-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ką daryti, kad padangos tarnautų kuo ilgiau

Tvarkingi vairuotojai kiekvieną rudenį keičia vasarines padangas į žiemines ir pavasarį – žiemines į vasarines. Tačiau vieni perka kiekvieną kartą vis naujas, kiti naudoja praeito sezono apavą savo keturračiui draugui. Ir ne todėl, kad taupo, o todėl, kad padangos dar visiškai tinkamos naudoti. Tad kyla klausimas, ką blogai daro tie vairuotojai, kuriems padangos atlaiko tik vieną sezoną ir į ką turėtumėte atkreipti dėmesį vairuodami, kad padangos atlaikytų kiek įmanoma ilgiau? Štai ką pasakoja didžiausios elektroninės parduotuvės Lietuvoje Pigu.lt specialistai.
Padangos
Padangos / 123rf.com nuotr.

Palaikykite tinkamą padangų slėgio lygį

Pagal įvairių šalių tyrimus ir apklausas, Europos Sąjungos vairuotojai dažnai važinėja su žemesniu nei rekomenduojamu oro slėgiu padangose. Truputį mažesnis nei reikia slėgis (mažesnis ant 0,5 -1 baro) padangose neturi tiesioginės įtakos padangų nusidėvėjimui ir ilgaamžiškumui. Tačiau kai viena ar dvi padangos yra su gerokai mažesniu slėgiu, ir ilgai važinėjama „nuleistomis“ padangomis, kyla pavojus sudaryti avarinę situaciją, nes padangų kokybė turi tiesioginę įtaką stabdymo greičiui. O taip pat važinėjant nuleistomis padangomis netolygiai pasiskirsto padangoms tenkantis automobilio ir jo krovinio svoris bei susidaro papildoma nepageidaujama apkrova padangos šonams, o susidarius tam tikroms sąlygoms, tai netgi tampa pavojinga stabdant posūkyje.

Netolygus padangų dėvėjimasis tikra kančia padangoms, nes jos daug greičiau tampa nebetinkamos naudoti. Ir viskas tik dėl netinkamo slėgio padangose. Išeitis – reguliariai nuvykti į degalinę ir pasitikrinti oro slėgį bei papildyti iki rekomenduojamos normos. Derėtų atkreipti dėmesį į tai, kad slėgis natūraliai kinta ne tik dėl to, kad padangose yra skylė, tačiau ir dėl temperatūrų kaitos. Tačiau jei padangos nuolat netenka slėgio – kreipkitės į specialistus.

Greitas padangų dėvėjimasis išduoda kitas automobilio ligas

Jei padangos nusidėvi itin greitai bei netolygiai, tai gali būti signalas, jog automobilis nėra techniškai tvarkingas. Patyrę automobilių meistrai gali greitai nustatyti galimą automobilio gedimą pagal padangų dėvėjimąsi. Išsidėvėjęs padangos vidurys rodo, jog yra per didelis slėgis padangose. Padangos kraštai dėvisi greičiau, kai padangos yra per siauros turimiems ratlankiams. Vienas padangos kraštas nusidėvi greičiau nei kitas, kai yra netinkama pakabos geometrija. Plunksniškomis formomis išsidėvėjusios padangos rodo, jog yra blogi suvedimo kampai. Taigi, pastebėjus neįprastą padangų nusidėvėjimą, reikėtų paieškoti rimtesnių problemų ir jas išspręsti.

Žieminės padangos vasarą nusidėvi greičiau

Drąsuolių, kurie eksploatuotų vasarines padangas žiemos metu yra išties mažai, nes daugelis suvokia rizikos grėsmę, tačiau tokių, kurie ištisus metus važinėja žieminėmis padangomis. tikrai yra. Visgi, pataupius ant padangų keitimo ir balansavimo, greičiau nudėvime žiemines padangas. Žieminės padangos yra mažiau atsparios veikiančiam karštam asfaltui, prasčiau stabdo, greičiau dyla. Tad jei norite išties sutaupyti ir išlaikyti padangas kuo ilgiau nenudėvėtas, tuomet verčiau keiskite žiemines į vasarines ir vasarines į žiemines atėjus sezonui.

Padangų dėvėjimasis priklauso ir nuo padangų laikymo

Jei padangos atlaikė sezoną, tai dar nereiškia, kad jos sulauks kito sezono. Netinkamai laikomos padangos taip pat nusidėvi ir kartais netgi taip, jog praėjus sezonui nebegalėsite jų naudoti. Padangas, kurios yra su ratais (neišmontuotos), geriausia laikyti palubėje, per centrinę rato skylę pervėrus vamzdį ant kurio padangos galėtų kabėti. Jas taip pat galima sukrauti į krūvą kaip šulinio rentinį. Tačiau taip laikyti negalima padangų, kurios yra išmontuotos. Nuo viena ant kitos sudėtų padangų svorio deformuojasi padangų šonai, todėl pradėjus su tokiomis padangomis važinėti, viena padangos pusė nusidėvės greičiau. Išmontuotas padangas rekomenduojama laikyti sudėtas vertikaliai (stačiai) ant grindų arba ant lentynos. Kad neišsigulėtų vienas padangos kraštas, reikėtų kas kelias savaites padangą pasukti 90 laipsnių. Tinkamai laikomas ir prižiūrimas padangas galima ilgiau eksploatuoti.

Lenktynininkai „sudegina“ padangas greičiausiai

Dar vienas „receptas“, kaip greitai nudėvėti padangas, yra lenktyniauti miesto gatvėmis. Agresyvus vairavimo stilius, kuomet greitai stabdoma ir greitai pajudama iš vietos, posūkiuose nuo padangų rūksta dūmai, draguojama ir panašiai – visa tai yra tikras „peilis“ bet kokioms padangoms. Lenktyniniai automobiliai per kelis lenktynių ratus sudėvi padangas taip, kad jos net sodo puošybai perdirbti netinka. Tad agresyvus vairavimas ne tik pavojingas sau ir kitiems eismo dalyviams, didina kuro sąnaudas, tačiau ir lemia greitesnį padangų nusidėvėjimą.

Taigi, apibendrinant, išlaikyti padangas tvarkingas keliems sezonams yra įmanoma, tereikia laikytis kelių principų. Visų pirma, prižiūrėti padangas, pvz., palaikyti rekomenduojamą oro slėgį padangose. Visų antra, prižiūrėti patį automobilį, nes netinkamas suvedimas ar pakabos problemos taip pat lemia greitesnį padangų dėvėjimąsi. Agresyvus vairavimas - dar vienas padangų priešas. Ir galiausiai, ne tik vairavimo būdas, tačiau ir tai kaip laikomos padangos ne sezono metu, lemia jų dėvėjimąsi ir tinkamumą naudoti. Jei atkreipsite dėmesį į visus šiuos paprastus punktus – padangos tarnaus daug ilgiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius