Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

NASA gyvybę Marse aptiko dar 1976 metais?

Antradienis - Marso diena
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Marsas
Šaltinis: 15min
0
A A

1976 metų liepą JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) zondas „Viking 1“ nusileido Marse, tačiau nesugebėjo rasti gyvybės egzistavimo įrodymų. Praėjus tris dešimtmečiams mokslininkai mano, kad ši misija turėjo naudos.

„Viking 1“ rado nežemiškos gyvybės egzistavimo įrodymų – mikrobų dirvožemio pavyzdžiuose iš Raudonosios planetos, rašo dailymail.co.uk.

Naujai atlikta matematinė pavyzdžių analizė parodė, kad dirvožemio pavyzdžiuose, paimtuose iš Marso, yra gyvybės įrodymų.

„Šie tyrimo duomenys rodo, kad „Viking 1“ misija buvo sėkminga – rasta gyvybės forma Marse“, – sako Sienos universiteto ir „Keck“ instituto mokslininkai.

Tačiau mokslininkai pasidalino į dvi grupes, kurios nesutaria, ar rastus mikrobus galima laikyti gyvybės forma.

„Organiškų formų atradimas nėra gyvybės įrodymas“, – tikina NASA „Ames“ tyrimų institute dirbantis Christopheris McKay.

Tuo tarpu Joshephas Milleris, dirbantis „Keck“ medicinos mokykloje, sako, kad norint galutinai įrodyti gyvybės Marse egzistavimą reikia nufilmuoti atrastų bakterijų judėjimą.

„Aš esu 99 proc. įsitikinęs, kad tai, ką mes atradome, yra gyvybės forma“, – sako jis.

Tikimasi, kad būsimos misijos į Marsą padės išspręsti šį mokslininkų konfliktą.

Temos Marsas, Kosmosas, NASA