Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Makiažo meistrė Marija Unkind: „Kosmetikos pasaulis yra daug painesnis, nei eilinis vartotojas gali įsivaizduoti“

Prancūzišką ar vokišką, latvišką, lietuvišką..? Gal kiek pigesnę, arba priešingai – tik labai prabangią? Seniai žinomą, o gal neseniai atsiradusią rinkoje? Šias abejones, rinkdamasis kosmetikos priemones, išsako dažnas vartotojas. Pagal kokius kriterijus skirtingas kosmetikos pramonės firmas vertina makiažo meistrai? Kaip jie atsirenka pagrindinius savo darbo įrankius? Apie kosmetikos rinkos ypatumus kalbamės su makiažo meistre, menininke Marija Unkind.
Marija Unkind / Monikos Markevičiūtės nuotr.
Marija Unkind / Monikos Markevičiūtės nuotr.

– Kaip atsirenkate kosmetikos produktus, tinkamus savo darbui?

– Kaip ir kiekvienas meistras, pirmiausia atlieku internetinę apžvalgą: pasidomiu, kas naujo yra rinkoje, kokie produktai sulaukia gausaus vartotojų ir vizažistų dėmesio. Meistras turi numatyti 10 žingsnių į priekį, ką verta įsigyti.

Tačiau vien tik analizės neužtenka. Visą laiką reikia gaminį bandytis pačiai, nes netgi šimtus kartų išreklamuota, rekomenduota prekė nebūtinai bus tinkama naudoti tau. Netgi tokie produktai, vadinamieji „must have“ [red. privalu turėti], ne kiekvienam meistrui tinka, nors ir kosmetikos firma, ir pati priemonė yra susilaukę didžiulio dėmesio.

Marijos Unkind portfolio / „shoop.lt“ nuotr.
Marijos Unkind darbas/ „shoop.lt“ nuotr.

– Ar jūs įsigytus produktus išbandote pati ant savęs?

– Žinoma! Tai yra pirminis dalykas, ką darau, grįžusi iš parduotuvės su naujomis priemonėmis. Negali neišbandyti, juk labai įdomu, kaip atrodys. Be to, kaip ir sakiau, ne visuomet pasiteisina reklama ir konsultacija parduotuvėse.

Netgi šimtus kartų išreklamuota, rekomenduota prekė nebūtinai bus tinkama naudoti tau

– Ar paprastai sulaukiate tinkamos konsultacijos  kosmetikos parduotuvėse? O gal dažnu atveju meistras žino daugiau nei parduotuvės konsultantas?

– Beveik visais atvejais profesionalus meistras su patirtimi žino daugiau nei konsultantas.

Deja, Lietuvoje kol kas nėra aukšto lygio mokymų apie produktų specifiką, kai kurie konsultantai tuo net ir nesidomi... O juk kosmetikos pasaulis yra daug įvairesnis ir painesnis, nei eilinis vartotojas gali įsivaizduoti. (juokiasi)

Marijos Unkind portfolio / Edu Gomez nuotr.
Marijos Unkind darbas/ Edu Gomez nuotr.

– Ar turite labiausiai patinkančią kosmetikos firmą? O gal jūsų darbo priemonių „bagaže“ – prekinių ženklų įvairovė?

Negalėčiau išskirti kokios nors vienos kosmetikos firmos. Manau, kad meistrai naudoja kelių kosmetikos firmų produktus, įprastas meistro lagaminas gali būti sudarytas net ir iš 20-ties „brendų“. Kiekvienas profesionalas žino, jog nėra nė vienos kosmetikos firmos, kurios absoliučiai visi produktai būtų geri.

– Ar produkto gamintojo šalis turi įtakos jūsų pasirinkimui?

Tikrai ne. Žinoma, galbūt kažkokią pasąmoningą prabangą visuomet jaučiame, jeigu naudojame kosmetiką, pagamintą Prancūzijoje (juokiasi). Tačiau realiai gamintojo šalis neturi jokios įtakos.

Įprastas meistro lagaminas gali būti sudarytas net ir iš 20-ties „brendų“

Tarkime, visai mūsų pašonėje, Lenkijoje, yra jauna kosmetikos firma, kurios produkcija per itin trumpą laiką  iškilo ir užėmė labai aukštą vietą rinkoje. Šios firmos įspūdingiausias produktas – šešėliai, žinomi dėl savo pigmentacijos ir geros sudėties.

Pasirinkimo nelemia ir gaminio kaina. Juk galima surasti ir tikrai nebrangių, puikiai tinkančių variantų, ir atvirkščiai – labai brangių ir nebūtinai gerų. Kiekvieną produktą reikia bandytis pačiam ir jau tuomet rinktis pagal savo kišenę.

Marijos Unkind portfolio / Tomo Bražinsko nuotr.
Marijos Unkind darbas/ Tomo Brazinsko nuotr.

– Ar daugelį kosmetikos priemonių jums tenka siųstis iš užsienio?

Daug kas galvoja, kad aš naudoju ypatingą produkciją, ir nerealias priemones, kurių Lietuvoje nėra, bet tai netiesa. (juokiasi) Beveik iš kiekvienos firmos galima gauti ką nors, ko tau reikia, ir aš sugebu Lietuvos parduotuvėse surasti man reikalingas priemones.

Tiesa, vienu metu siunčiausi vienus šešėlius iš JAV, jų Lietuvoje nėra (ir abejoju ar kada bus). Nors jų kaina nėra labai aukšta, tačiau tokiai produkcijai rinkos pas mus nėra. Tai – ryškūs, pigmentuoti ir labai spalvoti šešėliai. Jų spalvų paletę sudaro ryški geltona, sodri violetinė, žydra ir t.t. Tokių spalvų lietuvės nemėgsta ir jomis nesidažo.

Beveik iš kiekvienos firmos galima gauti ką nors, ko tau reikia, ir aš sugebu Lietuvos parduotuvėse surasti man reikalingas priemones

Tačiau šiandien, ieškant alternatyvų, vietoj šešėlių galime gauti vandens pagrindo kūno dažų. Kaip ir sakiau, viskas pas mus prieinama, tik reikia žinoti, kur surasti.

Kai kurie tiekėjai turi tik internetines parduotuves ar prekiauja per atstovus, tad praverčia žinojimas, iš kur siųstis, su kuo susisiekti.

Viskas atsiremia į išsamią produktų analizę – reikia skaityti atsiliepimus, žiūrėti „Youtube“ pristatymus ir t.t.

– Ar teikiate prioritetą ekologiškai kosmetikai?

Man asmeniškai tai nėra rodiklis. Kai kurie natūralūs produktai, jeigu kalbame apie veido priežiūrą (kremus, tonikus ir pan.), gali turėti alergizuojančių sudėtinių dalių (kaip ir ne ekologiški gaminiai).

Meistrui reikia rinktis tokius produktus, kurie būtų tinkamiausi didelei daliai žmonių, o natūralus produktas dar nereiškia, jog jis bus tinkamas kiekvienam.

Kalbant apie pigmentaciją, išliekamumą, aš dažniausiai renkuosi produktą pagal tai, kaip jis atlieka savo funkciją. Žinoma, jeigu galiu gauti natūralesnį produktą, atliekantį savo funkciją labai gerai, rinksiuosi tokį.

Tačiau pas mus natūrali kosmetika tik įsivažiuoja. Ji neturi stipraus pagrindo, turi mažesnę rinką, mažesnis procentas žmonių domisi ja. Eilinis vartotojas dažniausiai pasiduoda reklamai, ir perka tai, kas yra labiausiai išreklamuota, išgarsinta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius