Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„WikiLeaks“ kaltina laikraštį „The Guardian“ dėl JAV diplomatų dokumentų nuotėkio

Julianas Assange'as
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Julianas Assange'as
Šaltinis: BNS
0
A A

Portalas „WikiLeaks“ kaltina nesankcionuotu slaptos medžiagos nuotėkiu Didžiosios Britanijos laikraštį „The Guardian“ – vieną iš savo pagrindinių partnerių slaptam JAV diplomatų susirašinėjimui paskelbti, rašo britų visuomeninio transliuotojo BBC naujienų svetainė.

Kaip teigia „WikiLeaks“, dėl „The Guardian“ kaltės į atvirą prieigą pateko daugiau kaip 250 tūkst. neredaguotų diplomatų telegramų, dėl to portalas pradėjo ikiteisminį tyrimą.

„The Guardian“ savo ruožtu tai neigia ir dėl to, kas įvyko, kaltina spragą apsaugos sistemoje.

Trumpame pareiškime, paskelbtame socialiniame tinkle „Twitter“, „WikiLeaks“ nurodė: „The Guardian“ žurnalistas, turėdamas piktą kėslą ar per aplaidumą, kas nebuvo laiku pastebėta, atskleidė itin slaptus viso neredaguoto „WikiLeaks“ diplomatinio archyvo slaptažodžius. Mes jau susisiekėme su JAV valstybės departamentu ir pradėjome ikiteisminius veiksmus.“

Po to, kai pernai „WikiLeaks“ susitarė dėl bendradarbiavimo su keliais laikraščiais, tarp jų „The Guardian“ ir „The New York Times“, spaudoje ne kartą buvo paskelbtas JAV diplomatų susirašinėjimas (neva patekęs portalui „WikiLeaks“ per Amerikos kariškį Bradley Maninngą).

Be to, internete taip pat pasirodė visa šio susirašinėjimo versija. Kaip teigia „WikiLeaks“, šių dokumentų atidarymo slaptažodis neseniai paskelbtas knygoje, kurios autoriai yra du „The Guardian“ žurnalistai.

„The Guardian“ pripažįsta, kad knygoje iš tikrųjų paskelbtas slaptažodis, bet be nurodymo, kur galima surasti šį slaptą failą.

„The Guardian“ pripažįsta, kad knygoje iš tikrųjų paskelbtas slaptažodis, bet be nurodymo, kur galima surasti šį slaptą failą.Be to, kaip teigia laikraštis, dar iki knygos išleidimo „WikiLeaks“ steigėjas Julianas Assange'as pranešė, kad šis slaptažodis – laikinas ir „bus pašalintas per artimiausias valandas“.

Savo oficialiame pareiškime laikraštis praneša: „Jokio susirūpinimo dėl šios knygos išleidimo nebuvo pareikšta, ir jeigu kas nors portale „WikiLeaks“ turi pagrindo manyti, kad tai kažkaip pakerta saugumą, tai jie turėjo septynis mėnesius šiems failams pašalinti. Tas faktas, kad jie to nepadarė, rodo, kad problemų kilo ne dėl „The Guardian“ išleistos knygos.“

Dabar „WikiLeaks“ teigia, kad šis nuotėkis gali turėti rimtų padarinių.

„Kuo anksčiau vienų ar kitų šalių ar organizacijų korumpuota vadovybė sužino apie portalo „WikiLeaks“ rengiamą demaskavimą, tuo anksčiau ji pradeda rengtis sutriuškinti revoliuciją ir reformas“, – pareiškė portalo atstovas.

Trečiadienį JAV oficialūs asmenys taip pat pripažino, kad šis nuotėkis gali turėti rimtų padarinių informatoriams, teisių gynimo aktyvistams ir kitiems žmonėms, paminėtiems diplomatų susirašinėjime.

„Visi esantys dėl tokių nuotėkių pavojai dabar daug kartų sustiprėjo, nes buvo išviešinti neredaguoti dokumentai, kuriuose minimiems asmenims dabar iškilo pavojus, kai jų vardai tapo žinomi“, – sakė Pentagono oficialusis atstovas pulkininkas Davidas Lapanas.

„Kai tik tie dokumentai patenka į „WikiLeaks“, portalas praranda kontrolę ir informacija nuteka, nori jie to ar ne“, – sako D.Lapanas.

Pirmiausia slaptas diplomatų susirašinėjimas buvo nusiųstas į „The Guardian“ per apsaugotą serverį, bet vėliau jis, be laikraščio žinios, atsidūrė visiems pasiekiamoje failų pasikeitimo svetainėje.

Tai, kad „WikiLeaks“ nebesugeba kontroliuoti šių dokumentų, buvo žinoma dar iki to, kai jie buvo paskelbti spaudoje.

Vienas šio dokumento egzempliorius pateko „The New York Times“ žinion 2010 rudenį. Kai kurie kiti leidiniai taip pat gavo šio susirašinėjimo egzempliorių, nepriklausomai nuo „WikiLeaks“.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min