TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Stilistės Linos Bernotaitytės istorija: „Ruošiausi tapti medike, bet tapau žurnalo mados redaktore“

Lina Bernotaitytė
Monikos Požerskytės (PIX Studija) nuotr. / Lina Bernotaitytė / Monikos Požerskytės (PIX Studija) nuotr.
Šaltinis: 15min
1
A A

Stilistė, žurnalo „L'Officiel“ mados redaktorė Lina Bernotaitytė pasakoja, jog paskutiniosiose gimnazijos klasėse ruošėsi stoti į mediciną. Tačiau jos profesinis gyvenimas pasisuko netikėta kryptimi. Pasirinkusi dizaino studijas, mergina įsisuko į mados industriją ir tapo tuo, kuo niekuomet nesitikėjo būti.

Apie karjeros vingius 15min.lt kalbasi su L.Bernotaityte.

– Ketinai stoti į mediciną, tačiau pasirinkai mados industriją. Kas lėmė šį netikėtą posūkį?

– Mokiausi klasėje, kurioje visi norėjo tapti medikais. Mane supo tokie žmonės, kuriuos vežė medicina. Susidomėjusi šia sritimi, norėjau studijuoti mediciną.

Laikui bėgant supratau, jog šis kelias ne man, o kai atėjo laikas pildyti stojimo dokumentus, stipriai suabejojau. Nebuvau tam pasiruošusi.

Priimti visai kitą sprendimą ir stoti į meno studijas paskatino susidomėjimas giminaičiais, kurie yra šį tą pasiekę meno srityje.

Įstojus į Vilniaus dizaino kolegiją noras studijuoti mediciną išblėso, jaučiausi atradusi tai, ko ilgai ieškojau. Čia įgavau didelės patirties bei praktikos, susipažinau su bendraminčiais.

Nuo antro kurso jau pradėjau dirbti įvairiuose mados projektuose, o trečiame kurse jau dirbau mados žurnale.

– Ar pirmuosius studijų metus dirbai nemokamai?

– Pirmuosius savo darbus atlikdavau be jokio užmokesčio, didžiausia vertė, kurią gaudavau – praktika. Nemanau, jog buvau pakankamai kompetentinga, tačiau augant praktikai bei žinioms, svarbu savo veiklą bei laiką įvertinti.

Stilistė Lina Bernotaitytė / Lino Masioko nuotr.
Stilistė Lina Bernotaitytė / Lino Masioko nuotr.

– Kaip tapai žurnalo mados redaktore?

Rūbas apibūdina mūsų gyvenimo būdą, požiūrį. Tam tikrą laikotarpį taip pat galime atskirti pagal drabužius, vaizduojamus dailėje ar filmuose

– Pirmą kartą su tokiu darbo pobūdžiu mane supažindino mano dėstytoja, žurnalo „Moteris“ mados redaktorė. Tuo metu tai atrodė neįtikėtinai žavingas darbas.

Atsitiktinai susipažinau su „L'Officiel“ vyriausiosios redaktorės pavaduotoja, kuri sutiko man suteikti šansą atlikti praktiką šiame leidinyje. Vėliau dalyvavau atrankoje ir gavau darbą.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Lina Bernotaitytė
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Lina Bernotaitytė

– Koks yra šiandieninis Tavo darbas? Kaip atrodo Tavo darbo diena?

– Esu atsakinga už vizualumą. Gaminių atrinkimą fotosesijoms bei įvairioms temoms žurnale. Didžiausią energiją skiriu viršelio istorijoms. Šis procesas reikalauja daugiausia pastangų ir laiko – bendravimo su komanda, organizacinių klausimų sprendimo bei galutinio pateikimo puslapiuose.

Stilistė Lina Bernotaitytė / Lino Masioko nuotr.
Stilistė Lina Bernotaitytė / Lino Masioko nuotr.

Daugiausia analizavimo bei susikaupimo reikalaujantys yra mados tekstai, tendencijų pristatymai. Darbas gana dinamiškas, reikėjo laiko, kol išmokau tvarkytis su stresu, dirbti su skirtingomis asmenybėmis.

Saldžioji darbo pusė – mados savaitės, tai momentas, kuomet esame arčiausiai mados karštligės.

– Kas iš mados pasaulio įvairenybių Tave labiausiai įkvepia?

– Didžiausią įkvėpimo gaunu iš dalykų, visiškai nesusijusių su mada. Ji tėra mūsų visų charakterių bei aplinkos atspindys. Kūrybinį potencialą jaučiu tada, kai darau dalykus, kurie neturi su tuo nieko bendra, todėl stengiuosi pažinti ir kitas sritis.

Stilistė Lina Bernotaitytė / Lino Masioko nuotr.
Stilistė Lina Bernotaitytė / Lino Masioko nuotr.

– Ką rūbas gali atskleisti apie žmogų ar netgi laikotarpį?

– Rūbas apibūdina mūsų gyvenimo būdą, požiūrį. Tam tikrą laikotarpį taip pat galime atskirti pagal drabužius, vaizduojamus dailėje ar filmuose.

Šiuo metu įvairių dizainerių kūryboje jaučiamos artėjančio karo, neramumų pasaulyje nuotaikos. Tą patį atspindi ir gatvės mada: populiarūs kerziniai batai, kniedytos odinės striukės, kamufliažas, džinsas.

– Turbūt teko sutikti žmonių, kurie įsitikinę, jog mada – tuštybės atspindys?

– Net ir tie, kurie skeptiškai žiūri į madą, norom – nenorom renkasi rūbus iš to asortimento, kuris yra parduotuvėse. Jeigu nori atrodyti reprezentatyviai, darbe tenka bendrauti su svarbiais klientais, reikia skirti dėmesio savo aprangai. Dažnai pastebimas antimados reiškinys, nėra kas kita kaip tik dar viena mados forma.

– Tavo požiūriu, mada – verslas ar kūryba?

– Tai – didžiulė pramonė, generuojanti nemažas sumas, tačiau negalima ignoruoti ir kūrybiškumo svarbos. Pastaruoju metu juntamas idėjos svarbumas kūrinyje.

Mada pasakoja ne tik apie mūsų dabarties estetinį suvokimą, tačiau ir apie politinius, ekonominius reiškinius pasaulyje.

Paplitęs dizainerių bendradarbiavimas su menininkais, muzikantais. Populiariosios muzikos atstovai dažnai savo įvaizdyje koduoja įvairias politines, religines žinutes.

Mada pasakoja ne tik apie mūsų dabarties estetinį suvokimą, tačiau ir apie politinius, ekonominius reiškinius pasaulyje.

Grįžtame prie vienetinių, vintažinių drabužių. Atsikandę greitosios mados ieškome unikalumo.

– Ko galėtum palinkėti šįmet stojantiems abiturientams?

– Rinkitės nebijodami ir neabejodami. Studijų pasirinkimas ne visada nulems visą jūsų gyvenimą, gyvename tokiame pasaulyje, kuriame informacija yra lengvai pasiekiama. Daug dalykų galite išmokti patys. Įgautos žinios atneš naudos nesvarbu, kokiu keliu vėliau pasuksite. 

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Dakaras 2018

Parašykite atsiliepimą apie 15min