykloje yra svarbūs mokytojai, todėl visos pastangos vienareikšmiškai turi būti sutelktos aukštos kvalifikacijos pedagogų rengimui“, – sakė Reikjaviko universiteto profesorė.

Zenono Ripinskio nuotr./Šiaulių universitete – inkliuzinis ugdymas
Zenono Ripinskio nuotr./Šiaulių universitete – inkliuzinis ugdymas

Šiandien prasidėjusi tarptautinė konferencija vyks ir šeštadienį (rugsėjo 27 d.). Šiaulių universiteto Socialinės gerovės ir negalės studijų fakultete numatytas seminaras „Kas veiksminga specialiajame ir inkliuziniame ugdyme?“, kurio metu savo patirtį pristatys užsienio lektoriai iš Naujosios Zelandijos, Islandijos ir Jungtinės Karalystės.

Konferencijoje taip pat dalyvauja mokslininkai iš Norvegijos, Latvijos ir Estijos. Partneriai iš Uzbekistano pristato savo patirtį rengtame projekte „Specialiųjų poreikių turinčių vaikų inkliuzinis ugdymas Uzbekistane“. Konferenciją inicijuoja Šiaulių universiteto  kartu su Švietimo ir mokslo ministerija ir Lietuvos negalės tyrėjų asociacija.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min