-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip Čekoslovakija ketino raustis iki jūros

Čekoslovakija praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje planavo statyti geležinkelio tunelį iki Adrijos jūros, praneša Čekijos laikraštis „Lidove noviny“.
Pagal Čekoslovakijos inžinierių planą tunelis iki Adrijos jūros turėjo driektis po Austrijos teritorija.
Pagal neįgyvendintą projektą geležinkelio tunelis turėjo driektis po Austrija. / maps.google.com žemėlapis

Leidinio duomenimis, tunelio ilgis turėjo būti 410 kilometrų. Pagal Čekoslovakijos inžinierių planą, parengtą 1975-aisiais, taip pat buvo numatyta Adrijos jūroje supilti dirbtinę salą, kuriai būtų panaudotas gruntas, iškastas tunelio statybos metu.

Sala, kurią, sutikus Belgradui, ketinta supilti prie Jugoslavijos krantų, būtų tapusi Čekoslovakijos dalimi. Pirmajam Čekoslovakijos uostui buvo sugalvotas ir pavadinimas – Adriaportas.

Plane nieko nekalbama apie susitarimus su Austrija, per kurios teritoriją turėjo nusidriekti tunelis. Manoma, kad dėl šios priežasties projektas ir liko neįgyvendintas. „Lidove noviny“ taip pat pažymi, kad statybų kaina būtų buvusi milžiniška, o politinė situacija Europoje vargu ar būtų leidusi pradėti statybas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius