„Aplink Juodąją“. Akimirka Turkijoje ir mes jau Gruzijoje (nuotraukos)

Prisišvartavę Trabzono uoste atsidūrėme Turkijos teritorijoje. Muitinės procedūros praėjo sklandžiai, neskaitant vieno bandymo pasipelnyti.
15-oji ekspedicijos diena
15-oji ekspedicijos diena / Edo Bareikos (emotions.lt) nuotr.

Visi kelionės dienoraščio įrašai

Muitinės darbuotojai besibaigiant dokumentų tvarkymui pareikalavo po 20 JAV dolerių už kiekvieną motociklą. Prisidengdami mistiniu tranzitiniu mokesčiu reikalavo 100 JAV dolerių. Mes „geranoriškai“ sutikome mokėti, bet pareikalavome dokumento, patvirtinančio mokėjimo faktą. Suma nuo 100 sumažėjo iki 50 JAV dolerių. Dar po kurio laiko teisinantis, kad nėra buhalterio, kuris galėtų išrašyti kokį nors dokumentą, buvome paleisti iš uosto.

Pravažiavome šiaurine Turkijos pakrante. Keliai idealūs. Stabtelėjome pakelės miestelyje vietiniame turguje. Nusipirkome ir vietoje suvalgėme arbūzą. Dar po valandėlės teko stoti rimčiau užkąsti. Visi buvome maloniai nustebinti paprastos vietinės kavinės paruošto maisto skoniu ir kokybe. Turkiją pralėkėme beveik nesižvalgydami, nes paviešėję Gruzijoje mes dar grįšime į šią šalį.

Turkijos–Gruzijos sienos kirtimui sugaišome apie pusę valandos. Ir didesnę šio laiko dalį stovėjome eilėje. Gruzijos muitininkai pasitiko mus su šypsenomis ir net nežvilgtelėjo į mūsų bagažą. Jau vakarėjant stabtelėjome Batumi miestelyje nusipirkti valgyti. Buvome pasveikinti, visi apkabinti ir išbučiuoti. Visi draugai ir broliai. Tiesa, eismas čia nedaug skiriasi nuo pasakojimo apie džigitus, važiuojančius degant raudonam šviesoforo signalui. Važiuoti išties pavojinga. Buvo nuspręsta nakvoti Ureki miestelio apylinkėse. Savo tikslą pasiekėme jau gerokai sutemus. Ši vieta buvo pasirinkta dėl čia esančių magnetinio smėlio paplūdimių. Šiose apylinkėse kompasai neveikia dėl stipraus magnetinio lauko. Tokie paplūdimiai pasaulyje yra tik du. Vienas jų Gruzijoje, kitas – Kuboje.

Beieškant, kur pasistatyti palapinę, privažiavome betoninę tvorą su vartais. Už vartų matosi pievelė ir kelios šviečiančios lempos. Nuspręsta paklausti, ar galima būtų pasistatyti palapines aptvertoje teritorijoje. Atsakymo paieškos į šį klausimą mus supažindino su gruzinais, kurie nakvynei mums suteikė teritorijoje esantį vieną iš dvidešimties namukų ir pavaišino namine vynuogių degtine. Po poros taurelių išgirdome pasakojimą apie tai, kad svečiavosi prancūzų porelė, keliavusi dviračiais aplink pasaulį ir ketinusi sustoti vienai dienai. Išvažiavo jie po penkių parų, nors kaip teigia mūsų naujieji draugai, susikalbėti galėjo tik rankomis. Rytoj tikimės pasiekti Tbilisį.

Mes esame:

N 42 00.966
E 041 45.349
Aukštis virš jūros lygio 21 metras
Temperatūra: oro +22
15 dieną įveikta 289 km

Ekspedicijos blogą rasite ir puslapyje Enduro kelionės.