Dramatiškų vaizdų lietuvių tapyboje R.Bičiūno paveikslai išsiskiria žaismingu šventiškumu. Tai kontrastingų spalvų šventė, kur viskas – motyvai iš menininkų gyvenimo, įkvėpę gamtos vaizdai, paslaptingos ir ekscentriškos moterys, spalvingos gėlės – darniai skamba ir alsuoja gyvenimo džiaugsmu.
Dailininko nutapyta tikrovė tampa romantine svajone, kuri gyvenimą paverčia stebuklu, o paveikslai perkelia į amžiną švenčių karaliją, žavinčią tikslingu artistiškumu, teatrališkumu, beribiu laiku.
Dailininko nutapyta tikrovė tampa romantine svajone, kuri gyvenimą paverčia stebuklu, o paveikslai perkelia į amžiną švenčių karaliją.
R.Bičiūnas anksti subrendo kaip talentingas koloristas, vertinantis mene improvizaciją, individualumą ir profesionalumą.
Jis sugeba modernistinės dailės principus suderinti su ekspresyvia lietuvių liaudies meno plastine kalba.
Atėjo į meną palankiomis sąlygomis: buvo Lietuvos dailės instituto diplomantas, kai vyko Antroji Baltijos šalių tapybos trienalė „Žmogus ir dabartis“, iš esmės pakeitusi požiūrį į modernųjį meną Lietuvoje.
Jauno dailininko tapyba įgijo būdingų Paryžiaus mokyklos bruožų, o po Trečios Baltijos šalių tapybos trienalės (1975) sulaukė plataus pripažinimo. Aštuntajame ir devintajame dešimtmetyje dailininkas tapo vienu iš modernizmo sąjūdžio lyderių Lietuvoje, užsienyje ne kartą atstovavo lietuvių tapybai, pelnė apdovanojimus ne vien Lietuvoje, bet ir įvairiose užsienio šalyse (1979 m. Vengrijoje; 1997 m. Prancūzijoje), iškovojo garbę būti eksponuotam šalia P.Pikasso, V.Kandinskio, M.Chagalo, G.Bazelico, J.Beuys'o, J.Dubufet šedevrų.
Iškilaus tapytojo darbų yra įsigiję: Lietuvos nacionalinis dailės muziejus, M.K.Čiurlionio nacionalinis dailės muziejus, Klaipėdos dailės galerija, Rokiškio krašto muziejus, Latvijos, Gruzijos, Bulgarijos, Slovakijos nacionalinės dailės galerijos, Lenkijos, Čekijos respublikų kultūros ministerijos, Dr. Ludwigo modernaus meno muziejus Kelne (Vokietija), Valstybinė Tretjakovo galerija Maskvoje (Rusija), taip pat privatūs asmenys.
Paroda veiks iki rugpjūčio 2 d.