Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 06 08, 12:30

Tonos nepanaudoto plastiko: „Švyturys-Utenos alus“ žengė nauju inovacijų keliu

Plastiko butelis – pakuotė, kurią dauguma lietuvių naudoja kone kasdien. Tačiau vieno tokio butelio tarša gamtai yra milžiniška. Patekdamas į vandenyną ir ten suirdamas vos vienas butelis užteršia 1,5 km paplūdimio ruožo. Norėdama tausoti gamtą didžiausia Lietuvos darykla „Švyturys-Utenos alus“ pirmoji šalyje pradėjo naudoti 100 proc. perdirbtą PET alaus butelį, taip per metus sutaupydama daugiau nei 6 mln. iš plastiko pagamintų butelių.
„Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas
„Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas / „Švyturys-Utenos alus“ nuotr.

Didžiausias poveikis aplinkai – pakavimo medžiagų sąnaudų mažinimas. Pasak „Švyturio-Utenos alaus“ generalinio direktoriaus Rolando Viršilo, dėl šios priežasties darykla kasmet tobulina gamybos procesus ir pasitelkia naujus inovatyvius sprendimus.

„Naudojant 100 proc. perdirbtus PET butelius į aplinką išskiriamas beveik 3 kartus mažesnis CO2 kiekis, nei naudojant pirminę žaliavą. Naujos technologijos per metus mums leidžia sutaupyti 10 pilnutėlių plastiko sunkvežimių, kas sudaro net 92 tonas, bei 551 toną CO2 emisijos, kas sudaro daugiau nei 500 skrydžių pirmyn atgal iš Paryžiaus į Niujorką arba 60 mln. įkrautų išmaniųjų telefonų. Tvarumo kryptimi dirbame jau eilę metų, tai yra vienas iš svarbiausių mūsų įmonės tikslų“, – sako R.Viršilas.

„Švyturys-Utenos alus“ nuotr./Norėdama tausoti gamtą didžiausia Lietuvos darykla „Švyturys-Utenos alus“ pirmoji šalyje pradėjo naudoti 100 proc. perdirbtą PET alaus butelį, taip per metus sutaupydama daugiau nei 6 mln. iš plastiko pagamintų butelių.
„Švyturys-Utenos alus“ nuotr./Norėdama tausoti gamtą didžiausia Lietuvos darykla „Švyturys-Utenos alus“ pirmoji šalyje pradėjo naudoti 100 proc. perdirbtą PET alaus butelį, taip per metus sutaupydama daugiau nei 6 mln. iš plastiko pagamintų butelių.

Pirmoji darykla Lietuvoje

Remiantis Europos Sąjungos Vienkartinio plastiko mažinimo direktyva, iki 2025 m. plastikiniuose buteliuose turi būti ne mažiau kaip 25 proc. perdirbto turinio, o iki 2030 m. – 30 proc. Visgi „Švyturys-Utenos alus“ nieko nelaukė ir nusprendė kur kas greičiau pasekti pasaulio gamybos lyderių pavyzdžiu.

„Švyturys-Utenos alus“ nuotr./„Švyturys-Utenos alus“ darykla
„Švyturys-Utenos alus“ nuotr./„Švyturys-Utenos alus“ darykla

„Įprastai PET buteliai būna rudos spalvos, tačiau mes norėjome, kad net ir 100 proc. perdirbtas plastikas būtų skaidrus, dėl to bendradarbiavome su pakuočių gamintoja „Doloop“. Bendromis pastangomis pirmieji šalyje pagaminome skaidrius ir pilnai perdirbtus plastikinius alaus butelius, kuriuos naudojame jau beveik dvejus metus ir esame pardavę daugiau nei 1,2 mln. vienetų. Sekame pasaulines tvarumo lyderių tendencijas, žvelgiame į vartotojų poreikius ir siekiame, kad atsakinga įmonės veikla svariai prisidėtų prie gamtos tausojimo“, – teigia R. Viršilas.

Prie rezultatų prisideda patys vartotojai

Priimti inovatyvius sprendimus nebuvo lengva, jiems prireikė ne tik papildomų resursų, bet ir nemažai laiko. Vis dėlto tokius produktus besirinkdami vartotojai žino, jog padeda saugoti aplinką. Pirkėjai prie tvarumo vystymo realiai prisideda ir į taromatus grąžindami jau panaudotus alaus butelius. Kasmet grąžinama net 90 proc. visų Utenos darykloje pagamintų vienkartinių alaus pakuočių.

Tiesa, ypatingi ne tik buteliai, bet ir jų kamšteliai, kurie prieš keletą metų buvo palengvinti, o tai leido kasmet sutaupyti dar papildomus kelis tūkstančius kilogramų plastiko. Šie inovatyvūs sprendimai simbolizuoja naują gėrimų pakuočių tvarumo erą Lietuvoje. Nors didžiosios pasaulio gėrimų bendrovės jau keletą metų siekia naudoti tik 100 proc. perdirbtą plastiką, Lietuvoje pirmoji tai padarė „Švyturio-Utenos alaus“ darykla.

Darykla dar 2019 m. pasiekė „carbon-neutral“ – gamtai neutralios gamybos – standartą ir tapo antrąja tokia visoje „Calsberg“ grupėje. Be to, įmonė vadovaujasi tvarumo programos „Kartu link nulio“ (angl. Together Towards Zero) strategija. Remiantis ja, visų grupės daryklų siekis CO2 emisijas sumažinti iki nulio, o CO2 pėdsaką visoje vertės grandinėje – 30 proc.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min