TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Į Jūrų muziejų – oro keltuvu

Keltuvas bus patogi ir ekologiška priemonė pasiekti muziejų.
Jūrų muziejaus nuotr. / Keltuvas bus patogi ir ekologiška priemonė pasiekti muziejų.
Šaltinis: 15min
0
A A

Pirmosiomis balandžio dienomis prasidės delfinariumo rekonstrukcijos darbai. Tačiau tai dar bus ne delfinariumo pastato pertvarkymas, o naujos viešojo transporto linijos įdiegimas.

Tiriant muziejaus ir delfinariumo lankytojų pageidavimus paaiškėjo, kad potencialūs lankytojai norėtų pasiekti muziejų tiesiai iš Klaipėdos. Daug kam sukelia rūpesčių tai, kad atvykus keltu į Smiltynę, tenka dar du kilometrus eiti pėsčiomis arba papildomai mokėti važiuojant traukinuku. Tariantis su delfinariumo rekonstrukcijos projekto konkursą laimėjusiais architektais – bendrove „Uostamiesčio projektai“ – buvo rasta patogi ir ekologiška išeitis. Jau nuo sezono pradžios, gegužę, į muziejų bus galima keltis ne keltu, o oro linija.

Oro gondolos – moderni ir labai patraukli susisiekimo priemonė, naudojama ne tik kalnuose, bet ir Vakarų Europos bei JAV miestuose. Ypač tuose, kur daug turistų, nes oro gondolos leidžia apžvelgti miestą iš paukščio skrydžio.

Jūrų muziejaus nuotr./Keltuvas.
Jūrų muziejaus nuotr./Keltuvas.

Pasak bendrovės „Uostamiesčio projektai“ architekto Algirdo Stripinio, pasaulyje oro gondolos diegiamos kaip alternatyvi viešojo transporto priemonė. „Dabar tokia moderni linija statoma Venecijoje (Italija), Alžyre, jau veikia Portlande (JAV),“ – sakė architektas.

Keleivių įlaipinimo aikštelė suplanuota pačioje Klaipėdos širdyje – ant „Klaipėdos“ viešbučio priestato. Kol kas ketinama paleisti penkias, iki 30 keleivių talpinančias, gondolas. Gondolą laikys trys lynai, ištempti per atramas. Apskaičiuota, kad iki muziejaus reikės šešių atramų, kurių aukštis sieks 70 metrų. Tokio aukščio reikia norint užtikrinti saugią laivybą uoste. Pasak architektų, ši susisiekimo priemonė ekologiška, neteršianti aplinkos, nes varoma elektra, ir ilgalaikė. Esą gondolos praktiškai nenusidėvi, tereikia kas 10–20 metų pakeisti lynus. „Klaipėdos“ viešbučio šeimininkai irgi džiaugiasi, galėdami prisidėti prie šio novatoriško projekto. Jau dabar statomos saulės baterijos, kurios bent iš dalies maitins gondolų liniją.
 

Jūrų muziejaus nuotr./Schema.
Jūrų muziejaus nuotr./Schema.

 

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min