-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ruošiamės pavasariui: kaip išsirinkti dviratį?

Dviratis – ekonomiškiausia ir ekologiškiausia susisiekimo priemonė visame pasaulyje. Be to,kineziterapijos specialistai teigia, kad dviračiu važiuoti ne tik smagu, bet ir naudinga: didėja ištvermė, gerėja širdies ir plaučių darbas, stiprėja apatinės kūno dalies raumenys, o malonūs pojūčiai slopina stresą.
Dviračiai
Dviračiai / 15min.lt nuotr.
Temos: 1 Dviratis

Šiuo metu dviračių pasirinkimas milžiniškas, todėl išsirinkti tą „vienintelį“ – sudėtinga užduotis. Specialistai, prieš perkant naują dviratį, rekomenduoja sau nuoširdžiai atsakyti į kelis klausimus: kam man reikalingas dviratis?; kaip dažnai planuoju juo važinėti?;  kur ketinu juo važinėti? Atsakius į šiuos paprastus, tačiau itin svarbius klausimus, bus gerokai paprasčiau apsispręsti, kokio tipo dviračio jums reikia.

  • Hibridiniai dviračiai savo dizainu ir ypatybėmis šiek tiek primena kalnų dviračius, jais galima važiuoti praktiškai bet kur, išskyrus sunkiai įveikiamą bekelę;
  • Plento dviračiai–ypatingai greitų ir sportiškų dviračių rūšis, kuri išsiskiria itin siauromis padangomis. Šio tipo dviračiai tinka greitai važiuoti plentu arba kita lygia kelio danga;
„Scanpix“ nuotr./Kelionė dviračiu
„Scanpix“ nuotr./Kelionė dviračiu

 

  • Turistiniai dviračiai puikiai tinka išvykoms į gamtą, kelionėms į darbą, dviračių žygiams. Jais galima važiuoti visur, kur yra takai ir keliai. 
  • Miesto dviračiai skirti važinėti kieta kelio danga, išskirtinėFF jų savybė – patogi sėdėsena, gerokai patogesnis balnelis. Be to, prie jų dažniausiai tvirtinami ir krepšeliai, veidrodėliai bei kiti miesto gatvėse reikalingi priedai;
  • Kalnų dviračiai skirti važiuoti kalnuotomis vietovėmis ir bekelėmis.  Tiesa, jie nepasižymi itin patogiu balneliu, tačiau, važiuojant sunkiai įveikiamu keliu, vargu ar teks daug ir ilgai sėdėti.

Taigi, kiekvienas dviratininkas gali rasti optimaliausiai jo poreikius atitinkantį dviratį. Visgi, dviračio tipas tikrai nėra vienintelis kriterijus, kuris turėtų nulemti jūsų pasirinkimą.

Dviračio rėmas: medžiagos ir forma

Dviračio rėmas – vienas svarbiausių dviračio komponentų, kuris turi įtakos važiavimo malonumui ir dviračio kokybei. Šiuo metu dviračio rėmai gaminami iš plieno, titano, aliuminio, karbono ir kitų medžiagų, todėl natūralu, kad toks platus asortimentas, gali apsunkinti pasirinkimą. Pasak didžiausios elektroninės parduotuvės Lietuvoje pigu.lt ekspertų, dviračio rėmo pasirinkimą turėtų nulemti tai, kokiais tikslais yra perkamas dviratis.

Renkantis rėmą, galima orientuotis į jau nusistovėjusias ir laiko patikrintas tradicijas. Pavyzdžiui, kalnų dviračiams paprastai naudojamas tvirtas aliuminio rėmas, kurio tikslas – atlaikyti dideles apkrovas ir įveikti sudėtingas trasas. Tuo tarpu, aliuminis dviračio rėmas praktiškai nenaudojamas plento dviračiuose, nes yra per sunkus, čia vyrauja plonas plieninis arba titaninis rėmas, kuris dviratininkui leidžia greičiau ir paprasčiau įveikti net ir labai ilgas distancijas, pavyzdžiui, 200 km per dieną ir dar daugiau.  Anglies pluošto dviračio rėmas naudojamas ir miesto, ir plento ir kalnų dviračiuose, tačiau teigti, kad tai yra pati geriausia medžiaga, iš kurios gaminami dviračių  rėmai, tikrai negalima. Anglies pluošto rėmas praverčia tada, kai reikia labai lengvo ir tvirto dviračio.

