Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„ChangeMakers‘ON“: kaip originalią idėją paversti sėkmingu verslu?

Vasario 24-26 dienomis Kaune organizuojamas pirmasis Lietuvoje tarptautinis socialinio verslo ir inovacijų startuolių renginys „ChangeMakers‘ON“. Jo metu verslininkai, drauge su Kauno technologijos universiteto (KTU) mentoriais bei „Versli Lietuva“ atstovais, dalinsis žiniomis ir įžvalgomis, siekdami socialines inovacijas ir iniciatyvas paversti tvariais socialiniais verslais.
Kaip originalią idėją paversti sėkmingu verslu?
Kaip originalią idėją paversti sėkmingu verslu? / Organizatorių nuotr.

Renginyje taip pat dalyvaus užsienio startuolių grupės bei verslo atstovai iš kitų valstybių.

Renginiu ketinama atkreipti fizikų, inžinierių, chemikų, IT ir kitų specialistų dėmesį, nestokojančių originalių idėjų ir galinčių pagaminti reikiamus prototipus, bet susiduriančių su komercializavimo sunkumais. Šiuos ir kitus iškilusius sunkumus jiems padės spręsti ekspertai, tuo pačiu prisidėdami prie tvarių socialinių verslų kūrimo.

Socialinė atsakomybė versle

Organizatoriai jungiasi prie Jungtinių Tautų (JT) Darnaus vystymosi programos, siekiančios gerinti žmonių ateitį. Jos darbotvarkėje įvardijama 17 globalių darnaus vystymosi tikslų (DVT17), kuriems pasiekti iki 2030 metų numatyti 169 uždaviniai.

DVT17 – strateginė pasaulio vystymosi kryptis, orientuota į įvairius dalyvius – nuo politinio, valstybinio, iki verslo ir asmeninio žmonių indėlio – imantis drąsių ir pokyčius skatinančių priemonių.

„Suprasdamas DVT17 svarbą, aktualumą ir atsakomybę prieš jaunąją kartą – mūsų universitetas siekia integruoti šiuos tikslus savo veikloje.

Tikime, kad studentai, derindami savo žinias ir darnaus vystymosi kompetencijas taps atsakingais ir geresnę ateitį kuriančiais lyderiais“, – teigė KTU darnaus vystymosi veiklų koordinatorė Inga Gurauskienė.

JT Darnaus vystymosi darbotvarkė taikoma tiek valstybinėms institucijoms, tiek politikos formuotojams, tiek gyventojams. Prie jų prisidėti galima ir kasdienėje, ir profesinėje veikloje, tereikia pasirinkti keletą aktualių problematikų ir pradėti jas spręsti.

„Drąsa, tolerancija rizikai ir novatorišku mąstymu pasižymintys žmonės kuria startuolius. Tad socialinės inovacijos yra puiki niša startuoliams, įprasminant savo veiklas ir atrandant naujas, globalių iššūkių padiktuotas rinkas, prisidedančias ne tik prie jų plėtimo, bet ir prie dabartinių iššūkių sprendimo“, – sakė KTU „Startup Space“ verslo vystymo specialistė Gintarė Ambrozaitytė.

Prie DVT17 mielai prisijungia ir „ChangeMakers‘ON“ ekspertai.

„Svarbu yra šviesti žmones apie tvarumą ir padėti jiems suprasti, kad nors ir yra pradinis įnašas, jis eksponentiškai atsiperka Kiekvienas pasiekimas „ChnageMakers‘ON“ metu – žingsnis link tvaresnės planetos.“ – teigė „ChangeMakers‘ON“ ekspertas, „Keiser&Charpenet“ bendraįkūrėjas Cedric Charpenet.

Bendras tikslas – verslas

„Mūsų „Startup Space“ dirba gausus būrys iššūkių nebijančių komandų. Jas visas vienija bendras tikslas – savo idėją paversti sėkmingai veikiančia įmone. Vienareikšmiško atsakymo, kaip tai padaryti, nėra, bet sėkmė auga aplink save buriant bendraminčius. Būtent tokią galimybę suteiks pirmą kartą Lietuvoje organizuojamas „ChangeMakers‘ON“ renginys“, – teigė KTU „Startup Space“ vadovas ir „ChangeMakers‘ON“ ekspertas Donatas Smailys, kuris prisijungė prie ekspertų komandos.

Jis įsitikinęs, kad kuriant stabilų socialinio verslo modelį, svarbiausia grąža ir nauda yra ne pinigai, o pridėtinė vertė visuomenei, kai sprendžiamos įvairios socialinės ir globalios problemos: „Socialinių inovacijų ir verslumo startuolių renginys turėtų paskatinti burtis visus, neabejingus tokioms problemoms ir iššūkiams.“

Organizatorių nuotr./Donatas Smailys
Organizatorių nuotr./Donatas Smailys

„ChangeMakers‘ON“ – tobulėja visi

Vystyti socialinio verslo idėjas ir inovacijas nori ne tik dalyviai, bet ir ekspertai. Cedricas Charpenetas prisijungė prie dalyvių komandos ir kartu su jais kurs tvarų socialinio verslo modelį.

„Idėja, kurią noriu įgyvendinti, sprendžia kelias problemas. Pagrindinis tikslas: stabdyti maisto švaistymą tiekėjų, restoranų ir vartotojų lygiuose. Europoje 88 milijonai tonų valgomo maisto keliauja į šiukšlynus. Šis maistas tinkamas vartojimui, tačiau dėl reguliacijų ar estetinės išvaizdos yra išmetamas.

Mūsų vystoma idėja yra dviguba: išnaudoti švaistomą maistą kaip įperkamus ingredientus, o likučius paversti fermentais, kurie turi daugybę naudojimo paskirčių. Tikiuosi, kad ši idėja padės labai mažas pajamas gaunančiom šeimoms, suteikdama galimybę įsigyti maisto mažesnėmis kainomis ar prisidedant prie maisto bankų.“ – pasakojo ekspertas.

Organizatorių nuotr./Cedricas Charpenetas
Organizatorių nuotr./Cedricas Charpenetas

Idėjų registracija „ChangeMakers‘ON“ renginiui jau pasibaigė, bet tai nereiškia, kad dalyviai nebegali registruotis. Organizatoriai ragina registruotis IT specialistus, chemikus ir biochemikus, psichologus, rinkodaros, komunikacijos, kūrybinių industrijų specialistus, dizainerius bei projektų vadovus.

„ChangeMakers‘ON“ – „VšĮ „Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, VšĮ „Versli Lietuva“ bei KTU bendras projektas. Renginiu pradedamas bendradarbiavimas socialinio verslo ir socialinių inovacijų srityje.

„ChangeMakersON“ renginys yra pirmasis ir tęstinis šio bendradarbiavimo pavyzdys. Prie renginio įgyvendinimo prisideda per 20 Lietuvos ir tarptautinių organizacijų.

Renginyje taip pat dalyvaus užsienio startuolių grupės bei verslo atstovai iš kitų valstybių.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.

Susidomėjai ir nori sužinoti dar daugiau? Nori susipažinti su ekspertais ar sužinoti darbotvarkę? Apsilankyk ČIA.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius