„Noriu įteikti komandos „Energy diet“ nariams Rusijos rekordų knygos diplomą, kuris liudija nacionalinį ir pasaulinį pripažinimą. Pirmasis diplomas įteikiamas už pasiektą Rusijos rekordą kategorijoje „Ilgiausias be sustojimo vandenyno perplaukimas pripučiamu daugiakorpusiniu laivu“, – pirmadienį pareiškė spaudos konferencijoje Maskvoje Rusijos rekordų knygos vyriausiasis redaktorius, Guinnesso rekordų knygos atstovas Aleksejus Svistunovas.
Trimarano nuotraukas rasite čia.
Jis pažymėjo, kad maršruto per Atlanto vandenyną nuotolis – 6 tūkst. 498 km – nuo Volfiš Bėjaus (Namibija) iki Fortalezos (Brazilija). Buvo plaukiama nuo vasario 25 d. iki kovo 28 d.
A.Svistunovas taip pat įteikė keliautojams Rusijos rekordų knygos diplomą kategorijoje „Pirmasis pasaulio istorijoje plaukimas iš Indijos vandenyno į Atlanto vandenyną pripučiamu buriniu laivu“. Plaukta nuo sausio 17 d. iki vasario 13 d. iš Rytų į Vakarus, iš Durbano (PAR) į Volvis Bėjų (Namibija).
Kaip pranešė Rusijos rekordų knygos vyriausiasis redaktorius, jis asmeniškai patvirtino, kad rekordai buvo pasiekti.
„Pasiekimai patvirtinti įvykių vietoje, aš skridau į Afriką, buvau ten, kai išplaukė trimaranas iš Namibijos, išlydėjau vaikinus, po to nuskridau į Fortalezą, kur sutikau atplaukiantį trimaraną. Visa kelionė buvo nuolat stebima GPS„, – pažymėjo jis.
A.Svistunovo nuomone, šis plaukimas – pasaulinio masto įvykis, kuris įeis į vadovėlius ir enciklopedijas.
„Jie įveikė tai, ką mažai kas savo gyvenime yra įveikęs" – sakė jis.
Pasak jo, Rusija kovos, kad šis laimėjimas pateiktų į Guinnesso rekordų knygos pasaulinį leidinį.
„Atėjo laiškas iš Londono, kuriame sakoma, kad šiuo metu Rusijos keliautojų paraišką nagrinėja Guinnesso rekordų knygos ekspertų komisija, tai truks maždaug mėnesį“, – pažymėjo jis.
Kaip papasakojo spaudos konferencijoje trimarano kapitonas Anatolijus Kilikas, ekspedicijai buvo rengiamasi trejus metus, tam buvo pastatytas naujas pripučiamas 11 metrų burinis trimaranas, galintis atlaikyti 8 metrų bangas prie PAR krantų ir įveikti Atlanto vandenyno platybes.
„Šį laivą galima pernešti krepšiais, pervežti ir nugabenti į bet kurią vietą. Trimarane yra įrengtos vietos miegoti, yra atskira vieta maistui ruošti, taip pat vietos vandens ir maisto atsargoms" – sakė jis.
„Mes nuplaukėme vandenynu 12 500 km per 58 paras, aplenkėme Afriką, plaukėme iš Elizabeto uosto Indijos vandenyne iki Keiptauno Atlanto vandenyne, po to perplaukėme Atlantą per 31 dieną. Plaukdami per Atlantą mes neužsukome į salas ir uostus, vandens ir maisto taip pat nepasipildėme“, – sakė A.Kulikas.
Jis taip pat pranešė, kad viena pavojingiausių kelionėje per Atlantą buvo ryklių ataka. „Mes niekaip nesitikėjome planuodami kelionę, kad mūsų pripučiamas plūdes gali prakąsti giliavandeniai rykliai. Kelias dienas jie kandžiojo plūdes, palikdami pusės delno skyles, bet mes suradome išeitį ir viduryje Atlanto užsandarinome jas parankinėmis priemonėmis" – sakė A.Kulikas.
Savo ruožtu kitas įgulos narys Jevgenijus Kovalevskis pažymėjo, kad trimaranas – tai unikalus, inovacinis laivas, kurį suprojektavo A.Kulikas.
„Mes įplaukėme į Keiptauno įlanką, kur pūtė 110 m/s vėjas, jis vadinamas „velnio kvėpavimu“. Ten nė vienas laivas tuo laiku neplaukia į jūrą. Mes beveik skriejome vandens paviršiumi per vandens augalus, ir visi vietiniai buriuotojai vadino trimaraną „skrendančia mašina“, – sakė jis.