Be to, dviračio rėmo pasirinkimas priklauso ir nuo dviratininko vairavimo stiliaus: ramiam, kasdieniniam naudojimui pigu.lt ekspertai rekomenduoja rinktis aliuminį arba plieninį dviračio rėmą, jei dviratininko stilius gana agresyvus – taip pat puikiai tiks aliuminis rėmas, ypač tada, jei dviratis turi ir amortizuojančią šakę.

Dviračio rėmo savybes lemia ne tik medžiagos, iš kurių jis yra pagamintas, bet ir konstrukcija. Tradicinė rėmo konstrukcija susideda iš dviejų trikampių, tačiau kai kurie dviračių gamintojai nuolatos atlieka bandymus ir stengiasi šią konstrukciją pakeisti. Visgi, patarlė, kuri teigia, kad antrą kartą dviračio neišrasi, puikiai atspindi dabartinę situaciją – bandymai pakeisti rėmo konstrukciją nedavė jokios naudos.  Taigi, bazinė dviračio rėmo konstrukcija per paskutinius šimtą metų praktiškai nepasikeitė. Gerėjo tik medžiagos, tobulėjo technologijos, kurios radikaliai padidino šiuolaikinių dviračių tvirtumą ir patikimumą.

„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./Mergina važiuoja dviračiu
„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./Mergina važiuoja dviračiu

Dilema: standartiniai, diskiniai ar hidrauliniai stabdžiai?

Kokybiški dviračio stabdžiai – tai saugumas ir užtikrintumas, kuris ekstremaliose situacijose gali išgelbėti gyvybę. Tad nieko nuostabaus, kad ir patyręs, ir būsimasis dviratininkas dažnai susimąsto, kurie stabdžiai yra geresni: diskiniai, hidrauliniai ar standartiniai (ant dviračio vairo paspaudžiamos rankenėlės įtraukia metalinį trosą ir spaudžia stabdžius).

Diskiniai stabdžiai geriau stabdo ir yra universalesni už standartinius stabdžius, nes važiuojamoji danga ir oro sąlygos jiems neturi jokios įtakos. Tarkim, standartiniams stabdžiams yra svarbu, kad ratas būtų švarus, nesuteptas tepalais ir kitais nešvarumais, priešingu atveju stabdžio kaladėlė tiesiog praslys pro ratą ir stabdymas bus neefektyvus.

Hidrauliniai stabdžiai yra patys efektyviausi. Hidraulinių stabdžių veikimo principas šiek tiek primena mopedo ar automobilių stabdžius – spustelėjus stabdžio rankenėlę, skystis, esantis vamzdelyje, stumia stūmokliukus, spaudžiančius diską. Tiesa, hidrauliniai stabdžiai nėra labai pigūs, kita vertus , jie nereikalauja ypatingos priežiūros, o ir genda gerokai rečiau.Galiausiai vertėtų atminti, kad nepriklausomai nuo to, kokius stabdžiuspasirinksite, juos visada reikia prižiūrėti, valyti ir tikrinti jų stabdymo efektyvumą.

Mikael Colville Andersen, Flickr.com/Važiavimas dviračiu
Mikael Colville Andersen, Flickr.com/Važiavimas dviračiu

Dviračio dydžio pasirinkimas

Šiuo metu egzistuoja daugybė dviračio dydžio nustatymo formulių. Vienos jų reikalauja itin sudėtingų sprendimų, kitos – supaprastintos, tačiau formulės – tai tik matematiniai skaičiavimai, kurie negali įvertinti dviratininko įpročių, važiavimo stiliaus ir individualių anatominių charakteristikų. Taigi, iš principo šios formulės mažai naudingos. Asmeninė patirtis – vienintelis teisingas sprendimas, tačiau, jei paskutinis dviratis, kurį turėjote buvo triratukas, būtinas atskaitos taškas, tiesa?

Pastatykite dviratį, atsitokite šalia jo, jei dviračio rėmo vamzdis, esantis po sėdyne, yra ties klubais ir aukščiau – dviratis per didelis, jei ties šlaunų viduriu – per mažas, jei ties tarpkoju – dydis geras. Tai pats paprasčiausias  būdas nustatyti ar dviračio aukštis yra tinkamas. Tuo tarpu, jei dviratį perkate internetu, teks išsimatuoti. Be to, reiktų nepamiršti atkreipti dėmesį ir į tai, kokio svorio kategorijai dviratis yra skirtas. 

Tuo atveju, jei nesate tikras, kokio dviračio jums reikia, pasikonsultuokite su profesionalais, jie išklausę jūsų poreikius, visada pasiūlys optimaliausiai jums tinkantį dviratį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius