Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Bohemiečiai „Onegino“ premjerai ruošiasi tampydami sunkią metalinę širdį

Bohemiečių „Onegino“ meilės kančias simbolizuoja metalinė širdis
Bohemiečių nuotr. / Bohemiečių „Onegino“ meilės kančias simbolizuoja metalinė širdis
Šaltinis: 15min
0
A A

Vilniaus senamiestyje pirmadienį buvo galima pamatyti neįprastą vaizdą: jaunuolis, prisirišęs didžiulę metalinę širdį, ją sunkiai tampė gatvėmis sau iš paskos. Taip buvo filmuojamas bohemiečių ir Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro ruošiamą Piotro Čaikovskio operos premjerą „Oneginas“ pristatantis vaizdo klipas.

Operos režisierė Dalia Ibelhauptaitė sako, kad nubrozdinta metalinė širdis įkūnija visų P. Čaikovskio operos herojų žlugusias viltis, neišsipildžiusią meilę, nuo kančios suakmenėjusius jausmus.

„Tai opera apie skausmingą vienatvę ir praradimą, apie mūsų visų nesugebėjimą nutverti tos laimės, kuri atrodo tokia pasiekiama“, – sako režisierė.

P. Čaikovskio opera „Eugenijus Oneginas“ yra pirmas rusų klasikinės muzikos kūrinys, kurio imasi bohemiečiai. D. Ibelhauptaitė sako, kad tai nepaprasto lyriškumo, tragedijos, intymumo, emocinės gelmės literatūros šedevras, kuris gali labai aktualiai skambėti ir mūsų laikais.

„Norėjosi pažiūrėti į meilės istoriją šiuolaikinėmis akimis – nuimti romantinį sentimentalumą, pagražinimus ir butaforinį teatrališkumą, paliekant tik išgrynintus jausmus. Tatjanos ir Onegino audringa meilė – nepakeliama našta. Metalinė, gyvenimo apdaužyta širdis yra tarsi priekaištas mums visiems, kad lengva ranka atsisakome savo jausmų“, – klipo idėją pristatė režisierė.

D. Ibelhauptaitė sako, kad metalinė širdis, pakeliavusi po įvairiausias miesto vietas, iki spektaklio premjeros kovo 6 d. ras vietą prie Vilniaus kongresų rūmų.

Šią savaitę prasidėjo pirmosios „Onegino“ repeticijos su bohemiečių solistais, LVSO ir Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro choru, vadovaujamu Česlovo Radžiūno.

 LVSO vadovas Gintaras Rinkevičius sako, kad P. Čaikovskio opera – reta šio žanro išimtis, kai poetinis tekstas taip glaudžiai susijęs su muzikinėmis frazėmis ir papildo vienas kitą.

„Čaikovskis kurdamas „Oneginą“ stengėsi pabėgti nuo tradicinės operos formos, jos dirbtinų herojų ir sukurti paprastų, pažeidžiamų žmonių istoriją. Todėl jo personažai tokie daugiaplaniai ir šiuolaikiški, o jų jausmai atsispindi muzikoje. „Onegine“ Puškino poezijos genijus yra tame pačiame kvėpavime su Čaikovskio muzikine dramaturgija“, – sako dirigentas.

Prie kinematografiško, vizualaus spektaklio pastatymo prisideda LNOBT choras.

„Choristams tenka didelė atsakomybė – jie kuria individualius personažus su savo istorija. O jų net 44! Tikra dovana, kad turime tokį nuostabų chorą, kuriame kiekvienas yra aukščiausios klasės profesionalas su didele fantazija. Jie visi puikūs aktoriai, todėl kiekviena diena pilna naujų atradimų ir siurprizų – repeticijose labai kūrybiška atmosfera“, – pasakoja režisierė.

Po truputį į Vilnių renkasi ir bohemiečių solistai – Onegino vaidmenį atliekantis Laimonas Pautienius, Diuseldorfo Reino operos vedantysis baritonas, Tatjaną įkūnijanti Asmik Grigorian, kuri šiuo metu debiutuoja Berlyno Komische operoje. Iš Australijos dainuoti Lenskio parvyksta Edgaras Montvidas, o jo sužadėtinės Olgos vaidmenį atliks Liora Grodnikaitė, gyvenanti ir dirbanti Londone.

Operos „Oneginas“ premjera įvyks kovo 6, 10, 11 ir 12 dienomis. Bilietus į spektaklius platina Bilietai.lt.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min