TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Mūsų galaktikoje – dešimtys milijardų gyvybei potencialiai tinkamų planetų

Tolimoj padangėj
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Tolimoj padangėj
Šaltinis: BNS
0
A A

Mūsiškės galaktikos mažų vėsių žvaigždžių tyrimai rodo, kad joje tikriausiai yra dešimtys milijardų Žemės tipo planetų, kuriose sąlygos gali būti tinkamos gyvybei, nurodė Europos astronomai.

Europos pietų observatorija (ESO) pranešė atradusi devynias superžemės tipo planetas, ištyrusi 102 žvaigždes, priklausančias raudonųjų nykštukių klasei.

Superžemės yra didelės kietą paviršių turinčios planetos, besiskiriančios nuo dujinių milžinių, skriejančios aplink savo centrinius šviesulius vadinamojoje gyvybės zonoje, kurioje temperatūra nei per žeme, nei per aukšta, tinkama egzistuoti mums pažįstamai gyvybei.

Tokių planetų paviršius nei per daug įkaitęs, nei įšalęs, todėl jose gali būti vandens.

ESO mokslininkų grupė šiuos tyrimus atliko galingu 3,6 metro skersmens teleskopu HARPS, įrengtu observatorijoje, esančioje Čilės Atakamos dykumoje.

„Mūsų naujieji stebėjimai HARPS reiškia, kad apie 40 proc. visų raudonųjų nykštukių turi superžemių, besisukančių gyvybės zonoje, kurioje vanduo gali egzistuoti planetos paviršiuje“, – sakė Prancūzijos Grenoblio universiteto mokslų observatorijos mokslininkas Xavieras Bonfils’as.

„Raudonosios nykštukės labai dažnos – jų Paukščių Take yra apie 160 mlrd. – todėl tai mus veda prie stulbinamos išvados, kad vien mūsų galaktikoje yra dešimtys milijardų tokių planetų“, – X.Bonfils’as nurodė trečiadienį išplatintame ESO pranešime spaudai.

Pagal ESO apskaičiavimus, apie šimtas superžemių gali skrieti aplink žvaigždes, esančiais ne toliau nei už 30 šviesmečių nuo saulės.

Vertinant Visatos mastais, toks atstumas prilygsta blusos šuoliui, tačiau žmogus jo negali įveikti, naudodamas dabartines kosmines technologijas.

Nuo 1995 metų astronomai atrado iš viso 763 egzoplanetas, nurodoma „Ne aplink Saulę skriejančių planetų enciklopedijoje“ (http://exoplanet.eu/).

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą