Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Šiaurės licėjuje“ – individualus dėmesys vaikui ir jokių skambučių

Pamokų metas
Pamokų metas
Šaltinis: 15min
0
A A

Nuo rugsėjo 1-sios Vilniuje duris atveria nauja privati mokykla – „Šiaurės licėjus“. Mokyklos pavadinime užkoduoti žodžiai nėra atsitiktiniai. Čia bus taikomas šiaurietiškas ugdymo modelis bei remiamasi gerąja Suomijos mokyklų praktika: kiekvienam mokiniui bus skiriamas individualus dėmesys, o integruoti mokomieji dalykai neapsiribos vien tik mokymusi mokyklos ribose – ugdytis bei lavintis mokinius skatins per tiesiogines patirtis.

2015–2016 mokslo metais „Šiaurės licėjuje“ iš viso bus suformuotos 4-rios klasės: 2 priešmokyklinio ugdymo ir 2 pradinio ugdymo pirmosios klasės. Priešmokyklinėse klasėse planuojama priimti ne daugiau nei 16 vaikų, o pradinio ugdymo – ne daugiau nei 18.

“Mažos mokinių klasės bei vienu metu dirbantys du mokytojai užtikrins individualizuotą ugdymosi procesą“, – apie mokykloje veiksiančią sistemą pasakoja mokyklos direktorė Jovita Starkutė.

Mažos mokinių klasės bei vienu metu dirbantys du mokytojai užtikrins individualizuotą ugdymosi procesą

Individualus dėmesys moksleiviams bus užtikrinamas kiekvienam atskirai sudarant individualų ugdymosi planą, nuolat stebint mokinių mokymąsi, jį vertinant ir laiku suteikiant konkrečią individualizuotą grįžtamąją informaciją kiekvienam mokiniui.

Be to, „Šiaurės licėjuje“ mokiniai ir mokytojai dirbs be įprasto skambučio. Tokio formato pasirinkimas, mokyklos vadovės teigimu, leis pamokų turinį orientuoti į mokinį, jo poreikius ir gebėjimus, o informaciją įsisavinti per asmeninę patirtį – taip, kaip patogiausia šiuolaikiniam žmogui.

“Norime kurti atvirą, besimokančią ir besidalinančią žiniomis, patirtimi bendruomenę, – savo viziją pristato mokyklos vadovė. – Mokytojai sieks ne tik patarti, pamokyti, patikslinti, bet ir suteikti pagalbą tiems mokiniams, kuriems jos reikia, pritaikant ugdymo turinį.“

Dirbs tik aukštos kompetencijos pedagogai

J.Starkutės teigimu, šiuolaikinės kartos žmogus turi būti kūrybiškas, gebėti kritiškai mąstyti, bendrauti ir bendradarbiauti įvairiose kultūrinėse aplinkose.

Siekiant sukurti tokias kompetencijas ugdančią edukacinę aplinką, svarbu, jog kiekvienam vaikui sudaromą individualų ugdymo planą paruoštų kompetentingų pedagogų komanda.

„Mūsų mokykloje dirbs kūrybiški, entuziastingi, mylintys vaikus, mėgstantys naujoves, norintys mokytis ir mokyti, gebantys atrasti vaikuose slypinčius talentus, turintys pašaukimą būti mokytoju bei atitinkamą vertybinę skalę pedagogai”, – pasakoja „Šiaurės licėjaus“ vadovė.

Pašnekovės teigimu, mokykla, remdamasi Suomijos mokyklų patirtimi, taikys labai griežtus atrankos kriterijus: „Čia dirbs tik aukštos kompetencijos specialistai, į kuriuos mokykla bus pasiruošusi investuoti. Norime, jog dirbdami drauge sukurtume pasitikėjimo ir bendradarbiavimo kultūrą, grindžiamą profesionalumu ir lyderyste.“

Veiks ištisus metus

Mokslo metai „Šiaurės licėjuje“, kaip ir kitose mokyklose, prasidės rugsėjį ir baigsis gegužės pabaigoje. Tačiau mokykla išsiskirs tuo, jog čia ugdymas tęsis visus 12-ka mėnesių.

Vasaros laikotarpiu mokykloje bus vykdomi neformaliojo ugdymo užsiėmimai, orientuoti į meninės kompetencijos ugdymą, gebėjimą mokytis, kūrybiškumą, verslumą, komunikavimą bei sveiką gyvenseną.

formalaus ugdymo plane numatytus dalykus užtvirtinsime ir toliau ugdysime užsiėmimų (pagal pomėgius) metu

Kasdieniai mokyklos darbo grafikai taip pat nebus tradiciniai. Ugdymas čia prasidės 7:30 tęsis iki pat 18:30.

„Remsimės formalaus, neformalaus ir informalaus (savaiminio) ugdymo integracija visos dienos metu.

Kitaip tariant, formalaus ugdymo plane numatytus dalykus užtvirtinsime ir toliau ugdysime užsiėmimų (pagal pomėgius) metu“, – pasakoja mokyklos direktorė.

Vadovės teigimu, tokiu būdu bus siekiama, jog mokiniai suvoktų teorinių žinių naudą ir jų pritaikomumą kasdienėse veiklose: „Sieksime stiprinti dalykų programų ryšius su kasdiene, natūralia moksleivių gyvenimo aplinka“, – pasakoja „Šiaurės licėjaus“ vadovė.

J.Starkutė yra įsitikinusi, jog tokia savaiminio mokymosi strategija motyvuos mokinius mokytis savarankiškai – patiems kelti klausimus bei ieškoti atsakymų į juos.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min